TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2 sub

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo

#150972  av gubbjævelen

hallå, er ny her på forumet... når jeg bygde boom boom i bilen syntes jeg det var viktig at anlegget skulle ta liten plass.. denna suben som skalpt for mr2.. 6,5 tommer med mere trøkk i skal du lete lengre etter..

http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/ ... 0&cart_id=

denna suben trenger så liten plass at den kan bygges inn i org brønn til sub.. liggende med elementet pekende oppover.. har i tilegg byggd en liten buffer på 3 cm sånn at elementet som har ei sinnsyk slaglengde ikke skal slå i takluka når jeg tar det av og har det bak seteryggen..

denna har en sinnsyk punch og jeg kan si meg MEGET fornøyd.. man får setet HELT bak med denna, og den kan rumle og brumle så du kjenner det i mellomgulvet :lol: :lol:

#151017  av BrennaRacing

Smart...Så på en 8" når jeg kjøpte bass, men den passet akkurat ikke...Har du no bilder eller??

Jeg skulle bygge kasse til bassen min, å fulgte noen mål som jeg fant på forumet...Men det passet ikke så jeg bygde kassen rett i alle kantene...Så nå må passasjeren sitte med ryggen i 90 grader (hvertfall nesten :D )
Tenkte jeg bare skulle ta bort oppbervaringsrommet bak setet, da får jeg jo subben litt lenger ned, så det burde jo hjelpe litt hvertfall 8)

#151199  av AeZ_

gubbjævelen skrev:hallå, er ny her på forumet... når jeg bygde boom boom i bilen syntes jeg det var viktig at anlegget skulle ta liten plass.. denna suben som skalpt for mr2.. 6,5 tommer med mere trøkk i skal du lete lengre etter..

http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/ ... 0&cart_id=

denna suben trenger så liten plass at den kan bygges inn i org brønn til sub.. liggende med elementet pekende oppover.. har i tilegg byggd en liten buffer på 3 cm sånn at elementet som har ei sinnsyk slaglengde ikke skal slå i takluka når jeg tar det av og har det bak seteryggen..

denna har en sinnsyk punch og jeg kan si meg MEGET fornøyd.. man får setet HELT bak med denna, og den kan rumle og brumle så du kjenner det i mellomgulvet :lol: :lol:
Dette virket ikke verst. Og den kan spille i en så liten kasse som den orginale?
 #152365  av proson

Slet selv me å finne en god løsning på min mk1, og fant ut at det beste var å plassere den mellom setene! Faktisk! :P Det ble utrolig bra, og anbefales på det sterkeste! Jeg bygde kasse og plasserte en rockford 8" punch P2 mellom setene! Det ser meget lekkert ut, og lyden ble prima! Og så satte jeg 2x 6x9 Pioneer TS-E6996 i kasse bak stolene, og skal få inn et skikkelig frontsett etter hvert. Anbefalt løsning!

Antall timer arbeid: en helg!

Pris ca: 6000.-

Pioneer TS-E6996 6x9 høyttalere 1990.-
Pioneer GM-6100F 4 kanals forsterker 2490.-
Rockford fosgate punch P2 1099.-
MDF plate, lim og filt: 400.-
Vedlegg
DSC00041.JPG
DSC00041.JPG (271.84 kiB) Vist 717 ganger
DSC00042.JPG
DSC00042.JPG (215.43 kiB) Vist 718 ganger