TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ny mr2turbo medlem :D

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#150628  av Mr2 Mk2

Grattis da,lurte litt på denne selv for en stund siden...Men ble litt dyr,gi en lyd om du finner noe gale da.Hehe blir så nyskjerrig,siden den har stått til salgs sålenge :lol:

-edit Glemte en ting....FET bil! 8)

#150641  av Larsen

er noen små feil, men har ikke funnet noe mere enn jeg forventet...
Skal holdere oppdaterert angående godkjenning :wink:

#150656  av celica4ever

grattis grattis :D En ting jeg lurer på, Åssen ser man forskjellen mellom en mr2 gti og en mr2 turbo?

#150667  av andre 1

Motortlokket har vel ganske så mye kraftigere riller , bortsett fra det så vet jeg ikke...

#150670  av mr.two

celica4ever skrev:grattis grattis :D En ting jeg lurer på, Åssen ser man forskjellen mellom en mr2 gti og en mr2 turbo?
- Rillene i motorlokket på Gti er nedsunket, mot turbo som har hevede riller.
- Org. turbo har også sidemarkeringslys på den fremste pyntelisten.
- Står TwinCam 16v Turbo på sidelisten bak over luftkanalen.
- Turbo emblem på bagasjelokk evt gts for jap. turbo
- Turbotrykksmåler i speedo-unit istedenfor lademåler ( volt eller w/e )

Kan hende det er mer, men det er alt jeg har fått med meg.

#150671  av Fantare

Gratulere med mr2 turbo:D SÃ¥ fin ut den bilen der :twisted:

#150673  av Master

+ at turboene (hvertfall min) har dette litt morsomme klistermerket i taket over solskjermen.

-Med tanke på at MR2 ikke har hengerfeste, samt at det vel aldri var noen tvil om hva MR2 Turbo skulle brukes til; "Racing" :D

Grattis forresten :D
Vedlegg
IMG_1451.jpg
IMG_1451.jpg (126.4 kiB) Vist 120 ganger

#150675  av sleeper

det merke der har jeg i min st165 og! (har tatt vekk alle merker på bilen utenom det! :wink:

#150698  av Johnny_Bravo

argh!!

den bilen har jeg sett på og.

Men gratulerer da :) bilen er kul den

#150730  av lexusmann

Grattis!!! :D Så skikkelig flott den der...Og så AEZ Olymp !!!!! :shock: Noe av den fineste felgen jeg vet om...misunnelig nå....

#152014  av jarell

Må vel bare henge meg på og si: Gratulerer!!! Har hatt min i 8 år snart og regner med å ha den til jeg blir 80..... :D Håper også du får like mye glede av din i den tiden du skal har den!!

#152041  av predator

Skjønner ikke... Hva er egentlig problemet med og få godkjent turbo jeg???
Har ikke bygd om min enda jeg da, men bygd masse andre biler, og fått hver og en godkjent...
Er det ikke bare til og ta bremser og div fra turboen hvis du skal ha turbo motor da???
Kan jo ikke være store problemet, og sier de noe da, har vel Toyota norge noe sider de kan fakse over til biltilsynet???
Sånn er det på opel iallefall...
Har selv en 91 mr2 så jeg skal bygge om senere, så jeg håper ikke det blir det store prob :roll:

#152045  av tojo

predator skrev:Skjønner ikke... Hva er egentlig problemet med og få godkjent turbo jeg???
Har ikke bygd om min enda jeg da, men bygd masse andre biler, og fått hver og en godkjent...
Er det ikke bare til og ta bremser og div fra turboen hvis du skal ha turbo motor da???
Kan jo ikke være store problemet, og sier de noe da, har vel Toyota norge noe sider de kan fakse over til biltilsynet???
Har selv en 91 mr2 så jeg skal bygge om senere, så jeg håper ikke det blir det store prob :roll:
Toyota Norge hjelper ikke til ved ombygging av biler!
Så papirer må du nok skaffe en annen plass. :wink:

#152059  av predator

tojo skrev:
predator skrev:Skjønner ikke... Hva er egentlig problemet med og få godkjent turbo jeg???
Toyota Norge hjelper ikke til ved ombygging av biler!
Så papirer må du nok skaffe en annen plass. :wink:
Men uansett burde det ikke bli det store problemet da...
Brembo bremser og caliptrer :wink:
13"skiver og 4sylindret kaliptere skulle vel gjøre susen for biltilsynet...
Kan jo ikke si noe på det da de får godkjent 2.0 16v turbo i kadett med de bremsene... :roll:

#152081  av Larsen

Toyota har riktig no tatt jobbe med å bytte motor, så hvis de ikke fikser papirene blir jeg sur!