TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kneppe lyder i forstillinga.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#151971  av predator

har ikke kneppelyder i stillingen min jeg, men har en "skrike/gnikse" lyd når jeg svinger. Ikke hjul lager, før den er der da jeg står i ro og... :roll:

#151986  av Ivar

predator skrev:har ikke kneppelyder i stillingen min jeg, men har en "skrike/gnikse" lyd når jeg svinger. Ikke hjul lager, før den er der da jeg står i ro og... :roll:
Dette kan også være det jeg nevnte i forrige post.
Dette lageret kalles topmount og demperen roterer inne i lageret når man svinger.
 #152239  av Ivar

Beivakongen skrev:Så mr2 er en dårlig vinterbil altså?
Nei, men den krever en sjåfør som er klar over hvordan bilen oppfører seg. Å sladde med en MR2, eller en hvilken som helst bil med midtmontert motor, er kjempeenkelt. Å hente inn igjen en sladd som man ikke har lagt opp til selv kan være verre. Jeg har selv fått sladd med påfølgende kontra og fordoblet puls et par ganger og det er like skummelt hver gang. Jeg lar ikke "uerfarne" sjåfører kjøre bilen min på vinteren.

MR2en krever også vedlikehold som en hvilken som helst annen bil. I min bil har lageret i støtdempertårnet tatt kvelden fordi gummihylsen rundt støtdemperen har råtnet opp. Da er det ingenting som beskytter lageret mot elementene.

(Lageret koster ca 750 kroner hos Toyota.)