TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Et slags prosjekt med overhaling av gti-girkasse

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#143627  av erling

RoarL skrev:Update? HÃ¥per du klarer dette!

4-5mnd så er du nok i mål 8)
Halloen, gamle ørn. Fint at du har troen, det har jeg og. Update? Det har ikke skjedd en drit. :P Work-a-holic-tendenser på jobb, + ei nabojente som må strykes på kinnet innimellom. Men den som venter på et girkasseprosjekt, venter på noe godt, tror jeg. :D
Fantare skrev:Tar det lang tid og bytte noen sync ringer ? :oops:
Det bør nok kunne klares på en lørdag, ihvertfall på ei kasse som allerede er utav bilen. :wink:

#145025  av sleeper

blir dette sånn ca det samme som og bytte på en 4wd kasse tru?

#147715  av erling

sleeper skrev:blir dette sånn ca det samme som og bytte på en 4wd kasse tru?
Vil tro det ja.

#147724  av erling

Nå har det tatt heilt av her igjen. Har tafsa på kassen igjen. Fikk av lokket til 5.giret og greier. :o Fikk også tersa av 5.giret, synkroen der så jaffal vakker ut, bremsa fint mot drevet. Men så er det ikke den som slites mest heller.. Må ha en annen ters for å få av motdrevet til 5-giret. Men hvis det fortsetter dette tempoet blir det nok snart ordnings på det og. Yeah. :D Bilde

Et par saftige bilder idag og: :D
Vedlegg
Bilde061.jpg
Bilde061.jpg (47.18 kiB) Vist 2796 ganger
Bilde060.jpg
Bilde060.jpg (42.37 kiB) Vist 2796 ganger

#147728  av Fantare

Har du ikke noen bilder av hvor syncringene sitter da? :D

er litt blank på girkasseting :lol:

#147729  av erling

Ringen ligge oppi dekselet ved siden av skoen. :D Kan ta bilde av den neste gang. :D

Edit: Kan se ut som jeg har lagt ringen oppå 5.giret på øverste bildet. (Nærmest eksosen på gulvet) Drittbilde så vanskelig å se.

Har også som kanskje noen få trente øyne kunne se, bytta jaktmark på rabalderet. Vågte ikke å sjaua mer i leiligheten. Hadde ikke no særlig verktøy der heller. Flytta greiene bort til mekkeplassen til Morten. :D

#147866  av Fantare

Vanskelig og se når jeg ikke vet hva jeg skal se etter engang :lol:

#152028  av Dalan

erling skrev:ei nabojente som må strykes på kinnet innimellom.
Nå får du gi den kveita fri og gjøre no fornuftig i stedet! :D
UPDATE

#152135  av Mr2 Mk2

Hehe her går det unna gitt :wink: Tok ut motoren i bilen forrige uke på min egen,og skulle liksom bli ferdig med kassa samme dagen.Men fikk såklart feil deler,så nå ligger kassa i tusen deler.Men regner med å få den sammen på mandag :) Håper du ikke trenger ny skiftehylse på 3./4. gir for det blir dyrt,er selektiv overføring på dele nr.Så da må du ha sync ringer på 3 og 4 gir,samt skiftehylsen,skiftegaffel,3.girdrev 4.girdrev,nav til skiftehylse.......

her er bilde av sync ring til den som lurte http://www.cvi-automotive.se/resdela/4_ ... 138_1k.jpg

#152256  av erling

Dalan skrev:
erling skrev:ei nabojente som må strykes på kinnet innimellom.
Nå får du gi den kveita fri og gjøre no fornuftig i stedet! :D
UPDATE
Jaaaaaada..... :D Jeg har fått dratt av 5. giret da. Har jeg skrevet det før? :D Kjøpte meg til og med en vakker ters og greier. Har oxo etpar saftige/deilige bilder som jeg har tenkt å legge ut. :D

#152257  av erling

Jostein skrev:Hehe her går det unna gitt :wink:
Går litt sakte første gangen vettu. :mrgreen:
Jostein skrev:Tok ut motoren i bilen forrige uke på min egen,og skulle liksom bli ferdig med kassa samme dagen.Men fikk såklart feil deler,så nå ligger kassa i tusen deler.Men regner med å få den sammen på mandag :)
Det var jo råfort :D Men jeg har ikke akkurat hastverk med å få den klar heller da. Jeg har jo en annen kasse i bilen nå.
Jostein skrev:Håper du ikke trenger ny skiftehylse på 3./4. gir for det blir dyrt,er selektiv overføring på dele nr.Så da må du ha sync ringer på 3 og 4 gir,samt skiftehylsen,skiftegaffel,3.girdrev 4.girdrev,nav til skiftehylse.......
Såpass ja.. Skal ikke skjemme den bort så mye nei. Hvis det er så ekkelt inni der, så åker kassa på havet. :D

#155578  av Morten

Lenge siden det er blitt oppdatert her nå Erling? Skjer det noe fremgang? Blir det "superkasse" på deg til vårsesongen eller? :mrgreen:

#155605  av erling

Hehe.. Den blir nok super ja :D Akkurat nå er den splitta, og skal trekke av noen drev for å komme til syncro-ondskapen :D Får vel komme med en unødvendig detaljert oppdatering med sexy bilder snart. :mrgreen:

#155638  av Morten

*BILDER* *BILDER* *BILDER*! :D

....huska vi å be om bilder? :lol:

Har forresten skikkelig tro på dette Erling. Hvor mye sprekere tror du bilen blir med denna kassa i da?

#155779  av erling

Fæla mas. Nå har jeg bilder. De er til og med tatt med sånn skikklig kamera. :D Da ble også bildene så bra at jeg slipper å forklare så mye. :D Nå er prosjektet inne i det stadiet at jeg skal bestille ny synkro til andregiret. Håper det går greit. Så er det å trekke av drevene som står i veien for å komme til synkroen. Må ha ei presse også, enten kjøpe/låne/lage en. For å få sammen greiene igjen. :D

Morten: Er litt usikker på hestene, litt uvisst.... :? Håper å klare ca 180 :mrgreen:
Vedlegg
100_0004.JPG
100_0004.JPG (277.47 kiB) Vist 1356 ganger
100_0007.JPG
100_0007.JPG (364.74 kiB) Vist 1365 ganger
100_0003.JPG
100_0003.JPG (358.62 kiB) Vist 1364 ganger
100_0009.JPG
100_0009.JPG (309.15 kiB) Vist 1357 ganger
100_0012.jpg
100_0012.jpg (81.74 kiB) Vist 1349 ganger