TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• GT4 skinnseter i GTi

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #152046  av bjornix

Fikk tak i GT4 seter til å ha i min 90 GTi. Foran passer setene bare på 3 av 4 høl og det er dårlig diil. Så før jeg banker av brakettene og sveiser dem på slik de må stå er det noen som vet hvordan jeg kan få av skinnene på de gamle stoffsetene mine så jeg kan bytte disse med de skinnene på GT4 stola? Baksetet gikk heller ikke inn helt enkelt. Sitteflaten på setet er festa i et plastdeksel som igjen sitter i gulvet. Det viste seg at "utstikkerne" på de nye setene var breiere enn de på originalsetene og ikke passa nedi plastdekslene. Er løsningen så grei at man bare kjøper nye slike deksler?

#152291  av GT4 CS

Sikker på at ikke ramma har vridd seg litt?

#152306  av bjornix

Ja, jeg er sikker på det. Det hullet på begge setene det gjelder er det bak ved midtconsollen. Braketten på setet som skal passe til dette hullet står rett på setet, men har en liten knekk som gjør at det går på skrå vekk fra midtconsollen og festehullet mens denne knekken burde vært andre veien, inn mot midtconsollen.

Hadde vært en mye bedre løsning å finne ut hvordan man fikk av ( og på ) skinnene på setene enn å begynne å sveise på dem.

#152371  av GT4 CS

makan, så en gti med gt4 stoler for en 3års tid tilbake jeg, sto til salgs. Men der kan man se,lærer stadig noe nytt,må være pga at det er laget plass til en mellomaksling på gt4 da?