TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hmm... GÃ¥ent drivledd?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#152525  av FireWalk

Den ødelegger seg selv for å ødelegge for meg!! :P det er ikke min feil! :lol:

Kikket på den i dag, det er drivleddet som er steike gåent. Det "knetter" på et visst punkt hele tiden, og hele bilen løfter seg faktisk litt opp hver gang den kommer til det punktet... Må slepe den til verkstedet i morgen og begynne å demontere.. så får jeg bare bestille nytt drivledd med en gang så vi får begynt på datasprutet... har ikke tid eller penger til oppgraderte drivledd akkurat nå :\ men må vel ta det etter hvert også, men intil videre får et orginalt gjøre nytten.

Noen som vet om Toyota har dette liggende på lager i norge? det er jo slitedel..

#152527  av mr_2

ligger nok på et lager i Belgia,som alle de delene jeg har skiftet :evil: :evil:

#152531  av Ivar

FireWalk skrev:Noen som vet om Toyota har dette liggende på lager i norge? det er jo slitedel..
Erfaringsmessig så har Toyota her i Oslo/Bærum-området aldri noe sånt på lager. De ordner vanligvis deler over en eller to netter, som mr_2 sier, fra Brüssel i Belgia.

#152535  av FireWalk

ok.. får bestille i morgen da så kanskje det er her til lørdag.. *håpe*

#152539  av sindrejl

FireWalk skrev:ok.. får bestille i morgen da så kanskje det er her til lørdag.. *håpe*
*håpe også* :D

#152540  av 2fast4u

Drivaksel til turbo utgaven er ikke på lager i Norge dessverre.
Det er flere typer å velge mellom - prod år før 01/91 med eller uten ABS,
91 og opp med LSD og en annen med LSD og ABS. 4 forskjellige delenr på hel aksel.

Du sparer en god del hvis du kjøper en såkalt "halvaksel", som er ytre drivknute med selve akselstangen (uten indre drivledd).

Regn med en ukes leveringstid.

:wink:

#152547  av FireWalk

2fast4u skrev:Drivaksel til turbo utgaven er ikke på lager i Norge dessverre.
Det er flere typer å velge mellom - prod år før 01/91 med eller uten ABS,
91 og opp med LSD og en annen med LSD og ABS. 4 forskjellige delenr på hel aksel.

Du sparer en god del hvis du kjøper en såkalt "halvaksel", som er ytre drivknute med selve akselstangen (uten indre drivledd).

Regn med en ukes leveringstid.

:wink:
jeg skal bare ha selve drivleddet jeg. Kikket på noen oppgraderte fra ATS racing, ca 300 dollar pr stk, men får ta det ved en senere anledning..

#152553  av cs2451

Hvordan ser mansjetten ut da? Noen hull? Viss det er kommt drit inni tar de ganske fort kveld. Spesielt nå når bilen står i ro og grisen ikke får jobbe i lag med kulene!

#152555  av FireWalk

cs2451 skrev:Hvordan ser mansjetten ut da? Noen hull? Viss det er kommt drit inni tar de ganske fort kveld. Spesielt nå når bilen står i ro og grisen ikke får jobbe i lag med kulene!
har ikke tatt den ut enda, hare konstatert at det er den som er gåen. Skal ta den av i morgen og se. Husker at det var en som var slitt når vi foretok motorbytte for noen måneder siden, men husker ikke om det var høyre eller venstre siden som var dårlig.. håper det var høyresiden.

Er det ikke slik at det er leddet på den lengste akslingen som går først som regel?

#152557  av cs2451

Oki.

Det blir vel i teorien mer belastning på en lengre aksling men har aldri hørt en sånn ''regel''.

Det kan jo og være at det er skiftet før en gang og at det ikke er satt inn skikkelig med gris da. Og nå når bilen din har stått så lenge har det kommet korresjon og de har låst seg litt. Og pang så var det drivleddet tatt!

#152629  av FireWalk

Var innom Toyota i dag for å bestille nytt indre drivledd.. Men jeg burde jo ha regnet med at det ikke kunne være SÅ enkelt..

Det viser seg at det ikke går ann å bestille drivleddet for seg selv. Jeg må faktisk bytte HELE forbanna akslingen i så fall.. for jeg får ikke kjøpt det for seg selv...

Koster vel en halv årslønn det om jeg skal bytte hele forbanna skiten!

nå er jeg skuffet... hvorfor skal alt være så vanskelig og upraktisk hele tiden?

#152636  av cs2451

FireWalk skrev:Var innom Toyota i dag for å bestille nytt indre drivledd.. Men jeg burde jo ha regnet med at det ikke kunne være SÅ enkelt..

Det viser seg at det ikke går ann å bestille drivleddet for seg selv. Jeg må faktisk bytte HELE forbanna akslingen i så fall.. for jeg får ikke kjøpt det for seg selv...

Koster vel en halv årslønn det om jeg skal bytte hele forbanna skiten!

nå er jeg skuffet... hvorfor skal alt være så vanskelig og upraktisk hele tiden?
Kjøp uorginalt. der går sikkert an å kjøpe løse knuter. går iallefall til gt4. 1800kr eller noe sånt

#152637  av FireWalk

hvor får jeg kjøpt dette da? og hva heter "drivledd" på engelsk ? er ikke helt up to spec når det gjelder engelsk-tekniske betegnelser på ting..

#152640  av cs2451

FireWalk skrev:hvor får jeg kjøpt dette da? og hva heter "drivledd" på engelsk ? er ikke helt up to spec når det gjelder engelsk-tekniske betegnelser på ting..
mekonomen eller lignende sikkert.

#152641  av FireWalk

hmm.. ok.. kan jo høre, men erfaringsmessig så er det lite deler å få tak i til MR2 på disse bilsjappene.. Bildeler, bilxtra, biltema, mekonomen osv.. Som regel så har de fint lite til disse bilene. Hos Bildeler hadde de ikke bilen i listen sin engang når jeg var å skulle kjøpe en dynamo reim, så jeg endte opp med en orginal fra toyota istedet..

Men er det noen som vet hvor jeg kan få tak i oppgraderte drivledd fra utlandet eventuelt? web adresse?
og hva heter dette på engelsk ? axle hub eller axle shaft kanskje?