TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Demontere dørtrekk

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #152570  av Mr2MK

Noen her som kan fortelle meg hvordan man demonterer dørtrekkene på en mk2? må inn i døren å justere stopperene på vinduet for å prøve å få t-taket tett :? tydelig at vinduet er skjevt og ikke presser nok mot pakningene rundt døren. Lei vann i passasjersetet nå... :x

#152578  av Trial

Det er tre eller fire skruer helt nederst på dør-trekket, og en helt fremme mot skjermen... Etter du har skrudd av disse, skal det bare være å dra det av..

#152581  av chimp

Renner inn vann som bare det til meg også på passasjersetet.. Klikker mongis. Jeg har en håndduk liggende der hele tiden jeg.. hehe..

#152587  av Ace

sikker på at det er vinduet som er skjevt og ikke døra ? =)

Vet det har vært problemer med enkelte mk2 som blir slerkete i selve dør opphenget. (2 festene inn til karoseri)

Hadde problemer med min første regneværsdag , la inn en liten skive under nederste bolt og har ikke hatt problemer siden ....

Vært endel poster på dette om jeg ikke husker feil , så en liten søk er vel heller ikke å forakte :D

#152598  av CelicaTurbo

Det er vel også skruer under dekselet som står bak døråpner, og om du drar opp plastkoppen som danner gripehåndtaket i døren om jeg kan kalle det det ;)

#152622  av BrennaRacing

Når du skal ha av fronten, må du først ta av dekselet som sitter i hjulbuen..Så er det noen skruer som sitter under det dekselet...Så er det en del skruer som sitter under fangeren. De to vanskeligste sitter under vippelyktene...Det er lettest hvis du skrur av de svarte dekslingene rundt lyktene også skru ut skruene ovenifra...

Er ikke så vanskelig egentlig...Er bare å skru ut alle skruene du ser, å hvis ikke fronten er løs da, så er det bare å lete vidre :lol:

#152630  av predator

BrennaRacing skrev:Når du skal ha av fronten, må du først ta av dekselet som sitter i hjulbuen..Så er det noen skruer som sitter under det dekselet...Så er det en del skruer som sitter under fangeren. De to vanskeligste sitter under vippelyktene...Det er lettest hvis du skrur av de svarte dekslingene rundt lyktene også skru ut skruene ovenifra...

Er ikke så vanskelig egentlig...Er bare å skru ut alle skruene du ser, å hvis ikke fronten er løs da, så er det bare å lete vidre :lol:
Oki :lol:

#152699  av Teamany

Viss ikkje vinduet er inntil pakningen på T-taket kan det vere "støtteklossene" inni døra som enten er falt av eller at det er noe kødd med dei!
Døren er vel også noe som bør sjekkes!
HÃ¥per ikkje du bor i bergen da, hehe...Da er vel redningsvest tingen:)

Sku tru det va en normal ting det derre med lekasjen i taket.
"Selger min pent brukte Toyota Mr2 92 mod med innlagt lekasje i taket!"

hehe

Mvh
Stian

#152709  av Mr2MK

Takker for svar :)

Ace: Prøvde søkefunksjonen først :) (kanskje jeg som er dårlig med data, mange som mener det) Ikke døren som er skjev nei... er ihvertfall jevn glippe til bakskjermen og ikke noe slakke i hengslene. Ser på vinduet at det er skjevt i forhold til B-stolpen (for lavt bak der lekkasjen er).

Teamany: Bor nok ikke i Bergen nei, men en plass som heter Glomfjord å hvis du følger med bak på VG eller Dagbladet står plassen altfor ofte oppført som våtest i landet! :( å da er det ikke snakk om damene her :roll:

#153651  av perchr

chimp skrev:Renner inn vann som bare det til meg også på passasjersetet.. Klikker mongis. Jeg har en håndduk liggende der hele tiden jeg.. hehe..
samme her, akkurat samme, drypper som bare det.. sete blir vått, og blir sur lukt om jeg ikke setter inn cupevifte og tørker det.. :cry:

#153697  av jonny on the spot

Alle dere som sliter med lekasje i bilen.. BRUK SILICON PASTA.
Tror forøvrig det er det mest stilte spørsmålet på mr2 delen av forumet.
Min lakk som bare det på passasjersiden, det stoppet etter jeg brukte siliconpasta :roll:

#153700  av lasse

jonny on the spot skrev:Alle dere som sliter med lekasje i bilen.. BRUK SILICON PASTA.
Min lakk som bare det på passasjersiden, det stoppet etter jeg brukte siliconpasta :roll:
Silikon pasta?
Hvor får man kjøpt det da?

#153704  av predator

lasse skrev:
jonny on the spot skrev:Alle dere som sliter med lekasje i bilen.. BRUK SILICON PASTA.
Silikon pasta?
Hvor får man kjøpt det da?
Bensinstasjoner landet rundt :D Er på sånne stifter som man drar over pakningene med...