TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lekker i manifoilen

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #152556  av cs2451

Ene skruen har løsnet og er borte vekk. Så at på motsatt side var det en uorginal skrue. Så det er vel en eller annen halvsvima tulling som ikke har snørt til skikkelig!

Hvilken pakning er det orginalt mellom toppen og manifoilen?

Vil bilen går veldig dårlig med en så pass stor lekkasje?
Får jo turbo trykk, men bilen bare hopper og tuller seg. Hører faktisk og at pakningen blaffrer!

Skal få sett i en ny bolt i morgen. Eller så tar jeg en fra den andre motoren.

#152559  av TheStig

hehe, eksosmanifoldpakning? Eller lurer du på pakningens struktuelle oppbygning? :D

#152560  av cs2451

Ja er det stålpakning her? Altså det er jo det på denne. men er det det som er orginalt på en 2.gen motor?

#152563  av sleeper

cs2451 skrev:Ja er det stålpakning her? Altså det er jo det på denne. men er det det som er orginalt på en 2.gen motor?
det er 2stk 3 lags stålpakkninger mellom toppen og manifoilen! (hver av de tar for seg 2 cyl hver!)

#152565  av cs2451

Takker for svar. Da er det nok orginal pakning som står på ja.

#152566  av GT4 CS

Ikke trekk til for hardt da;) Er mulig du må bytte/planslipe manifold og bytte pakning også, har hatt div prob på min med dette,pinnbolt nærmest luftfilter var borte da jeg sku kjøpe bilen,selger satt inn en 12mm bolt av alle ting,holdt tett i 1mnd, byttet så grenrør og pakning,det holdt veldig fint til jeg rasa turbo,og tok av igjen,satt i ny pakning og trakk til,men trakk nokk til litt for hardt,så etter 12mil på rudskogen fikk jeg lekasje, prøvde ettertrekke med momentnøkkel,men noen pinnbolter hadde ikke gjenger som holdt,så måtte kjøpe meg nye syrafaste bolter ,gjenge opp,slipe pakning et halvt døgn og satt på gml manifold som ble planslipt, holdt tett lenge nå, brukte jammen moment nøkkelen da jeg skrudde sammen sist:)
Og du vil miste litt effekt,men personlig merket jeg ikke store forskjellen, men det er så absolutt ikke sundt og kjøre slik for lenge, du kan få ujevn eksos strømm,starte brann,ventilene blir kritthvite. Men det meste går bra;)

#152605  av cs2451

ja det er denne som er borte hos meg og! skal bare prøve å bytte skrue nå i første omgang. viss det lekker etter det og blir nok å planslipe ja. blir nok en del skruing i kveld så blir ikke så mange km bilen er kjørt med eksoslekkasje.

#152646  av cs2451

Da var den tettet. får se hvor lenge det varer!