TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 4A-GE

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#152647  av pkgrette

i gti en så var det nok det. jeg har en 92 moddel 4age i mk1en min.

#152648  av tojo

4AGE har vært i Corolla siden 1984(AE80, AE8*,AE92,Levin, Sprinter Trueno,FX-16,GTS,E10)
Sist redigert av tojo den 25 jan 2006 20:54, redigert 1 gang totalt.

#152649  av Morten

Hvis det er en norsk bil det er snakk om, som har en 1.6 liter vil jeg holde en stor knapp på at det er en 4AFE.
 #152652  av Erlend

ThomasThe one and only skrev:Et lite spm. til dere som vet det;
er det 4A-GE i corolla 93-97??
Du har 4A-FE :)

DOHC, 16 ventiler, ca 100 hk. Trimma for bånndrag og drivstofføkonomi. Eviggående motor som ikke kommer til å volde deg noen problemer hvis du passer på den :wink:

#152666  av lexusmann

Når det snakkes om corolla og motor, finnes det overhode noen mulighet å få litt mer guff i den trøtte 1,3' en min? Ja, bortsett fra å bytte den, seff...regner med sånne "power filter" er ganske dyre, men...eksosbytte er vel i alle fall dyrt, så jeg vet ikke helt hva det skulle være...men noen tips hadde vært greit...

#152672  av lasserj

lite og gjør med motoren for merkbar effekt,
turbo da?? :twisted:

#152673  av lasserj

tojo skrev:4AGE har vært i Corolla siden 1984(AE80, AE8*,AE92,Levin, Sprinter Trueno,FX-16,GTS,E10)
har ikke sedd 4Age 16v i E10 stemmer det???

#152686  av Erlend

lexusmann skrev:Når det snakkes om corolla og motor, finnes det overhode noen mulighet å få litt mer guff i den trøtte 1,3' en min? Ja, bortsett fra å bytte den, seff...regner med sånne "power filter" er ganske dyre, men...eksosbytte er vel i alle fall dyrt, så jeg vet ikke helt hva det skulle være...men noen tips hadde vært greit...
Hvis du synes high-flow filter er dyrt, så er det lite annet jeg kan anbefale ;) Jeg kunne ha anbefalt litt toppjobbing, men NA-trimming er generelt blodig dyrt det.
Vet at det finnes folk som har satt turbo på små 1,1 litere osv, men det koster definitivt mye mer enn det smaker!

Du har 2 muligheter sånn jeg ser det: Spar pengene og kjøp deg noe litt mer sportslig en gang eller bruk dem på styling :) All show og no go kan være morsomt det også...også er det veldig billig iht. forsikring og bensinøkonomi og det!