TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Turbo bytte

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #153056  av AeZ_

Nærmer seg sommeren fort nå, (optimist) og skal bytte ut min ct26 med ct20 som jeg har liggende..
Av dere som har gjort dette før, er det noen deler som må byttes osv, også er det noe jeg bør passe på å bytte i samma slengen? Slik som større wastegate, bensinpumpe?
Ã…pen for forslag :P

#153073  av CelicaTurbo

bruk orginal wastegate til ct20b med mindre du har noen spesielle krav, bruk olje- og vann rør/slanger fra ct26-turboen og du bør modifisere ene braketten under turboen slik at denne passer på ct20b turboen, hullet til bolten stemmer ikke helt overrens med tilhørende hull på ct20b turboen. Ellers er det en ekstra bolt i eksosflensen på ct20b i forhold til en ct26 downpipe, men det er en stud så det er bare å skru den rett ut og drite i å bruke noen bolt der. En ct20b klarer ikke å levere mer luft enn hva ditt orginale bensinsystem duger til allikevel så er ikke nødvendig å bytte noe her heller.

#153170  av AeZ_

hehe oki.. Takk for svar ;)

#153188  av CelicaTurbo

....og, selv om det kanskje ikke høres ut som noen god forbedring når jeg skriver at orginasystemet holder men ct20b er en ganske grei oppgradering ovenfor en ct26 når det gjelder toppeffekt (270hk mot rundt 300+litt), men den aller største forskjellen er hvor fort den turboen spinner opp. Det er absolutt verdt byttet når du allerede har den turboen liggende ;)