TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • smidde stempler eller rÃ¥der??

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #152977  av ErikG
 
Skal bytte toppakning nå og løfte ut motor av bil for overhaling av girkasse og bytte av clutch. Lurte da på om det er lurt og bytte stempler og råder?? Eller bare stempler eller bare råder?? Sikter til 300-350hk. Noen som har noen tips anngående dette??

 #152978  av cs2451
 
Viss du har penger til det så gjør du det! Er like greitt viss du sikter på det tallet. og når du har kommt opp der vil du ha mer. Og du har en motor som tåler det. :D

 #152985  av Erlend
 
Vil du ha 300-350 hester du kan stole på, så er det et must vil jeg si :)

 #152987  av TheStig
 
wtf, 300 hk tåler innmaten i 3sgte FINT. 350 burde heller ikke være noe problem! Ser ut til at folk er totalt blindet av alle tuningfirma som babbler i vei om oppgradert smidd innmat osv. Legger heller pengene i en god sprut og en veldig god mapping så er du kommet langt...

 #152992  av sleeper
 
TheStig skrev:wtf, 300 hk tåler innmaten i 3sgte FINT. 350 burde heller ikke være noe problem! Ser ut til at folk er totalt blindet av alle tuningfirma som babbler i vei om oppgradert smidd innmat osv. Legger heller pengene i en god sprut og en veldig god mapping så er du kommet langt...
som thesitg sier!!

org innmat tåler over 400hk hvis mappinga er sprutet er bra!!! for 350 hk så er det INGEN vits i og bytte!

 #153005  av sleeper
 
vet ikke om noen her i norge som har testet. men ser at mange på mr2oc.com har testet det og de er kjempefornøyde! :D

 #153017  av CelicaTurbo
 
har ikke hørt om noen her i europa som har prøvd ct27 kittet, men er nå egentlig overbevist om at det er like gode alternativer til turbo tilgjengelig på denne kanten av verden, bl.a. er det flere firma i England som kan levere oppgraderte ct26'er til dette nivået. Et alternativ er gjerne en mindre Garret GT-turbo.. I tillegg er jeg noe skeptisk til en motorstyring som blir programmert på generellt utsagn om bilens modifikasjoner, og vi vet ikke hvilke praktiske forskjeller miljø og bensinkvalitet kan gi mot en bil som kjører dette i Norge? Til 350hk ville jeg har spart pengene og ikke kjøpt stempler eller råder. Det hadde vært kjekt til videre trimming men det er ikke nødvendig og bruk heller pengene på en skikkelig motorstyring og en turbo som du vet duger. Orginale stempler og råder holder fint så lenge du klarer å holde tenningsbanken unna, og får du problemer med tenningsbank så er det begrenset hvor mye smidde stempler og råder hjelper deg ;)

 #153064  av ErikG
 
MEN!!! Der får du turbo, dyser, bensinpumpe, oppgradert ECU, ny fuelrail, bensinregulator og racing termostat. Alt dette kommer på ca 18000 + frakt.

Finner ingen alternativer i Europa eller Japan. Så om noen har alternativer så er det bare å komme med de!!!

 #153065  av TheStig
 
er ikke så dumt med preprogramert ecu dersom det er lagt inn litt marginer (som det nesten alltid er pga reklamasjon o.l). Da henter man inn forskjeller fra motor til motor med samme mods gitt at ingen deler er direkte defekt da.. Men det negative er at marginer generellt sett betyr mindre effekt ..