TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 3s-gte (bilder mr2)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #152922  av predator

Lurer på om det er noen som hadde orket og tatt noen bilder av motor rommet sitt? som har 3s-gte motor...
Lurer på og bytte motor shø, og lurer litt på hvordan detblir seende ut inni huven :wink:

#152928  av chris

Denne er original, 245 hestern (3.gen) .. minus luftfilteret og dumpventilen.. og downpipen som ikke vises på bildet :P
Vedlegg
Img_3887.jpg
Img_3887.jpg (45.82 kiB) Vist 946 ganger

#152957  av predator

oki :P takker for hjelpen.... lurer på. Finnes det mange tuper turbomoyorer? som passer mr2 altså... Trodde det bare var 2 stk jeg. Carlos sains edt fra celica og gt4 motoren ...???

#152960  av FireWalk

her er min.. ikke helt operativ enda, under "montering" men begynner å komme på plass :) ligger litt deler hulter til bulter oppi, men motoren er i det minste på plass :)
Vedlegg
P1010070.JPG
P1010070.JPG (190.36 kiB) Vist 932 ganger

#152961  av Ivar

predator skrev:oki :P takker for hjelpen.... lurer på. Finnes det mange tuper turbomoyorer? som passer mr2 altså... Trodde det bare var 2 stk jeg. Carlos sains edt fra celica og gt4 motoren ...???
Det finnes primært én type turbomotor som passer MR2 og det er motoren fra MR2 Turbo. Samme motor brukes i GT4-versjonene av Celica. Det er kun noen små forskjeller.

Hvis du vil konvertere er det lettest å få tak i et rear-cut fra en MR2 Turbo.
"MR2Turbo"/Markus her på forumet kan hjelpe deg med å skaffe dette.

#152972  av predator

Ivar skrev:
predator skrev:oki :P takker for hjelpen.... lurer på. Finnes det mange tuper turbomoyorer? som passer mr2 altså... Trodde det bare var 2 stk jeg. Carlos sains edt fra celica og gt4 motoren ...???
Det finnes primært én type turbomotor som passer MR2 og det er motoren fra MR2 Turbo. Samme motor brukes i GT4-versjonene av Celica. Det er kun noen små forskjeller.

Hvis du vil konvertere er det lettest å få tak i et rear-cut fra en MR2 Turbo.
"MR2Turbo"/Markus her på forumet kan hjelpe deg med å skaffe dette.
Okey :P takker, denne infoen var gull verd

#153107  av chris

Ivar skrev:
Det finnes primært én type turbomotor som passer MR2 og det er motoren fra MR2 Turbo.
Stemmer det.. men den turbomotoren er kommet i 3 utgaver som ble levert i mr2.. og er vel kommet i en 4.og 5.generasjon også (i Caldina GT4 bl.a.)

Første med 204 hk, andre var vel med 225 hk, og tredje med 245 hk.. men de to sistnevnte ble vel bare levert i japseland.

#153118  av CelicaTurbo

et bilde ;)
Vedlegg
mk1
mk1
01_29_22.JPEG (137.98 kiB) Vist 927 ganger

#153139  av Ivar

chris skrev:
Ivar skrev:
Det finnes primært én type turbomotor som passer MR2 og det er motoren fra MR2 Turbo.
Stemmer det.. men den turbomotoren er kommet i 3 utgaver som ble levert i mr2.. og er vel kommet i en 4.og 5.generasjon også (i Caldina GT4 bl.a.)

Første med 204 hk, andre var vel med 225 hk, og tredje med 245 hk.. men de to sistnevnte ble vel bare levert i japseland.
Jeg tenkte jeg skulle holde det enkelt siden det virket som at han ikke engang var klar over at MR2en ble levert i en turboversjon.

3S-GTE er i hvert fall betegnelsen uansett revisjon.

#153147  av predator

Ivar skrev:
chris skrev:
Ivar skrev: Det finnes primært én type turbomotor som passer MR2 og det er motoren fra MR2 Turbo.

Jeg tenkte jeg skulle holde det enkelt siden det virket som at han ikke engang var klar over at MR2en ble levert i en turboversjon.

3S-GTE er i hvert fall betegnelsen uansett revisjon.
Visste jo klart det, men tenkte mest på hvilke typer fra andre biler som passer overens i mr2en... :roll: