Larsen skrev:En 4agze kommer vel på rundt 10-12 tusen. Da kan du jo selge den gamle motoren. Den har vel bare 142 hk eller noe sånt i utganspunktet, men med kompressor får du mye bedre dreimoment fra bånn. Den kan fort trimmes ved å bytte kompressorhjul. Da er det vel fort en 180hk.
Hvis du skal ha noe værre så må du vel gå for 3sgte motoren, noe som begynner å koste seriøst mye med tanke på bilens verdi...
Må nok regne med en 12 tusen for 145hk kompressoren. Jeg har nå nylig kjøpt meg en 170hk 4agze utgaven med større reimhjul så skal ha rundt 195hk. Di sier man får ca. 20hk mer med større reimhjul... Har du penger til det kan du jo også gå for 3sgte motoren, men det koster seriøst mye mer og er også veldig mye arbeid!
edit- Men skal du først "slå til" ville jeg klart heller ha gått for 170hk utgaven siden du får myyye mer igjen får det. Jeg var innom tanken på 145hk versjonen til og begynne med, men heldigvis tok jeg til fornuft og kjøpte meg 170hk
