TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger hjelp, angÃ¥ende reg. reim!?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #153074  av nokia4life

Hei,

Jeg har en CarinaE, og har tenkt å kjøpe meg Audi A4 1.9 TDI.

Audi'n må skiftes reg. reim snart....derfor lurte jeg på hva kan skje hvis den ryker når man ikke skifter den, og den ryker en eller annen gang?

Og vet du noen ca. pris hvor mye det koster å skifte reima?

#153083  av Rømmling

vis reg reima ruker skjærer motoren seg (rett meg vis jeg tar feil men det er ikke bra for motoren vis den ryker)

den ryker vel ikke på 100 000 men det er en god regel å bytte da

#153092  av lasserj

husk dette er en VAG motor alt kan skje, ryker reime trenger du sikkert 10-12 nye ventiler plus planing av topp

#153101  av sigheri

lasserj skrev:husk dette er en VAG motor alt kan skje, ryker reime trenger du sikkert 10-12 nye ventiler plus planing av topp
Helt enig, men det blir nok fort dyrere!!!

Hvis reima ryker blir det fort 20 lapper+++
ikke noe motor å skryte av... :roll:

#153239  av GT4 CS

Ryker reima på den motoren blir det herlig salat i toppen din, har stått og pella masse deler ut av div audi topper før, er så dyrt og reparere at du nesten bare kan kaste bilen din. På en motor så hadde kambukkene dratt seg ut og ene kammen var knekt og,husker ikke hvordan motor dette var igjen,men ikke rart den ikke gik,mener det var en cosworth;)
Bor du i nærheten av akershus har jeg en jeg kan anbefalle, er audi guru :)

#153311  av lexusmann

Typen til søstra mi har en Audi 100 2,8...var på tur til søstra mi som på den tiden studerte i Volda. På vei hjem, ved Bergen et sted, røyk reg.reima. Bilen stod i bergen i flere måneder, tror jeg på grunn av en del tull på verkstedet. Men han har aldri sagt hva det kosta, av en eller annen merkelig grunn... :lol: Men at det ble svinedyrt, var det ingen tvil om...

#153319  av jsun

Bytt reima nå du, koster deg 5-6000,- hos Audi.
Blir fort dyrere om den ryker ja :wink:

Og husk vannpumpa også da, anbefales på mange "Bensin" VAG motorer i alle fall.

#153332  av daniel

for og være på den sikre siden, er det lurt og skifte den.. gjerne før intervallen, men eg bare lurer på en ting.. Audi?? fra toyota til Audi??

#153339  av GT4 CS

Sitter fine lager i vannpumpa som har en tendens til at det kommer deler av pakning eller lager ut, da hopper man fort over noen tenner, og vips vet hva man hva man bruker alle penga man måtte gå i banken for og få til. Vannpumpa var årsaken til at en 2001 audi a6 2.5tdi fikk topplokksalat, så ikke pent ut der nei, regreima var byttet,samme med vannpumpe sto det, men den bilen hadde skrudd km og da;)
Stakkars selgeren hehe

#153561  av nokia4life

Hei,

Den er skiftet....fikk all historikk på bilen, og har kjøpt den også.

Carina'n skal fortsatt være i hus, Må prøve audi da :P

( Men så drittsekker Vw Audi Club folka var a!....De skal ha 400,- kr i året for å være medlem på siden dems!..... Toyota, folk er hyggelige snille og greie, så kommer de vett...gjerrige folk azz!....Tror jeg må dumpe Audi snart! )