TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyotatreff ved IKEA?

• For planlegging av treff eller smÃ¥ møter
For planlegging av treff eller små møter

#15324  av chris

Jepp, ut med videoene Alf ;)

Hvem som hev den flaska vet jeg ikke, var jo flere biler på veien. Og jeg tror ikke noen vil innrømme det uansett...

#15339  av @lpher

funkes skrev: Var ingen i sunnyen som heiv ei flaske, kanskje noen kjørte på en eller noe sånt?
Tja..nå filmet jeg hele seansen da...så om han hoster opp en tilståelse ASAP...så KAN det hende dette ender godt for ham!!

...for de av dere som ikke var tilstede....så ble det, kastet ut et objekt (en halvfull flaske ser det ut som) av en Sunny GTR, som lå forran oss...som først traff Kim-Rene's MR2 på forskjermen..med resulterende lakkskade....og lagde to DYPE furer i sideskjørtet mitt!...noe jeg ikke så før ei lita stund etterpå...jeg SKAL til bunns i dette...vær trygg ;-)

@lpher

#15340  av @lpher

chris skrev:Jepp, ut med videoene Alf ;)

Hvem som hev den flaska vet jeg ikke, var jo flere biler på veien. Og jeg tror ikke noen vil innrømme det uansett...
The Camera doesnt lie...ya know! ;-)
Så noen sympati fra meg...over at han mista flaska si...får han ikke ;-)

Holder på med videoene..as we speak ;-)

@lpher

#15341  av cameleon

Bilen ble ikke så spesielt hardt skadet. Skadene er en enkel jobb. Alf sine derimot er verre. Nå ville jeg aldri ha kommet med en slik uttalse hvis jeg ikke var 110% sikker. Kjøretøyet lå ikke mer enn rundt 15 meter foran meg og jeg så tydelig at en gjenstand med en form lik en flaske som ble kastet ut av vintuet på. Problemet er ikke hvorvidt hvor stor skadene er, men at det kunne ha endt katastrofalt hvis det hadde kommet gjennom ruta. Hadde jeg eller noen andre ligget nermere så hadde det antagelig endt mye verre! Nå skjedde det en del denne kvelden og for å være ærlig så var jeg et ganske stort nervevrak utover kvelden. Så jeg håper at jeg på ingen som helst måte ødela møtet for noen av dere. Det var utrolig trivelig at dere støttet opp, og det sier noe om medlemmene i ts-ogn! Håper at vi kan gjenta dette under litt andre omstendigheter en gang senere!

#15342  av Castrol

Takk og pris for videokamera! Kan jo melde på gutta i Sunnyen til NM i roing.. :D Skjønner ikke at de gidder å nekte engang. Håper det er første og siste gang de gjør noe sånt!
Det blir jo treff og felles cruising til Åre allerede nå på lørdag! Skulle vel bli en fin anledning til å glemme sorger og bekymringer. :)

#15347  av aWeX

Jeg beklager sterkt at jeg ikke kom. Når jeg våknet på fredag var velteburet mitt kommet, og jeg klarte rett og slett ikke å holde fingrene unna. Planen var å gjøre det så fort at jeg rakk treffet, men jeg var ikke i Trondheim før klokken 4 på natta. Jeg var vel kanskje en smule optimistisk, med tanke på at jeg aldri har montert et bur før, men jeg ble ihvertfall ferdig. Jeg var faktisk oppe på Ikea for å se om det fortsatt var noen der, men det var det logisk nok ikke.

Uansett satser jeg på å få være med på noe tilsvarende senere.
Håper de som var der hadde det hyggelig, og at dere får ordnet ut med flaskekasteren i GTiR`en.

Trond

#15383  av @lpher

Da er alle pics & vids fra treffet lagt ut her: ;-)

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=1302

Må vel bare konstatere at treffet var så bra som det kunne blitt...bortsett fra en incident eller to....ga ihvertfall mersmak... ;-)

aWaX: Du var dypt savnet ja ;-)
Castrol: Åretur kan være 'just what the doctor ordered' det ja ;-)
....bokstavlig talt i mitt tilfelle ;-)

@lpher

#16363  av chris

Hmm.. det har du ikke fortalt noe om Alf ... Faen ass.. men få de til å cashe ut da, om du har det på tape. Stikker innom og ser alt du har tatt opp jeg, om det er greit :)

Hmm

#16593  av sindrejl

Må bare spørre, var denne flaska av glass eller? Siden den forårsaka så mye skade ... utrolig at folk kan finne på å gjøre slikt.. ta jævlene :)
 #16602  av chris

sindrejl skrev:Må bare spørre, var denne flaska av glass eller? Siden den forårsaka så mye skade ... utrolig at folk kan finne på å gjøre slikt.. ta jævlene :)
Stemmer, var av glass. Heldigvis unngikk jeg den..
 #16608  av @lpher

chris skrev:
sindrejl skrev:Må bare spørre, var denne flaska av glass eller? Siden den forårsaka så mye skade ... utrolig at folk kan finne på å gjøre slikt.. ta jævlene :)
Stemmer, var av glass. Heldigvis unngikk jeg den..
Tror ikke det....for da hadde den blitt knust...når den traff fronten til Kim-Rene...OG ihvertfall da jeg kjørte OVER den....og jeg hørte ingen knuselyder....la faktisk ikke så mye merke til det der og da...det var først etter at noen poengterte merkene på bilen senere på kvelden at jeg kobla dem mot en 'dunke' lyd jeg hadde akkurat etter at Kim-Rene's bil ble truffet....Kikka så over videotapen...og ganske riktig...jeg hadde faktisk tape'et HELE seansen! :D SÅ he's paying..somehow or other....om jeg må innom politiet en tur for å få det til...so be it ;-)

Dritten er at sjåføren er en ok kar...(bekjent av Funkes også) mens det (trolig) var en av passasjerene hans som kasta flaska. (flaska ble kastet utfra pass.siden) Så om ikke passasjeren(e) tar frem pengeboka...så blir det sjåføren det går utover....

Ikke mitt førstevalg....men...er det det som må til så....rent juridisk så er det sjåføren som er ansvarlig....

Har også vært å fått takstert skaden på Hell Bil....og et par av gutta der mente at jeg burde gå rett til politet....etter hva jeg forsto på de...så er politet VELDIG lite glad i 'rånere som hiver ting på andre biler i fart'

@lpher

#16609  av @lpher

chris skrev:Hmm.. det har du ikke fortalt noe om Alf ... Faen ass.. men få de til å cashe ut da, om du har det på tape. Stikker innom og ser alt du har tatt opp jeg, om det er greit :)
Regna med at du hadde lest det her inne jeg.... ;-)

Du kan få se tapen ja... ;-)

@lpher

#16622  av chris

Snodig.. en plastflaske skulle ikke laget så mye merke i hvert fall. Måtte vært tyngre og hardere enn som så. Hmm.. jaja, får vel ta en nøye titt på tape'n ;)

Håper det ikke er med heftig bilkjøring og fart på den filmen.. det er også politiet VELDIG LITE glad i... du får kopiere og klippe litt ;)

Hva ble beløpet på takseringen?

#16635  av @lpher

chris skrev:Snodig.. en plastflaske skulle ikke laget så mye merke i hvert fall. Måtte vært tyngre og hardere enn som så. Hmm.. jaja, får vel ta en nøye titt på tape'n ;)
ja...du kan så si....men en glassflaske var det ihvertfall ikke...da hadde den knustes til krystallsmå biter innen den traff meg....også må du ikke glemme at dette ikke var i en 30sone også da ;-)

Foresten så er det irrelevant HVA det var de hev ut av bilvinduet...
chris skrev: Håper det ikke er med heftig bilkjøring og fart på den filmen.. det er også politiet VELDIG LITE glad i... du får kopiere og klippe litt ;)

Relax..har planen klar...hvis det kommer til det.... ;-)
chris skrev: Hva ble beløpet på takseringen?
'No comment' på våværende tisdpunkt ;-)

@lpher