TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• close loop mkIV

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #153122  av NAGIK-RACING

kan jeg "tvinge" en supra TT til å gå ut av close loop med å plugge av lamda nr1,eller vil den gå i nød program vis jeg gjør det???

er det mulighet til å plugge ut bankesensor nr1,2 eller blir det nødprogram av det og???

kunne gjerne tenkt meg og mappet uten at disse ligger og overstyrer mappet mitt.

#153123  av sleeper

hvis du skal mappe om bilen din så har du med stor sansynlighet byttet ecu??
hvis ikke så går jo bilen kun i closed loop ved liten belastning og justerer seg selv!(ingen vits i og justere noe serlig der vel?) når du drar på så går den jo i open loop og da kan du justere som du vil uten at ecu gjør noe! (bankesensoren er det jo greit at er i bruk når du skal mappe selv!!)
 #153134  av TOYPARTS

NAGIK-RACING skrev:kan jeg "tvinge" en supra TT til å gå ut av close loop med å plugge av lamda nr1,eller vil den gå i nød program vis jeg gjør det???

er det mulighet til å plugge ut bankesensor nr1,2 eller blir det nødprogram av det og???

kunne gjerne tenkt meg og mappet uten at disse ligger og overstyrer mappet mitt.
Hvilket innsprut er det du kjører med? Autronic?

#153220  av NAGIK-RACING

nei. greddy e manage ultima
og der har jeg ikke muligheten for å kutte ut close loop.

nei jeg kunne helst tenkt meg og mappet grunnmappet for så og ev.kjørt close loop etterpå vis bilen går ok på tomgang ved close loop.

#153555  av mr.ourom

Har satt meg en del inn i e-manage sine muligheter. Den er jo en piggyback men har mye bra features. Du kan kjøre auxiliary output til O2 sensoren. Dette vil trigge den orginale styreenheten i open loop.
Legger til en link som kan lønne seg å utforske. Bare å spørre hvis det er noe du lurer på så skal jeg prøve å hjelpe deg.

http://www.mohdparts.com/emanage/ultima ... index.html

http://www.mohdparts.com/emanage/#All%2 ... 20Firmware

#154324  av NAGIK-RACING

takk takk.
jeg har manualen og der står det at jeg kan bruke aux ut ja men hvordan kan jeg koble den da???

eller er det nok kun å sette den til ON på hele mappet så går den i open loop?????