Første bil:
Toyota MR2 mk1:
Kjøpte den som bursdagsgave til meg selv på 18 årsdagen og har den ennå. Blitt litt modifisert for hvert år, startet med den som helt orginal og er i dag sånn jeg vil ha den utseende messig. Har blitt senket understellsmessig, men "more to come" som polyfóringer (ligger klare på stuegulvet), hardere stabstag, strut brace og diffsperre.
Pluss:
Morsom bil med go-cart kjørefølelse, presise gir og pedaler, høyt lydnivå med Janspeed effektanlegget slik det skal være på slike biler, oversiktelig, gir masse informasjon til fører, strippet for det meste av luksus, null servo og manuelle vinduer slik det skal være på den. Rimelig i drift og var så godt som feilfri de første årene jeg hadde den. Gode slitesterke seter og høy midtkonsol, takluke som er stor nok til å gi bra luftig følelse. Skiller seg ut fra mengden og etter min mening noe av det mest vellykkede som kommer fra "the land of the rising sun"
Negativt:
Alderen har de siste to årene begynt å vise seg på det tekniske. Topp har blitt overhalt, rådelager står for tur og fordeler er blandt deler som har blitt byttet de to siste årene. Japansk bil fra 80-tallet slipper ikke unna rustproblemet, derfor vinterlagring. Skulle ha vært noe lettere.
Min andre bil:
Mitsubishi Galant 2,0 GL 86 modell (TIL SALGS HEL ELLER I DELER):
Bilen som ble brukt som vinterbil etter at jeg begynte å vinterlagre MR2'n. Har vært i familien siden den var ny, fatter'n kjøpte den nye, så kjøpte bestefar den etter han som til slutt ga den til meg. Bilen har vært i lang og tro tjeneste, men er til salgs nå etter at motoren ga opp før jul.
Pluss:
Bra material valg på interiøret, bra med utstyr slik som servo, el.takluke og el.speil. Meget støysvak og komfertabel bil med ganske moderne kjøreegenskaper til å være så gammel. God plass i kupéen og bagasjerommet. Slitersterkt oppheng. Lavt turtall selv i høye hastigheter (ca. 3000 omdr/min i 130km/h)
Negativt:
Treg motor med totrinnsforgasser, ikke noe sprut fra bunn og er heller ikke særlig glad i turtall. Trøbbel med autochocke på kald motor, topp sprakk til slutt fullstendig, ganske høyt bensinforbruk (sjeldent under liter'n på mila med variert kjøring).
Tredje bil:
Mitsubishi Galant 1,8 GLSi 95 modell:
Tok over for den første Galanten min, kjøpt i jula.
Pluss:
GLSi utstyrsnivå, airbag, god motor med fint bensinforbruk, rimelig kjapp på alle turtall, god plass i bagasjerommet, nedfellbare bakseter. Har hatt den en knapp måned, så kanskje det kommer mer.
Negativt:
Mangler ABS, svak syncroring i andregir, mangler takluke (som var på den gamle) og aircondition.