TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • ujevn tomgang

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #153502  av daniel
 
hei

har en 89 camry gxi v6, den går fint når den er kald, over 1100 rpm, men når den kommer under det, spesielt på 800 rpm som den skal ligge på, ligger den å jager.. ujevnt turtall.. noen som hat vert borti det samme.. det er ikkje tegn til at bilen går dårli eller noe sånnt.. kun tomgangen..

 #153684  av doffy
 
Sjekket vakumslanger?

 #153726  av daniel
 
ja har tenkt på at det kan være det, men e det noe feisøkingsgreier eg kan bruke?? noe fargestoff??

 #153774  av doffy
 
kan vel bare sjekke litt rundt på slangene i koblingene og sånt, min var fæl på tomgang og hoppet og jagde på turtall, men når jeg omsider klarte å få tiltak nok til å åpne panseret både så og hørte jeg vakumfeilen med en gang. er verdt et forsøk ;)

Ser forresten at du er fra askøy, begynner å bli et par av oss :D

 #153792  av Larsen
 
Jeg brukte startgass, veldig fint! bare hold det unna eksosen...

 #153893  av daniel
 
ja eg for se og lytte litt rundt om kring.. ja eg e fra askøy. det e du som har carina med kompressor sant?? funker sikkert greit det..

 #153899  av doffy
 
daniel skrev:ja eg for se og lytte litt rundt om kring.. ja eg e fra askøy. det e du som har carina med kompressor sant?? funker sikkert greit det..
Stemmer det, funker helt greit :D

 #153908  av daniel
 
ja det vil eg tro.. i usa, bugger de twin turbo på sånn som eg har.. sikkert helt greit det og..

 #153959  av doffy
 
daniel skrev:ja det vil eg tro.. i usa, bugger de twin turbo på sånn som eg har.. sikkert helt greit det og..
vil absolutt tro at det gjør nytten ja. hvorfor ikke bygge twinturbo på en i norge og da? 8)

 #154115  av lexusmann
 
Larsen skrev:Jeg brukte startgass, veldig fint! bare hold det unna eksosen...
Bør ikke bruke mye startgass, motoren kan bli "avhengig"....er i alle fall så jeg har hørt....kan jo være feil, også....

 #154119  av Larsen
 
Det har vel vært diskutert tidligere, men her er det bare snakk om som et hjelpemiddel. Å lytte etter vakumlekasje er ganske håpløst! Hvis du sprayer startgass litt rundt insugg og slanger så hører du det på motorgangen om dt er noe lekasje rundt.

 #154172  av daniel
 
doffy skrev:
daniel skrev:ja det vil eg tro.. i usa, bugger de twin turbo på sånn som eg har.. sikkert helt greit det og..
vil absolutt tro at det gjør nytten ja. hvorfor ikke bygge twinturbo på en i norge og da? 8)
det har streifet meg, men tror det blir for kostbart.. men kompressor hadde vertr skøy.. men først må eg få en skikkelig plass å skru, og litt mere vertøy som hjelpemiddel.. får jo kansje løen her jhemme til disposisjon om ikkje så lenge så vi får se..

bare sprayer du startgassen på koblingene på vakumslangene?? går jo kansje an å se om det bobler.. det bruker vi ivertfall på jobb når vi leter etter lekasjer på trykkluftsrør..

 #154280  av doffy
 
Er jo ikke mye trykk i en vakumslange da, men du vil merke tomgangen stiger når du finner lekkasjen for da blir startgassen sugd inn i forbrenningen

 #154301  av daniel
 
doffy skrev:Er jo ikke mye trykk i en vakumslange da, men du vil merke tomgangen stiger når du finner lekkasjen for da blir startgassen sugd inn i forbrenningen
okei.. eg får reise på statoil å kjøpa styartgass.. takk for alle tips..

 #154551  av daniel
 
sprayet rundt alle koblinger, slannger, innsug, men ingen forsjell..

min far hadde samme på sin corolla 4wd, han hadde den inne hos toyota, då var det vist en liten elektrisk komponent som var gåen, men eg liker ikkje å gå til jeger med bilen, får se ka eg finner ut..