Å skifte reim på denne bilen er ikke så innviklet som man skulle tro. Jeg har nettopp gjort det selv. To ganger, fordi jeg kjøpte reim hos Mekonomen, og fikk selvsagt for kort reim i forhold til hva jeg skulle ha. Uoriginal reim koster i Norge ca 290 kroner, hos Toyota koster den 750 kroner. Lengden på reima er 1938 mm.
Du tar av venstre motordeksel, og kommer da til reima forholdsvis lett. Litt trangt er det, men ikke uoverkommelig.
På bildet nedenfor er den en rød ring.

Dette er et sekskanthode i 19 mm som er en del av spennarmen. Sett på fastnøkkel med laaang arm her, og dra fremover mot fronten av bilen for å slakke på spennet på spennhjulet. Det er en gassdemper som lager spennet, men bare ta i litt, så gir den etter.
Ta av reim, sett på ny. Spenn opp igjen på samme måte, og vips, så har man skiftet reim.
Montèr motordeksel, lukk panseret. Done deal!
Du tar av venstre motordeksel, og kommer da til reima forholdsvis lett. Litt trangt er det, men ikke uoverkommelig.
På bildet nedenfor er den en rød ring.

Dette er et sekskanthode i 19 mm som er en del av spennarmen. Sett på fastnøkkel med laaang arm her, og dra fremover mot fronten av bilen for å slakke på spennet på spennhjulet. Det er en gassdemper som lager spennet, men bare ta i litt, så gir den etter.
Ta av reim, sett på ny. Spenn opp igjen på samme måte, og vips, så har man skiftet reim.
Montèr motordeksel, lukk panseret. Done deal!

2000 Lexus IS 200
x - 2001 Celica T-Sport
x - 1997 Celica AT200
x - 1999 Corolla
---
Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one.
2000 Lexus IS 200
x - 2001 Celica T-Sport
x - 1997 Celica AT200
x - 1999 Corolla
---
Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one.