TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvor fÃ¥r jeg tak i tv-tuner til bilen min?

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #153936  av samejon

Leter etter en bra tv tuner. Hadde håpet på å ikke måtte gi mer enn ca 2000 kr. Skal helst få inn kanalene når man er ute på tur uten for mye stress. Har en 8" lilliput skjerm. Noen som har noen erfaringer eller råd? :D Er ikke noe problem om det er en del jobb med å montere osv så lenge man kan få inn kanaler.

#153985  av sindrejl

eller så har thorsov en dings du putter rett i tv'en med innebygd antenne på dingsen.. 800,- og funker jævlig bra når man står i ro.

#154068  av samejon

Fungerer greit ja. Men er jo litt kjipt å punge ut med 2500 for noe som ikke funker noe særlig. Kan likegjerne kjøpe den "søppla" de selger på qxl. Har du prøvd noe av detta @lpher ? For hvis det ikke har kommet noe som er noe særlig bra selger jeg nok skjermen og dropper tv for nå. fant ut at man ikke har så god tid til å spille ps2 og se på film i bilen :wink: For med tv kan man jo ha i bakgrunen. Eller går det ikke å se på tv samtidig som man kjører? bare glem trafikksikkerthet og det tullet akkurat nå :P

#154085  av @lpher

samejon skrev: Fungerer greit ja.
"Griet nok"...men ikke mer liksom :D Spøk til revolver...det fungerer greit om man kjører i mest i åpent terreng...fjell og daler vil påvirke signalene mye :)
samejon skrev:
Men er jo litt kjipt å punge ut med 2500 for noe som ikke funker noe særlig.
Sant nok :)
samejon skrev:
Kan likegjerne kjøpe den "søppla" de selger på qxl.
Har du prøvd noe av detta @lpher ?
Yepp, og det er ihvertfall bortkasta penger :D
samejon skrev:
For hvis det ikke har kommet noe som er noe særlig bra selger jeg nok skjermen og dropper tv for nå.
Kommet?! :D Er jo snart bare vi i norge som benytter anlagoe tv-tunere jo...så det kommer nok ikke noe nytt og revolusjonerende på analog-fronten...kan man nok trygt si :)
samejon skrev:
fant ut at man ikke har så god tid til å spille ps2 og se på film i bilen :wink:
LOL :D
samejon skrev:
For med tv kan man jo ha i bakgrunen. Eller går det ikke å se på tv samtidig som man kjører? bare glem trafikksikkerthet og det tullet akkurat nå :P
Som sagt...om du holder deg unna de verste fjell og dalene...kan man se tv mens man kjører :)

#154506  av samejon

Da må jeg si takk for hjelpen ;) Men er det noen som har noen erfaringer med tv i bil i det heletatt eller er det bare "ut ifra tester og hva man har hørt" ? Jeg var innom strømmen bilradio bare for å høre med gutta hva de hadde og si. Ifølge dem kom de til å få inn en digital om ikke så lenge som ikke ville bli alt for dyr vistnok. Men sjansen for at jeg handler der er minimal..da er jeg desperat. Det jeg er mest ute etter er at når jeg sitter i bilen om morran og venter på å bli henta at jeg kan se på god morgen norge på tv2 og kanskje dama kan få med seg cæsar når vi er ute å kjører ;) For da blir a fornøyd :)

#154511  av @lpher

samejon skrev: Da må jeg si takk for hjelpen ;) Men er det noen som har noen erfaringer med tv i bil i det heletatt eller er det bare "ut ifra tester og hva man har hørt" ?
Har testet ganske mange forskjellige tv-tuner løsniger oppgjennom ja :D
samejon skrev:
Jeg var innom strømmen bilradio bare for å høre med gutta hva de hadde og si.
Hmmm...
samejon skrev:
Ifølge dem kom de til å få inn en digital om ikke så lenge som ikke ville bli alt for dyr vistnok.
LOL :D Er ikke noe problem å få tak i DVB-tuner da...problemet er at det er MEGET begrenset dekning...da det kun foregår prøvesendinger på det noen plasser i oslo :)
samejon skrev:
Men sjansen for at jeg handler der er minimal..da er jeg desperat.
Takk :D
samejon skrev:
Det jeg er mest ute etter er at når jeg sitter i bilen om morran og venter på å bli henta at jeg kan se på god morgen norge på tv2 og kanskje dama kan få med seg cæsar når vi er ute å kjører ;) For da blir a fornøyd :)
Kjenner igjen behovet ja :) Det er akkurat det der de fleste av mine kunder sier også :)

#154526  av samejon

Men helt ærlig. Hvis du hadde hatt si 2500 kr til disposisjon, ville du kjøpt det du har vist meg eller ville du spart pengene for å kjøpe noe dyrere? Eller ville du ventet ?