TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • CAI vs. SRI

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #153995  av Mr.T-Sport
 
Hei

Har akkurat kjøpt meg Celica og da er det vel påtide å legge opp løpet for modifiseringer av ymse slag ;)

En ting jeg lurer på..
Mitt inntrykk er at jevnt over så vil CAI gi bedre ytelse enn SRI, men hvor bra stemmer dette i det norske klimaet? Nærmere bestemt det nord-norske klimaet :)
En nordnorsk sommer kan ikke akkurat sammenlignes med det de har i florida :p
Anyway.. Vidre peker logikken mot at en CAI montert nærmere veibanen vil fort bli fyllt opp av dritt og andre ting, stemmer det? Skal jeg ha CAI regner jeg også med at det vil være en god idé med en såkalt "air bypass valve" slik at jeg slipper å ta inn vann om våren når stort sett hver eneste stikkrenne er tett :?

Regner med at jeg kommer til å gå for enten AEM eiller Injen for det er merker jeg kjenner til og vet er bra. K&N er kanskje også et bra valg?

Har forresten hørt at CAI vil gi en ekstra tøff lydeffekt når Lift'en slår inn, vil jeg oppnå noe av det samme med SRI? Noen som kan bekrefte/avkrefte?
Lyd er selvsagt viktig ;)
Noen som vet av firma som forhandler Borla eller Greddy eksos her i Norge? Evt. Veilside. Eller er det kanskje liksågreit å bare bestille fra utlandet?

-Jørn-

 #154034  av celicat23
 
Kjøp BLITZ SRI fra http://www.mvpmotorsports.com

Kommer ikke til å angre.

Og, etter hva jeg har lest på amerikanske forum, så er den "bypass valve"'en mer pynt enn noe annet.

 #154132  av Mr.T-Sport
 
Tja, har sett diskusjoner som går både for og imot. Det som stort sett er konklusjonen er at det vil komme an på hvordan forholdene er der du bor. For å at motoren skal ta inn vann må du nærmest ha hele luftfiltret under vann, men tilfellet mitt er at det godt kan komme til å skje med de veiene vi har her på våren :cry:
Kommer selvsagt an på hvilket kit det er og hvor langt ned det når da :)

Men kanskje SRI er veien å gå?
Likte utseende på den Blitzen :)