TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 40mm senkefjærer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #153924  av Fantare

Noen som har 40mm senkefjærer på sin mr2 mk2 her ?

#153928  av lasse

Tja, så og si, 39 foran og 43 bak er oppgitt ihvertfall...

#154049  av Fantare

lasse skrev:Tja, så og si, 39 foran og 43 bak er oppgitt ihvertfall...
Det går fint ant og kjøre med og ? Har ikke peiling på sånt :oops:

#154059  av predator

Bestilte 40 fjærer for ca ei uke siden,men har ikke fått noe enda...

#154113  av Larsen

har 35mm tror jeg
Det går vel greit det på tørt føre. Den har ennå ikke bånnet på tørt, selv om jeg har kjørt hardt over noen fartsdumper. På vinteren er det værre... Har ikke satt meg fast ennå, men har ikke vært langt ifra og det rister bra med all isen på veien. Men det kommer jo ann på hvor du bor og hvilken årstid du kjører på.

#154120  av predator

Alle mr2er er jo rævva på vinteren da :D

#154125  av Larsen

jepp, men det finnes værre biler

#154139  av mr_2

jasså??Name one!! :lol:

#154140  av lasse

Går helt greit med de fjærene, subber litt i innerskjermen hvis man ikke tar det rolig over dumper og sånn, ikke noe problem, også er kanskje demperne mine litt slitne også...

#154201  av Larsen

Av egen erfaring?
Den nye toyota avensis kom seg dårligere frem enn mr2en. Det sier vel mer om avensisen enn mr2en da :D

#154423  av chris

predator skrev:Alle mr2er er jo rævva på vinteren da :D
Hva i all verden er så ille med mr2 på vinteren? Har kjørt mange forskjellige biler på snøføre, og dette er tredje vinteren med 2'ern min (hvorpå de to første var GTi og denne vinteren med turbo).. kan ikke si at mr2en er noen dårlig vinterbil.. eneste er at man må være litt varsom med ræva ut av rundkjøringer etc, men er jo veldig lett å kontrollere og kjøre litt aktivt bredt da. Har ikke noe problemer med fremkommelighet, uansett hvor mye snø og hvor glatt det har vært..

Har Nokian Hakkapellitta RSi (piggfritt).

#154431  av perchr

chris skrev:
predator skrev:Alle mr2er er jo rævva på vinteren da :D
Hva i all verden er så ille med mr2 på vinteren? Har kjørt mange forskjellige biler på snøføre, og dette er tredje vinteren med 2'ern min (hvorpå de to første var GTi og denne vinteren med turbo).. kan ikke si at mr2en er noen dårlig vinterbil.. eneste er at man må være litt varsom med ræva ut av rundkjøringer etc, men er jo veldig lett å kontrollere og kjøre litt aktivt bredt da. Har ikke noe problemer med fremkommelighet, uansett hvor mye snø og hvor glatt det har vært..

Har Nokian Hakkapellitta RSi (piggfritt).
enig! har hatt problem med å komme fram 1 eneste gang, men dette var en liten ekkel bakke, hvor det lå minst 30cm med nysnø.. ellers null problem.. bare å være oppmerksom, og tenke på at en kjører mr2.. nettopp ut å kjørt på herlige vinterveier, og skal snart ut igjen :)

#154452  av Dalan

Har ingen problemer overhodet med å komme frem overalt, så sant det ikke er for mye snø sånn at det tar oppunder..
Med ordentlige dekk og litt ekstra last foran så fungerer den helt utmerket, og er veldig morsom også! :D
Kjører på Nokian Hakkapelita4 piggdekk, sitter som drit i kram snø!