TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøp av bilstereo fra USA.

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #154200  av jensi

Ser at det går an å spare endel tusen på kjøp av bilstereo i USA eller på ebay.com.
Noen som har noen erfaring med dette fra USA?
Er det noen andre ting en sone på DVD jeg bør tenke på dersom jeg vil ha en eks Kenwood dobbel din dvd med 6.5" skjerm?

Noen som har noen seriøse forhandlere i USA som de kan anbefale?

Jens

#154206  av nlight

indoaudio på eBay er ihvertfall dønn seriøs. Og har STORT utvalg.. tukler med verdien på pakka gjør de også uten at man nevner noe :o

http://stores.ebay.com/w-w-w-indoaudio-c-o-m
Sist redigert av nlight den 03 feb 2006 22:51, redigert 2 ganger totalt.

#154218  av sindrejl

husk å være nøye på at det er "norsk" radio del da.. og så passer heller ikke kontaktene som oftest norsk ISO standard. sjekk det før du kjøper.

#154226  av @lpher

sindrejl skrev: husk å være nøye på at det er "norsk" radio del da..
Det er det ikke så mye av over there nei :D
sindrejl skrev: og så passer heller ikke kontaktene som oftest norsk ISO standard. sjekk det før du kjøper.
ISO er en europeisk standard...så du finner nok ikke spillere i USA med ISO-kontakter nei :)
 #154227  av @lpher

jensi skrev: Ser at det går an å spare endel tusen på kjøp av bilstereo i USA eller på ebay.com.
Tja...tjo...kan hende...men jeg ville uansett sjekket med meg eller Chris først...så slipper du å kjøpe katta i sekken :D Kan jo hende vi kan levere billigere også vettu :D
jensi skrev:
Shure...har en og annen kunde innom som nevner at han har handla slik...og det varierer veldig om de er fornøyd eller ikke faktisk :D Men...det har mye å si hva slags produkt de har handla da :)
jensi skrev:
Er det noen andre ting en sone på DVD jeg bør tenke på dersom jeg vil ha en eks Kenwood dobbel din dvd med 6.5" skjerm?
Ikke kjøp dvd-spiller der.....ikke lar de seg sone-modifisere og ikke tar de PAL-plater....med andre ord MEGET begrenset hva man kan bruke dem til i Europa :)
jensi skrev:

Jens
Der må du nok nesten spørre andre :D Jeg vil helst beholde jobben min i noen år til jeg :D

#154239  av Master

Indoaudio på ebay ++++++++++ :)

under halv pris av i norge ferdig levert på døra:)

#154270  av teknikeren

Blir jo en del i frakt og da. Blir det ikke?

#154271  av Larsen

Frakt er vel ikke så ille på sånne små varer men du har 25 %merverdi avgift da...

#154299  av teknikeren

Larsen skrev:Frakt er vel ikke så ille på sånne små varer men du har 25 %merverdi avgift da...
Ikke sant. Da sparer man toppen 400 - 500 ,- på en spiller til 3k eks. og da er det bedre å handle her i landet med tanke på garanti og service osv

#154334  av Master

Ikke om du får selger til å skrive under 1000 kr i verdi og gavestempel! Da slipper man toll.

Du må jo se an hva det er du skal kjøpe. Det er f.eks mye å spare på store forsterkere osv. mens det kanskje lønner seg mindre å kjøpe spillere til under 3tusen kr. samt at de har amerikansk radiodel.

#154349  av nlight

Jeg kjøpte en pioneer DEH-960MP på eBay hos IndoAudio. Den kosta vel $399 hvis jeg ikke husker feil. Det ble da $80 i frakt. Og verdien på pakken sto på $50, så totalprisen ble da: $399+80 = $479 som da blir 3200kr, momsen ble på 2-300kr. 3500kr totoalt, for en spiller som koster ca 7000kr i Norge. Det ble vel halv pris? Man får ikke europeisk radio på spillerne fra ebay da, men det får så være. Får inn mange radiokanaler uansett. :)
 #154359  av L.Arve

jensi skrev:Ser at det går an å spare endel tusen på kjøp av bilstereo i USA eller på ebay.com.

Jens
Heisann.
Jeg har handlet endel bilstereo fra USA og det er absolutt endel penger å spare. Folkene hos http://speedsound.com/ kan jeg anbefale.
Sjekk f.eks prisene deres på Kicker forsterkere i forhold til Bilradiospesialisten. Meget hyggelige folk og de har ett godt utvalg.
Noen av radiotunerne de har i USA stopper bare på oddetall. F.eks 102,7 og 102,9 istedet for 102,8 som er P4 her i området.
Noe å tenke på om du hører litt på radio.

Tror forresten jeg så bilen din ved en sykkelsjappe på Lura i dag, kan det stemme?

(Min første post (YAY!) og jeg er medlem nummer 1500. Hva vant jeg?) :wink:
 #154585  av sindrejl

L.Arve skrev:
jensi skrev:Ser at det går an å spare endel tusen på kjøp av bilstereo i USA eller på ebay.com.

Jens
Heisann.
Jeg har handlet endel bilstereo fra USA og det er absolutt endel penger å spare. Folkene hos http://speedsound.com/ kan jeg anbefale.
Sjekk f.eks prisene deres på Kicker forsterkere i forhold til Bilradiospesialisten. Meget hyggelige folk og de har ett godt utvalg.
Noen av radiotunerne de har i USA stopper bare på oddetall. F.eks 102,7 og 102,9 istedet for 102,8 som er P4 her i området.

Tror forresten jeg så bilen din ved en sykkelsjappe på Lura i dag, kan det stemme?

uhm.. BRS selger ikke kicker..?
 #154591  av jensi

L.Arve skrev:

Jens
Heisann.

Var nok ikke min bil det nei.
Jens
 #154608  av L.Arve

sindrejl skrev: uhm.. BRS selger ikke kicker..?
Bare fjorten dager siden jeg så Kicker KX forsterkere i butikken i Sandnes.
Mulig at de ikke fører argenturet lengre og at det jeg så bare var restvarer.
Men poenget er at det er masse penger å spare her.
Jeg sjekket priser der når jeg handlet fra Speedsound sist og de skulle ha
12.000,- for en Kicker KX1200.1 og Speedsound skulle ha $549.95.
(Nå går samme forsterker for $449.95)
Sjekk gjerne Norske priser på Kicker direkte med importøren Audiocom på (47) 38144300