TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• go` lyden med ekstern wastegate?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#154448  av GT4 CS

Tilstanden på turboen har nokk ikke noe og si, så lenge den virker da hehe. Men afm i st185 har jo spjeld som måler luftstrømmen, og det vil naturlig nokk drepe en del av lyden desverre. Hvordan type luftfilter du kjører med er og avgjørende, et k&n filter bråker mer en green filter f.eks. Audi er jo kjent for denherlige lyden, men på bilen til en kompis er det ingen lyd, han kjører green filter i en audi s2, hvordan rør mellom turbo og filter er utformet er og en avgjørende faktor, i rally bilene som har den deiligte plystre lyden er det respons systemet på turboen som sørger for de lydene. Har den chi chi lyden i min cs, men ikke så veldig høy, dumpen overdøver det meste, men om ikke dumpen slipper ut så er det alltid et smil om munnen min da den kommer :)
Noen som vet hva som er gjort med den svarte gt4 i den videosnutten? Noen her inne?

#154450  av sleeper

Jeg har den lyden på min! (hører den VELDIG tydlig!)
jeg har fjernet mengdemåleren på min så det kan jo ha en del med saken og gjøre! eller så kan det jo være at jeg kjører med en 500hk turbo??

hvis den bilen som er på den filmen er 2fastgt4 sin så har han også autronic (dvs at han heller ikke hat mengemåler!) så er vel størst sansynlighet at det er det som gjør det!?
 #155143  av jsun

larsst185 skrev:Har vert diskutert her før om hva som lager den kule chi chi chi!!
Vet ikke hva som lager den lyden, men har kjørt rundt i en Audi 90Q med RS2 motor i dag, og den lager DEFINITIVT den lyden!!!!!
TJUH Tjuh tjhu ......... eller ett langt shhuuuuuuuukk etter pådrag med høyt gir, og lavt turtall.
Ikke for å gni salt i såret, men utrolig GOD LYD!! :D

#155244  av GT4 CS

Er en grunn til at mange kaller det audi lyden :D

#155266  av 2fastgt4

tror ikke det er min GT4.

men lyden har jeg i bøttevis og den kan nå kjøpes for 145.000kr bilen følger med helt gratis :D