TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • T04 s

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #153921  av beerba
 
Er dette en turbo som kan funke på en 7m-gte.
Når vil den eventuelt begynna å ladde, og hva er potensialet til en slik sak?

Spec:
T04-s trim
kompressor 55mm innløp a/r 0.60
Turbin 64 mm utløp a/r 1.15
T4 flens

Er det noen som har litt peiling hær, eller hvor finner man eventuelt ut noe om dette? :roll:
 #153969  av TOYPARTS
 
beerba skrev:Er dette en turbo som kan funke på en 7m-gte.
Når vil den eventuelt begynna å ladde, og hva er potensialet til en slik sak?

Spec:
T04-s trim
kompressor 55mm innløp a/r 0.60
Turbin 64 mm utløp a/r 1.15
T4 flens

Er det noen som har litt peiling hær, eller hvor finner man eventuelt ut noe om dette? :roll:
om du monterer den på bilen din vil du få jææææævlig sen spoolup, med ar på over 1 kommer trykket sent

 #153971  av sleeper
 
lastebilturbo??

 #153972  av TOYPARTS
 
sleeper skrev:lastebilturbo??
mhm

 #153978  av sleeper
 
TOYPARTS skrev:
sleeper skrev:lastebilturbo??
mhm
??

 #153987  av TOYPARTS
 
sleeper skrev:
TOYPARTS skrev:
sleeper skrev:lastebilturbo??
mhm
??
ut i fra ar verdi så hører den hjemme på en lastebil ja1,15 er høyt, jeg hadde 0,98 på min og fikk 1kg på 4300

 #154012  av beerba
 
OK

Takker for alle svar. :)

 #154662  av NAGIK-RACING
 
det har vel veldig mye med mappet og gjøre det da. :)

har en t04e 57trim med 0.84 a/r tangdiv. turbin på min 2.0L cosworth
og den begynner og ladde ved 1800rpm og jeg har fullt laddetrykk ved 4000rpm 1.5 bar.

også prøvd endel forskjellige turboer på denne bilen

ex.turbonetics t4/t3 t04e 50trim med stg3aksel 0.63a/r

ex.turbonetics t4/t3 t04b-s trim med std aksel 0.48a/r

ex.turbonetics t4/t3 to4b-v1 trim med stg3 aksel 0.63a/r

og min erfaring er det at det ikke er så veldigt bra å få alt trykket så alt for kjapt/tidlig, på en gate bil med vanlige dekk.

har nå en effektkurve som er fullt kjørbar+ en betydelig "frisker" motor
som drar og drar helt ut til turtallsperra på 7800rpm

 #154667  av TOYPARTS
 
NAGIK-RACING skrev:det har vel veldig mye med mappet og gjøre det da. :)

har en t04e 57trim med 0.84 a/r tangdiv. turbin på min 2.0L cosworth
og den begynner og ladde ved 1800rpm og jeg har fullt laddetrykk ved 4000rpm 1.5 bar.

også prøvd endel forskjellige turboer på denne bilen

ex.turbonetics t4/t3 t04e 50trim med stg3aksel 0.63a/r

ex.turbonetics t4/t3 t04b-s trim med std aksel 0.48a/r

ex.turbonetics t4/t3 to4b-v1 trim med stg3 aksel 0.63a/r

og min erfaring er det at det ikke er så veldigt bra å få alt trykket så alt for kjapt/tidlig, på en gate bil med vanlige dekk.

har nå en effektkurve som er fullt kjørbar+ en betydelig "frisker" motor
som drar og drar helt ut til turtallsperra på 7800rpm
stemmer det som du skriver her, men for problemene begynner når man passer 1,0 i ar verdi, alt over 1,0 er MYE.

 #154687  av NAGIK-RACING
 
kommer ikke til å bruke 1.0+a/r jeg på min supra, og i værtfall ikke aktuelt med ett kompressor hus som ikke greier mer en 380hk (t04b-s)

den turboen som står på autobhan supraen har 1.05a/r tangdiv.turbin.. master power GT45.

sto i gatebil bladet at han laddet 1.8bar for å få 600hk synes at det var rellativt høyt laddetrykk i forhold til effekten.???? stemmer det

 #154698  av TOYPARTS
 
NAGIK-RACING skrev:kommer ikke til å bruke 1.0+a/r jeg på min supra, og i værtfall ikke aktuelt med ett kompressor hus som ikke greier mer en 380hk (t04b-s)

den turboen som står på autobhan supraen har 1.05a/r tangdiv.turbin.. master power GT45.

sto i gatebil bladet at han laddet 1.8bar for å få 600hk synes at det var rellativt høyt laddetrykk i forhold til effekten.???? stemmer det
ikke om du regner at 1kg blir ca 100% effektøkning, og at grunneffekten på en supra ligger på ca 250hk

 #155293  av NAGIK-RACING
 
hvor høy er volum effektiviteten. på en std. supra euro/usa spec
den er vel ikke 100% på 6500-7200rpm.

for og få 100% effektøkning på 1bars trykk=647hk
så må du ha 121%ve.på 7000rpm og det blir vel litt hardt og greie?
da beregnet jeg 324hk euro/usa spec.

vet noen vilken ve.som er normalt å ha på en supra med ca264* kammer portet topp.nytt plenum.etc

 #155294  av sleeper
 
NAGIK-RACING skrev:hvor høy er volum effektiviteten. på en std. supra euro/usa spec
den er vel ikke 100% på 6500-7200rpm.

for og få 100% effektøkning på 1bars trykk=647hk
så må du ha 121%ve.på 7000rpm og det blir vel litt hardt og greie?
da beregnet jeg 324hk euro/usa spec.

vet noen vilken ve.som er normalt å ha på en supra med ca264* kammer portet topp.nytt plenum.etc

husk at du må regne fra grunnefekten på motoren!! 324 er efekten den gir på 0.6-0.7kg! ikke effekten den gir på 0kg.

Toyparts: er grunneffekten på en supra så mye som 250hk?? ville ikke tru den ga no særlig mer en 200hk...!?