TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Stempel til ST205

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#155034  av CelicaTurbo

kan ikke si for sikkert om de passer, men jeg mener det. Min kommentar er egentlig: merk at det er overbore stempler så du må borre sylinderen for å få dem til å passe, og merk at de øker kompresjonen på en 3. gen motor fra 8.5 til 9.0 og det er mindre heldig om man ønsker å kjøre høyt turbotrykk, men gir en sterkere motor og kjappere spool før turboen slår inn. Nå er ikke 9.0 dramatisk høyt men de fleste velger å senke kompresjonen, ikke øke den :)

#155036  av sleeper

Ja de vil passe, men du må borre opp cylinderene dine!

#155117  av CelicaST205

ka meiner du med høgt turbo trykk?
1.2 eller 1.8 bar :shock:

#155118  av MR2GTI

Sylindrene blei borret opp i dag til 86,5.. Det er ikkje min bil då, så det med kompresjonen får CelicaST205 som eig bilen vurdere..

Men når du seier det er mindre heldig med meir kompresjon, ka meiner du då? At det er farlig for motoren ved høgare turbotrykk eller at det yter mindre?

#155120  av Larsen

Bilen vil yte mer, hvis turbotrykk osv beholdes orginalt, så vil det nok ikke ha så mye å si, men det vil da si at man ikke kan kjøre fullt så mye maks trykk ut av turboen før bankingen oppstår.
Løsningen på dette er jo da å kjøre med høyere oktan tall(vil si 100 oktan eller mer).

#155122  av sleeper

hvis du bruker de stempla og kjøper høyere topp pakning( 1.6mm- 1.8mm) så haver du på ca det org!
hvis du ikke vil det så kan du få¨JE til og lage noen til deg med lavere komp!

#155134  av cs2451

sleeper skrev:hvis du bruker de stempla og kjøper høyere topp pakning( 1.6mm- 1.8mm) så haver du på ca det org!
hvis du ikke vil det så kan du få¨JE til og lage noen til deg med lavere komp!
Vil ikke det blir ufattelig dyrt? å få de til å lage custom stempel??

#155139  av CelicaST205

Er no forferdelig rart at det er dei alle anbefalle å bruke og 90% av alle som lage dei stempel har den verdien

#155142  av sleeper

jeg har brukt de stempla i min motor nå jeg!!(håper på og få startet den til uka!:-) )
så jeg ser ikke noe galt i og bruke de! ( har foresten 1.6mm topp pakning!)

det koster ikke noe serlig mer og få de til og lage custom stempel! ca 150-200 usd ekstra!)

#155144  av CelicaST205

Kor mykje turbo trykk er det snakk om her? :roll:
kor tjukk er org topp pakkning og kor får du kjøpt tjukkare til grei pris?

#155183  av sleeper

jeg skal kjøre opp mot 1.8kg! :D så trur ikke du får noe problem med det! (men så er det ikke mye annet som er org på min motor eller ecu da!! :D )

har egentlig aldri fått bekrefta helt hva den org pakninga er på men hører mange sier 1mm!?!?!

ny kjøper du fra usa! koster litt over 100usd! kjøp TTE, hks eller cometic!

#155218  av CelicaST205

Er det samme topp pakning på gen2 og gen3?

#155222  av larsst185

pakninga er i stål til 3gen mener jeg,det er den ikke på 2 gen.Har hørt de skal passe om hverandre men vet det ikke sikkert.Uansett tipper jeg at en 3gen pakning ikke er like god som feks en HKS pakning uansett.

#155228  av cs2451

At selve pakninga er ulik 2.gen og 3. gen er ulik vet vi, men vil en hks pakning beregnet 2.gen motor passe på 3 gen motor?