TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Beste motorkonfigurasjon

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#154952  av Larsen

V motorer generelt er vel de som er kjent for å ha best plass utnyttelse da... samt fetest lyd!

#154967  av sleeper

går for et V oppsett jeg og! (mest pga lyden! :D :D )

#154971  av doffy

V eller rekke er vel det mest slitesterke såvidt jeg har forstått

#155096  av kake

Fordeler og ulemper med alle :) Wankel og Boxer har jo fordelen med at de er kompakte, og man får et lavt tyngepunkt.

#155145  av jsun

V6 eller V8 er nok det mest ideelle!! Se på vibrasjonen på en Nissan Maxima V6..... = 0 :wink:

Men en REKKE 5/6 synes nå jeg lager MYE god lyd :wink: ..... helst med litt lading.

#155162  av FireFox

Syntes wankel er fett jeg da :) men er jo endel ulemper som sakt ;)
Men gromeste lyden kommer jo fra V6/V8

#155193  av @lpher

ØY! Sylindre skal lines opp på rad! Sånn er det bare! :D

#155197  av richeros

Liker godt vankel motoren, sikkert for det eksotiske preget. men teknisk sett er det jo et oppsett med en god virkningsgrad.
Fordeler og ulemper er det med alt i verden. You win some you loose some.
Lyden fra en v6 eller rettere sagt v8 er det råeste jeg vet om da.

Hva med vr6 motorene fra wv, er det noe god butikk? Har forstått det sånn at det er en "hybrid" rekke/v konfigurasjon siden vinkelen på v'en er så liten blir det nesten som en rekke å regne. derfor "vr".

#155277  av angrykid

Synes mange motorer på rekke er tøft jeg :-D

Les: tractor pulling :D

#155280  av erling

richeros skrev:Hva med vr6 motorene fra wv, er det noe god butikk? Har forstått det sånn at det er en "hybrid" rekke/v konfigurasjon siden vinkelen på v'en er så liten blir det nesten som en rekke å regne. derfor "vr".
VR6 har bare en topp og 15 grader i v'en. Derfor blir den litt "blandings". Men funker vel greit den og. :wink:

#155386  av lexusmann

@lpher skrev:ØY! Sylindre skal lines opp på rad! Sånn er det bare! :D
Word!!!

#155407  av blixern

5`er motoren til Audi er jo en veldig fin sak tørr jeg påstå....
Rå lyd, tåler mye,utprøvd på mange måter i mange trim kombinasjoner(twin turbo,gassere,stor singel turbo osv), (joda jeg vet mange har rasa disse motorene også)

VR6 motoren er jeg ikke så fornøyd med, DYR,lite effekt i forhold til volum,dårlig registerkjede,dyr å trimme.

Ellers så jeg velding fasinert over wankel...hadde jeg hatt råd så skulle jeg lært meg mer om disse :lol:

#155422  av Rage

word :D
Du sier noe der. Ingenting er som lyden av en skikkelig rekkesekser (BMW, Toyota, Nissan) :D

#155571  av lexusmann

Rage skrev:
word :D
Du sier noe der. Ingenting er som lyden av en skikkelig rekkesekser (BMW, Toyota, Nissan) :D

Hva med Lexus da??? Jada, jeg veit de har gått ifra det, men gud hjelpes meg for en lyd det var i Lex'n min...