TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvilken gir olje pÃ¥ st165?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#155283  av CelicaTurbo

st185 og st205 skal ha GL5 som standard ihvertfall, men det var en diskusjon her for ett års tid siden grovt hvor noen mente på at GL4 var et bedre alternativ til tross for at Toyota anbefalte GL5.. jeg vet ikke om det er tilfellet men jeg kommer nok til å kjøpe GL5 :)

#155296  av sleeper

TheStig skrev:blir ikke helt det samme på overnevntes bil siden den oljen ikke skal smøre en diffbrems

Jeg spurte sjefen i Redline hvordan olje har anbefalte til min CS girkasse og svaret var:

Thank you for contacting Red Line Oil, in your Celica transaxle I would recommend the 75W90NS. Toyota does call for a GL-5 in some applications. The 75W90NS is designed to perform well in synchro type applications and not be too slippery.

Regards, Dave
Red Line Oil
har dsverre ingen diffbrems jeg!:-(

#155322  av CelicaTurbo

sleeper skrev:
TheStig skrev:blir ikke helt det samme på overnevntes bil siden den oljen ikke skal smøre en diffbrems

Jeg spurte sjefen i Redline hvordan olje har anbefalte til min CS girkasse og svaret var:

Thank you for contacting Red Line Oil, in your Celica transaxle I would recommend the 75W90NS. Toyota does call for a GL-5 in some applications. The 75W90NS is designed to perform well in synchro type applications and not be too slippery.

Regards, Dave
Red Line Oil
har dsverre ingen diffbrems jeg!:-(
så står det heller ingenting om diffbrems i det sitatet der, men det står at oljen ikke er alt for glatt for synkroringene.. jeg vil tro at om du holder deg innenfor Toyotas spesifikasjoner på 75w/90 GL5 så vil det være bra, og at du ikke har diffbrems betyr bare at du har mindre hensyn å ta til giroljens egenskaper for slike differ ;) Oljen som er nevnt i sitatet fungerer nok meget bra på st165 også, men koster som regel litt mer enn hva som ellers er tilgjengelig på markedet :)

#155388  av sleeper

okay!
har bestilt den olja nå så nå er det bare og få kasta motoren i og fylle på med olje! :D