TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 4 point harness

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #15468  av Foe

Lurer på hvor jeg kan feste de to som går over skuldrene og bak setet?
noen som har noen bilder av slik som er montert?

#15536  av Christian

På rearclip'et jeg kjøpte i fjor var det festa rett i stålplata under bakruta, om det er en god plassering veit jeg ikke, men de hulla var ok.
Boltene til setet var revet ut av gulvet :shock:

#15546  av CelicaTurbo

... en annen ting er kanskje at disse beltene ikke er godkjente og dermed heller ikke tillatt brukt i registrerte biler av biltilsynet, det er godt mulig de vil be deg om å fjerne dem, men, jeg kan egentlig ikke tro at de kan nekte deg noe annet enn å bruke dem. Er jo strengt talt ikke annet å si enn at de brukes kun for show eller noe?

#15576  av MR2turbo

de fire og fem punkts selene som er godkjent av NBF er ikke godkjente av biltilsynet, så du må evt. skaffee noen Tüf godkjente.. Om du blir stoppet i beltekontroll med ikke godkjent belte har jeg hørt at du får bot for å kjøre uten.. :roll:

Har sett andre mr2'er som har festa de der Christian forklarte.. :)

#15608  av Foe

Noen som har noen bilder liggende der det er bilde av monteringen eller noe i den duren?

#15614  av Christian

Er ikke det bare å lade batteridrillen og gå i gang da :wink:

#15633  av erling

Må vel sveises inn forsterkninger der de skal skrues fast, ellers røskes de vel lett ut i en kollisjon.

#15636  av MR2turbo

Om du bruker kraftige STORE skiver på hver side av plata burde det vel holde?

#15643  av LARS

HVIS DET SKAL GJØRES ETTER REGLENE I BILSPORTSBOKA SKAL SELENE FESTES MED SKIVER SOM ER 4X4 SENIMETER DISSE FÅES KJØPT PÅ KOLLEVOLD ELLER LIGNENDE BUTIKKER . DET ER OGSÅ VANLIG Å BRUKE HULLENE TIL DE EKSISTERENDE SELENE.
JEG HAR BLITT STOPPET AV SAKKJYNDIG OG DE SA DU SITTER VEL GODT OG GLISTE. DE GIKK FINT

#15645  av Dalan

LARS skrev:HVIS DET SKAL GJØRES ETTER REGLENE I BILSPORTSBOKA SKAL SELENE FESTES MED SKIVER SOM ER 4X4 SENIMETER DISSE FÅES KJØPT PÅ KOLLEVOLD ELLER LIGNENDE BUTIKKER . DET ER OGSÅ VANLIG Å BRUKE HULLENE TIL DE EKSISTERENDE SELENE.
JEG HAR BLITT STOPPET AV SAKKJYNDIG OG DE SA DU SITTER VEL GODT OG GLISTE. DE GIKK FINT
OK! :shock: :shock:

:lol:

#15646  av LARS

HVIS DU MÅSTE BROMSA HAR DU GASAT I ONØDAN

#15647  av Dalan

LARS skrev:HVIS DU MÅSTE BROMSA HAR DU GASAT I ONØDAN
hvis du måste skriva så der ser du nog dårligt :lol:

#15656  av Christian

Store skiver er sikker bra nok ja, relativt solid der bak.
Skiver og gjennomgående bolter :)

#15714  av Bjørn MK1

Når jeg monterte i min MK1, borett jeg hull for krokene der jeg syntes det passet best litt høyt oppe bak setet. Bruker original hull nede. Monterte så FIA godkjente kroker og skiver jeg kjøpte på Kollevold.