TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• supra bremser?spec

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #151673  av SMT

jeg lurte litt på hvor store org. bremsene til supra mk4 turbo er?

er de 330mm og har 4pot caliptere?

hvilken bolt dim har supra?5x114,3?

lurte litt på om å bygge om bremsene på vogna mi :wink:

#151682  av tojo

Bremsene på MKIV TT er:
12.7 X 1.2" front , 4piston caliper
12.8 X 0.6" rear , 2piston caliper

boltsirkel: 5-114,3
hub senter: 60,1
bolt størrelse/gjengestigning : M12x1,50

Offtopic: MKIV TT bremser 68% front / 32% bak .

#151685  av SMT

takker tojo du e en god man. :D

#151775  av @lpher

Må vel også legge til at tallene som er oppgitt her gjelder US og Euro-spec...i tillegg til JDM nyere enn 95 :) (de tidligste Supra TT JDM-modellene hadde NA-bremser)
 #151779  av @lpher

SMT skrev:
Om du skal lure ut PLENTY hester av en mkIV så er selvfølgelig bremser-oppgradering noe som hører med...MEN...original-bremsene på mkIV TT er faktisk ganske kurante :) ...så jeg ville nok ikke oppgradert bremsene skikkelig FØR jeg hadde gått singel ihvertfall :)
 #151781  av Speeder

@lpher skrev:
SMT skrev:
Om du skal lure ut PLENTY hester av en mkIV så er selvfølgelig bremser-oppgradering noe som hører med...MEN...original-bremsene på mkIV TT er faktisk ganske kurante :) ...så jeg ville nok ikke oppgradert bremsene skikkelig FØR jeg hadde gått singel ihvertfall :)
*Kremt* Han kjører Mr2 :wink:
 #151800  av @lpher

Speeder skrev:
*Kremt* Han kjører Mr2 :wink:
Hihi :D Good point :D

Har mkIV bremser til overs jeg...men Stokvik har tinga på dem :wink:

#151824  av SMT

@lpher: du kan gi lyd i fra deg vist han ikke henter dem :wink:

hva er en grei pris på et sett brukte supra tt bremser? (framme)

#152152  av NAGIK-RACING

er det noen her som har prøvd redstuff klosser på euro.bremsene, funker det bra???

#152158  av @lpher

NAGIK-RACING skrev:er det noen her som har prøvd redstuff klosser på euro.bremsene, funker det bra???
Har en del kontakt med både amerikanske og engelske Supra-eiere...og det er ingen som til dags dato skryter så alt for mye av noen som helst typer ettermarkeds-klosser...over orignalklossene faktisk :)

So...om du ikke skal oppgradere resten (kalippere etc.) så keep it original :)

#152159  av @lpher

SMT skrev: @lpher: du kan gi lyd i fra deg vist han ikke henter dem :wink:
Notert :)
SMT skrev: hva er en grei pris på et sett brukte supra tt bremser? (framme)
Har ikke peiling :D

#155471  av Tore

@lpher skrev:Må vel også legge til at tallene som er oppgitt her gjelder US og Euro-spec...i tillegg til JDM nyere enn 95 :) (de tidligste Supra TT JDM-modellene hadde NA-bremser)
Vil dette si at min 93 TT japspec får 16" over bremsene bak?
Jeg skal kjøre bilen ca 30 mil på snøføre, og har ett sett 16" vinterdekk som passer hvis dette stemmer...hvis ikke blir det henger eller å kjøpe 17" vinterdekk :(

#155480  av @lpher

Tore skrev:
Vil dette si at min 93 TT japspec får 16" over bremsene bak?
Jeg skal kjøre bilen ca 30 mil på snøføre, og har ett sett 16" vinterdekk som passer hvis dette stemmer...hvis ikke blir det henger eller å kjøpe 17" vinterdekk :(
En 93' J-spec skal i utganspunktet ha "små" bremser ja...MEN..."de store" bremsene var å få som opsjon da bilen var ny..om jeg ikke tar helt feil :) ...så...vanskelig å si for sikkert :) En av tidligree eierne kan jo også ha oppgradert :)

Men..det er riktig som du sier ja...OM..det er de minste typen bremser på den....så kan du godt sette på 16" felger ja :)