TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Spylerdyser pumpe pÃ¥ t16 celica?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #154711  av sleeper

Hvor sitter den pumpa til spylerdysene til fronlyktene?? (er ikke alle som har dette!!! men trenger en da jeg skal ha vannspyling på IC og oljekjøler! :D

#155202  av sleeper

ingen som vet det?

#155281  av CelicaTurbo

på st185 står denne pumpen under og litt bak spylertanken, må ta av sideskjermen for å se den skikkelig. Mulig den står samme sted på t16 og det er uansett naturlig at den står i umiddelbar nærhet av spylertanken ;)

#155451  av cs2451

CelicaTurbo skrev:på st185 står denne pumpen under og litt bak spylertanken, må ta av sideskjermen for å se den skikkelig. Mulig den står samme sted på t16 og det er uansett naturlig at den står i umiddelbar nærhet av spylertanken ;)
Den på sida av tanken er til vinduet! Den du ser med en gang innerskjermen er tatt av

#155472  av CelicaTurbo

cs2451 skrev:
CelicaTurbo skrev:på st185 står denne pumpen under og litt bak spylertanken, må ta av sideskjermen for å se den skikkelig. Mulig den står samme sted på t16 og det er uansett naturlig at den står i umiddelbar nærhet av spylertanken ;)
Den på sida av tanken er til vinduet! Den du ser med en gang innerskjermen er tatt av
tenker du på st185 eller st165 da? På st185 er pumpen på høyre siden av tanken til lyktespylerne mens pumpen som er innfelt i en innsenking under bunnen av tanken er til vinduene, koblet direkte til en ventil som står montert på tanken vendt utover, som styrer om vannet skal gå til front eller bakrute :)

#155494  av cs2451

CelicaTurbo skrev:
cs2451 skrev:
tenker du på st185 eller st165 da? På st185 er pumpen på høyre siden av tanken til lyktespylerne mens pumpen som er innfelt i en innsenking under bunnen av tanken er til vinduene, koblet direkte til en ventil som står montert på tanken vendt utover, som styrer om vannet skal gå til front eller bakrute :)
Tenkte på st185. Men når du sier det så er mine pumper koblet feil. Takk skal du ha:D Så du har helt riktig

#155501  av CelicaTurbo

grunnen til at jeg vet er at vindusspylerpumpen streiket, så jeg har koblet lyktespylerpumpen til istedet, bare flyttet noen slanger.. litt mer trøkk og ekstra knot med feil knapp men det gjør jobben :D

#155535  av sleeper

CelicaTurbo skrev:grunnen til at jeg vet er at vindusspylerpumpen streiket, så jeg har koblet lyktespylerpumpen til istedet, bare flyttet noen slanger.. litt mer trøkk og ekstra knot med feil knapp men det gjør jobben :D
hvor mye mer trøkk er det i den??

#155661  av CelicaTurbo

såpass at jeg var bekymret over om slangene ville holde seg på plass på spylerdysene uten å bruke klemmer.. en del av vannet rikosjerer av ruten og spruter over taket.. ganske bra trykk altså, men hvordan pumpen fungerer mot det høyere mottrykket i en støverdyse er ikke godt å si, men den er mye kraftigere enn en vanlig vindusspylerdyse ihvertfall så jeg har tro på at det ville fungert ganske bra..

#155730  av sleeper

så son oppsumering so må jeg altså skru av innerskjemer for og komme til???

#155758  av CelicaTurbo

det er mulig du kommer til fra undersiden etter å ha fjernet eventuelle deksel, men jeg er ikke sikker på hvor trangt det blir da..

#155764  av cs2451

sleeper skrev:så son oppsumering so må jeg altså skru av innerskjemer for og komme til???
Må av med denne ja. ligger rett inn. trenger ikke av med hele. bare fremst og så bøyer du litt i den og da ser du rett inn på pumpa. er ikke store saken. Henger bare på en plastkon med en oring.

#155803  av sleeper

cs2451 skrev:
sleeper skrev:så son oppsumering so må jeg altså skru av innerskjemer for og komme til???
Må av med denne ja. ligger rett inn. trenger ikke av med hele. bare fremst og så bøyer du litt i den og da ser du rett inn på pumpa. er ikke store saken. Henger bare på en plastkon med en oring.
okay*!!!
tusen takk!

stikker på en dynge jeg vet det står en st162 med lyktespylerer og leiter! :D