TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Corolla prosjekt ae82

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #146790  av Johansen

Har mange planer for bilen min, jeg blir å poste mer og mer i denne tråden.
Vil få fler å fler bilder etterhvert så bare følg med hvis dere vil :)

Har nettopp installert Bixenon lys på bilen. Legger med bilde.
Vedlegg
Fra ei lita pære til alt som ligg rundt den.
Fra ei lita pære til alt som ligg rundt den.
DSC01668.jpg (138.8 kiB) Vist 1446 ganger
Nyvaska å her ser man at Xenon er fint :D
Nyvaska å her ser man at Xenon er fint :D
DSC01675.jpg (130.99 kiB) Vist 1440 ganger
Et xenon og et vanlig lys.
Et xenon og et vanlig lys.
DSC01670.jpg (133.53 kiB) Vist 1452 ganger

#154958  av Johansen

Da har jeg funnet et "lite" rust hull i hjulbrønnen. Kan så å si ta en cola boks rett igjennom det :( så idag tok jeg ut baksetene trekkene osv, skal imorgen starte å se hvor langt det har spredd seg og starte å fjerne det. Kappe bort å sveise inn nye biter.

Tar ut alle setene og gulv matta med det samme jeg er igang for å se hvordan det ser ut under der, men ettersom jeg har skada arma kan det hend dette tar litt tid. Men for dem som vil følge med, bare ha tålmodighet;) skal prøve å få bilder opp så fort så mulig når jeg får tatt dem. (imorgen i lyset)

#155047  av gorgo

Gammelbilen tell brodern jo!!! :D SÃ¥ den e havna ute i Lofoten...!!??

#155335  av Johansen

tja ;) kom vell egentlig til bodø;) men må bo her i lofoten ettersom jeg fikk lærlingeplass her:D

Så den blir nå værende her ei stund;)

skal ut nå å skru litt baki der å ta ut noe deksler å få tatt bildene. :)

Brorn din som hadde den grønne å eller?

#155390  av lexusmann

Johansen, hvor kjøpte du ifra?? og var det vanskelig å montere?? Dyrt??
Hadde kanskje vært noe til rollan min...

#155450  av Johansen

hmm http://www.dybvik-trading.no/ kjøpte jeg mine fra..

kostet meg 3090,- kr :)

Bixenon da. 6000 kalvin ;)

Fungerer utmerket, plugg and play.

For å si det enkelt, en som ikke har peiling på bil kunne bytta det lett;) eneste er å finne plass å montere alt;)

Strålende fornøyd, lysene bytter raskt fra nærlys/langlys osv. Ble overrasket da lastebil sjåfører slo av lysene flere km unna når jeg kom imot, trodde ikke di var så skarpe.. men viste seg at de alle gjorde det ;) å det sier jo bare litt :)

Kjøper du disse kan jeg love deg at du blir fornøyd;)

#155573  av lexusmann

Jeg mente bestemt at man måtte ha automatisk neddimmer på disse kittene?Er ihvertfall det som er montert på originalt....Opel, Audi osv...
Og må man vise bilen på nytt/ masse styr med "øvrigheta"?
Men det var jo ikke så gæærn pris, da...
Nå leser jeg at man kun trenger en slik neddimmer hvis man er tungt lastet...kan jo være at det har kommet en forandring på dette...Var på Autofil- messa på Lillestrøm for et par år siden, og på Lexus-standen svarte de at ettermontering av xenon ville bli svinedyrt, med alt som måtte være med...verden går videre, hehe...
Sist redigert av lexusmann den 10 feb 2006 22:41, redigert 1 gang totalt.

#155574  av sigheri

lexusmann skrev:Jeg mente bestemt at man måtte ha automatisk neddimmer på disse kittene?Er ihvertfall det som er montert på originalt....Opel, Audi osv...
Og må man vise bilen på nytt/ masse styr med "øvrigheta"?
Men det var jo ikke så gæærn pris, da...
For at de skal være lovlig montert. Må man ha automatisk nivåregulering (ikke bare innvendig regulering) og lyktespylere...
+ pærene må være montert slik at lysbildet blir rett :wink:

#155575  av lexusmann

Har jo lyktespylere, da....jeg vet ikke...får man da mye pes på eu- sjekk og servicer?? Man bytter vel bare ut de vanlige (i mitt tilfelle H4) pærene og setter inn xenonpæren, så vidt jeg forstår....

#155580  av sindrejl

lexusmann skrev:Har jo lyktespylere, da....jeg vet ikke...får man da mye pes på eu- sjekk og servicer?? Man bytter vel bare ut de vanlige (i mitt tilfelle H4) pærene og setter inn xenonpæren, så vidt jeg forstår....
spørs hvem man eu sjekker hos.. ;) trur forresten ikke så mange ville reagert på lysene så lenge dem lyser korrekt

#155598  av Johansen

For å si det slik ;) tar ikke mer enn 2 min å koble tilbake til vanlig lys :)

#156326  av Johansen

Her kommer bildene med rust :(
Vedlegg
DSC01717.jpg
DSC01717.jpg (260.46 kiB) Vist 1417 ganger
DSC01716.jpg
DSC01716.jpg (185.16 kiB) Vist 1417 ganger
DSC01715.jpg
DSC01715.jpg (271.89 kiB) Vist 1435 ganger
DSC01714.jpg
DSC01714.jpg (224.44 kiB) Vist 1421 ganger

#156488  av lexusmann

Så ut som det kun var overflaterust...men betenkelig i og med at det var tatt en gang før...

Men hvis du mener jeg ikke ville få noe problemer Johansen, så hadde det vært kult med et sånt bi-xenon kit... :) får se til neste måned, har gitt beskjed til @lpher at jeg vil bestille en Sony cd-veksler...og så har jeg et studielån som bør bli litt mindre...

hvor tar du eu-sjekk og service? lokalt lite verksted som ikke "ser" noenting?? :D Gjorde det med lex'n...var jo kompressor i den(stod ikke i vognkort :twisted: )...men en bakdemper + opphengskule var gåen, så det ble ganske dyrt for det... :lol:

#156601  av Johansen

hehe har aldrig vært på eu-kontroll siden jeg kjøpte bilen :) men er innkalt nå! :\ så nå må jeg bytte drivknute å switche over til vanlige lysene;) hehe :D men men går vell fort;) så etter eu-kontrolln blir det 40 mm senkesett å sportsdempere;)

er rust under å.. :P såe er litt jobb.. men toyota her i svolvær va dom nok å si 1950 kr for å ta alt av rust der bake, så de skal værsego få gjør deT :D har det skriftlig så :D det skal vell gå i orden ;)

Eu-kontroll skal jeg ta på autoteam i bodø. Virker som et ganske ok verksted med de billigste prisene :)

Kjør på med xenon kit'e ;) vil fungere utmerket:D

#167535  av Johansen

Å da var drivknuten byttet! :) Selv om jeg ikke er så flink å skru tok det kun en liten time så var alt på plass :)

Men en ulyd fra ett eller annet er oppdaget å skal fikses iløpet av dagen:)

Takk til Anders (yeah580) for veiledning under skruingen og garasjeplass :) Og du må nok trå til idag for å hjelpe med lokalisering av feilen :) Og Fikse den selvfølgelig :D