TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Jeg trenger hjelp med Ã¥ fÃ¥ ut bilstereo fra dashbordet....!?

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #155545  av nokia4life

Hei,

Jeg må få ut bilstereon fra bilen, den var montert fra før, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få den ut. Følgte ikke med noe ekstra til stereon for å få ut annlegget heller.

Det er en: Blaupunkt Kiel RD 126

Det er veldig fint hvis noen har erfaring og kan fortelle meg hvordan jeg får den ut, når jeg får svar skal jeg ta den ut med en gang...

#155546  av jonny on the spot

kjør til en bilstereoforhandler og lån sånne ''nøkler'', eller du må skru ut panelene rund spilleren!
 #155619  av teknikeren

nokia4life skrev:Hei,

Jeg må få ut bilstereon fra bilen, den var montert fra før, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få den ut. Følgte ikke med noe ekstra til stereon for å få ut annlegget heller.

Det er en: Blaupunkt Kiel RD 126

Det er veldig fint hvis noen har erfaring og kan fortelle meg hvordan jeg får den ut, når jeg får svar skal jeg ta den ut med en gang...
Er det 2 runde hull på hver side av spilleren? noe slikt som den jeg har bilde av her?
Da tar du et tynt skrujern eller lignende å putter i hvert sitt hull på en side og presse r verktøyet mot midten av spilleren (ikke bokstavelig helt til midten) da løsner spillern på den siden så gjenta på den andre siden og da skal den skli lett ut.
Ellers så kan du jo som de andre sier bare dra til en forhandler, de er sikkert behjelpelig med å ta den ut.
Vedlegg
Munchen rdm 126
Munchen rdm 126
IMG_0786.jpg (290.91 kiB) Vist 3222 ganger

#155634  av @lpher

Som det blir nevnt her...stikk innom en forhandler...og spørr m du får låne ett sett med Phillips/Blaupunkt-nøkler...så ordner det seg :)

#155648  av nokia4life

Hei....

Jeg tok å puttet inn tynn "stang". og presset litt, så kom den ut!

Takk for hjelpen :wink:

#155653  av teknikeren

nokia4life skrev:Hei....

Lekkert :)

#155684  av @lpher

nokia4life skrev:Hei....

Cool....men du må huske å montere spilleren på ordentlig vis når du skal sette inn den nye da :)

#155783  av nokia4life

Ja selfølgelig..... ;)

Men jeg har tenkt å sette inn noe annet enn bare cd-spiller da....

Jeg trenger cd-spiller, men trenger også navigasjon...

Kan dere anbefale meg det som blir pent og bra? ? ?
( men ikke altfor dyrt da :P )

Cd-spiller er jo greit, trenger navigasjon i tillegg......men hadde det vært noe kombinert løsning....blir ikke det da mye penere?

#155787  av teknikeren

nokia4life skrev:Ja selfølgelig..... ;)

Cd-spiller er jo greit, trenger navigasjon i tillegg......men hadde det vært noe kombinert løsning....blir ikke det da mye penere?
noen lekkre m alt du vil ha og en som virker skikkelig grei medion PNA-240T har prøvd en slik i arbeidsbilen til en kolega og den var etter min mening ganske brukbar.

#155793  av sindrejl

teknikeren skrev:
nokia4life skrev:Ja selfølgelig..... ;)

noen lekkre m alt du vil ha og en som virker skikkelig grei medion PNA-240T har prøvd en slik i arbeidsbilen til en kolega og den var etter min mening ganske brukbar.
ville nok aldri ha kjøpt en medion til den prisen når man likegodt får en tomtom til 500,- mer bare.. dem er raskere, enklere i bruk! og man kan legge inn fotoboksvarsler med noen få tastetrykk på pc'en :D

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.e ... M%20ONE%20

mulig jeg kan gi deg en sånn en litt rimeligere fra elkjøp siden jeg jobber der.

#155926  av nokia4life

Hva synes dere om Axxion 374 da?....

Kan få helt ny til 1000,- kr(innkjøpspris), men da uten garanti... (vanlig pris 2990,-)

Hva syns dere..?