TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger ca prisvurdering =)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#156546  av Anders gullstein

Jeg tror du får igjen veldig mye på å utbedre de småtingene. Jeg stiller meg alltid skepisk når småting ikke er helt på plass. Fikser du det, så tror jeg nok bilen din kommer til å bli mye mer atraktiv på markedet.

#156553  av maxgets

Anders gullstein skrev:Jeg tror du får igjen veldig mye på å utbedre de småtingene. Jeg stiller meg alltid skepisk når småting ikke er helt på plass. Fikser du det, så tror jeg nok bilen din kommer til å bli mye mer atraktiv på markedet.
Vet, men trenger egentlig penger nå.

Men blir den ikke solgt nå så fikser jeg å selger nærmere sommern for sikkert nærmere 100 =)

#156554  av blixern

Fiks slike ting selv, selg en strøken bil, du tjener mye på det selv.
Har solgt bil med mangler selv å gått i stort tap....
Og har du mulighet å vente noen månder kan det nok lønne seg!
Kjøpte min mr2 på slutten av sesongen i 05, å den hadde en del mangler så prisen lå VELDIG deretter....

Når folk skal legge nesten 100k i en bil så er det få som har lyst å begynne å reparere med en gang, dem er ute etter ett "glis" dem kan starte å kjøre vær dag,nyte bilen uten problemer, spesielt en bil som mr2.
Vis personen er nevenyttig å kan skru selv så kjøper han ikke en bil til 5-10k under "normalpris" på grunn av mangler, da vil han heller gjøre ett kupp....

#156559  av hmsilset

Etter å ha kjøpt og solgt sånne biler flere ganger så mener jeg prisen på denne burde være ca 85.000. Det du nevner er bare småtteri da,så lenge bakbremsene ikke er helt ødelagt.Hele greia koster noe sinnsykt

#156583  av Mr2 Mk2

Kan jeg si litt om hvorfor jeg tror den ikke er solgt?Eller hva jeg mener den er verdt?
 #156642  av Vaulen

maxgets skrev:Hva mener dere er en grei pris på denne mr2en:
Den er en 1991 gti, har gått 162.000.
Ting som trekker ned:
Har standard lite slitemerket på førersetet.
Bruker litt olje, ikke mye.
Har muligens gåene hjulagere og skiver bak etter at den ble kjørt med fryst brekk en tur, kom en ulyd/skrapelyd bak etter det.
Eksosen lekker litt, muligens bare en knekt bolt på en flens.
Flasset list under sidevinduer.
DÃ¥rlige vinterhjul
Cd spiller fungerer ikke.

Ellers er det ikke noe rust, første vinter den blir kjørt nå.
Senket 30mm
Er momo ratt, hvite instrumentskiver.
Mitt syn på saken (som i så måte er repetisjon av hva andre har nevnt):
Finn i allefall ut hva som er galt.
Har du ikke planer om å fikse, ville jeg også gitt med pris på verkstedrep.
Har du håp om å selge bilen, nytter det ikke med feilbeskrivelser av antagelser.

Ikke alle har en bilmekaniker i baklomma, (jeg hadde ikke), og kostnad av ting du nevner kan fort beløpe seg til masse penger:
("Småtteri som er nevnt", er nok ikke helt korrekt i mine øyne/ører)
Oljeforbruk: +-15000,-
Hjullagre, skiver, klosser, overhale calippere (alt bak): +- 7000.-
Eksos: +- 3000,-
Dekk: +- 3000,-
Godkjenning/kontroll av senkesett: +- 1500,-

Dersom du klarer å overbevise en kjøper om at en 15 år gammel bil til 85', med mangler&feil for +-30000 er et godt kjøp, så er du god...

Til slutt: Min MR2'91 kjørt ca. 190' med kun oljeforbruk som problem ble solgt i januar 2005 for 100'.
 #156656  av maxgets

Vaulen skrev:
maxgets skrev:Hva mener dere er en grei pris på denne mr2en:
Den er en 1991 gti, har gått 162.000.
Ting som trekker ned:
Har standard lite slitemerket på førersetet.
Bruker litt olje, ikke mye.
Har muligens gåene hjulagere og skiver bak etter at den ble kjørt med fryst brekk en tur, kom en ulyd/skrapelyd bak etter det.
Eksosen lekker litt, muligens bare en knekt bolt på en flens.
Flasset list under sidevinduer.
DÃ¥rlige vinterhjul
Cd spiller fungerer ikke.

Ellers er det ikke noe rust, første vinter den blir kjørt nå.
Senket 30mm
Er momo ratt, hvite instrumentskiver.
Mitt syn på saken (som i så måte er repetisjon av hva andre har nevnt):
Finn i allefall ut hva som er galt.
Har du ikke planer om å fikse, ville jeg også gitt med pris på verkstedrep.
Har du håp om å selge bilen, nytter det ikke med feilbeskrivelser av antagelser.

Ikke alle har en bilmekaniker i baklomma, (jeg hadde ikke), og kostnad av ting du nevner kan fort beløpe seg til masse penger:
("Småtteri som er nevnt", er nok ikke helt korrekt i mine øyne/ører)
Oljeforbruk: +-15000,-
Hjullagre, skiver, klosser, overhale calippere (alt bak): +- 7000.-
Eksos: +- 3000,-
Dekk: +- 3000,-
Godkjenning/kontroll av senkesett: +- 1500,-

Dersom du klarer å overbevise en kjøper om at en 15 år gammel bil til 85', med mangler&feil for +-30000 er et godt kjøp, så er du god...

Til slutt: Min MR2'91 kjørt ca. 190' med kun oljeforbruk som problem ble solgt i januar 2005 for 100'.
Oljeforbruk er på alle mr2 virker det som.. er ikke noe som må fikses, men du må følge med en gang i blant.
Kalipperne bak må da ikke overhalles...
Jekket opp bilen i dag og.. kjente litt.. var slakk på venstre bak bare. så ser ut til at det kun er hjulager venstre bak som er gåent.
Dekk er også i orden nå =)
Dermed er vi nede i(med dine priser) ca5500(eksos, senk, og lager)
Det kan da umulig være et så dårlig kjøp det?

Spesielt når du klarer å selge din som har gått 30k for 100 med mangler for 15.000kr ? =)
 #156662  av Vaulen

Oljeforbruk er på alle mr2 virker det som.. er ikke noe som må fikses, men du må følge med en gang i blant.
Kalipperne bak må da ikke overhalles...
Jekket opp bilen i dag og.. kjente litt.. var slakk på venstre bak bare. så ser ut til at det kun er hjulager venstre bak som er gåent.
Dekk er også i orden nå =)
Dermed er vi nede i(med dine priser) ca5500(eksos, senk, og lager)
Det kan da umulig være et så dårlig kjøp det?

Spesielt når du klarer å selge din som har gått 30k for 100 med mangler for 15.000kr ? =)
Skrev bare slik jeg tenkte her og nå :-)

Konklusjonen min er uansett:
Få greie på alt som er galt. Har du ikke tenkt å reparere selv, få verksted pris.
Da vet kjøper hva han har å forholde seg til, og har lettere for å bestemme seg for kjøp eller ei.

Somregel er det ungdom som såvidt klarer å skrape sammen penger til bil.
Dersom det er en skjult rep.kostnad på 10-20.000 som må dekkes inn i tillegg, er det ikke så attraktivt å gjøre en handel.

(Og om det hjelper: Saaben min har sikkert sunket 30-40' i verdi siste året.
At en MR2 også taper seg litt må man sikkert regne med.
De har vel ligget på rundt 80-100' de siste 3 årene.
Bilen min ble solgt etter at jeg ringte en som hadde ønskes kjøpt annonse i avisa. Prisen jeg fikk var i overkant av hva jeg reelt sett regnet med.)

Uansett lykke til med salget...

#156673  av Elzin

en ting som kan gjøre mere kjøpere interesserte er bildet du har av bilen. ved ett flott bilde vil den fange mye mere oppmerksomhet. sette ned prisen så veldig er ikke altid den beste utveien, nå vet jeg ikke hvor du har annonsert bilen din, men prøv på forsjellige steder. dem som er på utkikk etter bil vil fort legge merke til om det er kommet noe nytt i anonsene, trenger ikke ha bilen lenge på flere nettsteder. presse kjøper litt med tid kan også være en mulighet. om du foreksempel sier om ikke bilen blir solgt for den satte prisen innen en viss dato vil den bli beholdt. snakk med selgere om tips. vekk litt mere interesse, tenk godt igjennom hva du skriver på din anonse og hvilke alders gruppe du skal selge til og hva dem vil være mest interesert i å høre.

#156676  av BrennaRacing

Det beste er å legge den ut på http://www.finn.no Når jeg solgte den forrige bilen min var det nesten ingen som ringte når jeg la den ut på autodb, men med en gang jeg fikk den ut på finn så ringte det folk hver dag...

Er enig med de andre folka her om at du burde fikse det selv....for hvis du prøver å overtale en kjøper, å sier at det bare er billig småfiks som står igjen...Hvis kjøperen da lurer på hvorfor du ikke har fikset det selv, så har du kanskje ikke så mye å si...Å da tror kanskje kjøperen at det er no mer feil...

Jeg kjøpte bilen min for 82500...Eneste manglene (som jeg fikk vite om) var lakkskade på vingen og en bulk i forskjermen...Syns dette var en veldig grei pris....Men fant ut senere at den brukte en del olje....Hadde jeg visst det når jeg bestemte meg, så hadde jeg nok aldri kjøpt den, skulle hvertfall hatt en veldig god pris

#157562  av adrian

Jeg skulle egentlig kjøpe denne bilen. og det jeg har å si at jeg snudde akurat rett før jeg skulle kjøpe denne. fordi jeg fikk vite litt mer om denne bilen hos en som hadde vært å sett på denne før

#157642  av sw20

som sagt skal jeg til å selle bilen min no...

skal legge den ut her snart!

send meg ei pm om du er interisert!

har bomex kit ,kandy lakk, tonavindu med tuv. tofarga sete , senkesett ogjusterbare dempere!
pluss masse meir... :roll: