maxgets skrev:Hva mener dere er en grei pris på denne mr2en:
Den er en 1991 gti, har gått 162.000.
Ting som trekker ned:
Har standard lite slitemerket på førersetet.
Bruker litt olje, ikke mye.
Har muligens gåene hjulagere og skiver bak etter at den ble kjørt med fryst brekk en tur, kom en ulyd/skrapelyd bak etter det.
Eksosen lekker litt, muligens bare en knekt bolt på en flens.
Flasset list under sidevinduer.
DÃ¥rlige vinterhjul
Cd spiller fungerer ikke.
Ellers er det ikke noe rust, første vinter den blir kjørt nå.
Senket 30mm
Er momo ratt, hvite instrumentskiver.
Mitt syn på saken (som i så måte er repetisjon av hva andre har nevnt):
Finn i allefall ut hva som er galt.
Har du ikke planer om å fikse, ville jeg også gitt med pris på verkstedrep.
Har du håp om å selge bilen, nytter det ikke med feilbeskrivelser av antagelser.
Ikke alle har en bilmekaniker i baklomma, (jeg hadde ikke), og kostnad av ting du nevner kan fort beløpe seg til masse penger:
("Småtteri som er nevnt", er nok ikke helt korrekt i mine øyne/ører)
Oljeforbruk: +-15000,-
Hjullagre, skiver, klosser, overhale calippere (alt bak): +- 7000.-
Eksos: +- 3000,-
Dekk: +- 3000,-
Godkjenning/kontroll av senkesett: +- 1500,-
Dersom du klarer å overbevise en kjøper om at en 15 år gammel bil til 85', med mangler&feil for +-30000 er et godt kjøp, så er du god...
Til slutt: Min MR2'91 kjørt ca. 190' med kun oljeforbruk som problem ble solgt i januar 2005 for 100'.
Svein Inge
'02 Saab 9'5 Linear 2.0t Estate
Hadde en gang en '91 MR2
Hjemmeside