TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• mr-2 turbo??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #157113  av olemoda

hei. lurte på om det var mulig å chippe eller sette turbo i en mr-2 91 mod??? eller om begge deler går ann samtidig?
Hvor mye effektøkning vil dette gi? hva ca pris??
hvilke nettsider kan jeg finne dette på???

Mvh Ole

#157117  av sleeper

dette går selfølgelig ann, men det er mye enklere og kjøpe en org turbomotor med ledningsnett og ecu fra en vraka mr2 turbo!

koster fra 20k og oppover for alt du trenger...(pluss godkjenning hvis det skal bli gjort..)

#157141  av Anders gullstein

Jeg så en MR2 turbo en gang jeg var hos Østlandske bildemontering i Sarpsborg. Bilen var kræsja litt rundt omkring, men motor virka hel og pen.

#157157  av sleeper

den trur jeg ble solgt som delebil.
hvis ikke så prata han om MIN: 35k for den... :evil:
 #157177  av Ivar

olemoda skrev:hei. lurte på om det var mulig å chippe eller sette turbo i en mr-2 91 mod??? eller om begge deler går ann samtidig?
Hvor mye effektøkning vil dette gi? hva ca pris??
hvilke nettsider kan jeg finne dette på???

Mvh Ole
Man chipper vanligvis ikke en MR2, siden "chippen" er en meget integrert bit av hjernen. Man får derimot tak i hele optimaliserte hjerner.

Turbokonvertering av N/A-motoren (3S-GE) er vanligvis ikke anbefalt. Det er lettere å sette inn turbomotoren (3S-GTE) som MR2 Turbo ble levert med orginalt.

#157179  av Nikko

Hvordan er det med bremser og diverse ved motor bytte?
Er det samme greia som står på alle, eller må det og byttes for godkjenning? (hvis det skulle bli aktuelt)

Har også hørt noe om at du må bytte alle målerne for å få dette til å funke optimalt?

#157271  av olemoda

hvis du spør meg, så er jeg helt blank på dette området. det første blir å skaffe meg en mr2 også en mr2 turbo motor, så får vi se,, kjenner en toyota ekspert som sikekrt kan hjelpe meg, hvis ikkje komemr jeg nok tilbake her

#157302  av Larsen

De fleste delene er like på turbo og na versonene, inkludert bremser. De man bør skaffe er motor, girkasse, ecu og ledningsnett. Det er en omfattende jobb, men verdt hver krone!

#157411  av mr.two

Nikko skrev:Hvordan er det med bremser og diverse ved motor bytte?
Er det samme greia som står på alle, eller må det og byttes for godkjenning? (hvis det skulle bli aktuelt)

Har også hørt noe om at du må bytte alle målerne for å få dette til å funke optimalt?
Er samme bremser innenfor revisjonene. Ved evt. godkjenning går jeg utifra at du kan bruke de bremsene du har nå, samt du bytter med en turbo motor av samme revisjon.

MÃ¥lere ? Aner ikke hva du mener med dette

#157438  av olemoda

men hvis jeg setter inn en turbomotor, hvorm ye hester vil den gi da sånn ca??

#157443  av SMT

2gen.=225hk
3gen.=245hk

er usikker på vor mye dreiemoment de har. men det funker no :wink:

#157454  av CelicaTurbo

200hk fra amerikansk 2. gen motor, men det er mest vanlig med import av motorer fra japan så en amerikansk motor får du som regel bare om du plukker vrak her til lands. 275Nm dreiemoment på amerikansk versjon, noe høyere standard spec på de japanske motorene men det lavere oktantallet her kan muligens trekke det litt ned..

#157609  av chris

SMT skrev:2gen.=225hk
3gen.=245hk

er usikker på vor mye dreiemoment de har. men det funker no :wink:

306Nm på 3.gen :)