TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Chip med diagnosetester?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #157466  av ErikG

Noen her som har hacket seg inn på ecu'n på supraen og justert opp litt futt?? En på jobben som har planer om det. Er MKIV twinsnurbo.

#157475  av CelicaTurbo

lykke til.. er vel samme problemet med ECU på denne som på tidligere Toyotaer.. Nyere supraer har vel OBD-II i det minste så en standard diagnoseleser kan brukes, men jeg har aldri hørt at dette kan brukes til å programmere noe som helst på bilen :)
 #157487  av @lpher

ErikG skrev:Noen her som har hacket seg inn på ecu'n på supraen og justert opp litt futt?? En på jobben som har planer om det. Er MKIV twinsnurbo.
All form for "chiptrimming" av mkIV Supra er considered a total wast of money :) Om han vil ha litt mer guffe, er nok dette veien å gå :)
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=13491

#157488  av @lpher

CelicaTurbo skrev:Nyere supraer har vel OBD-II i det minste så en standard diagnoseleser kan brukes, men jeg har aldri hørt at dette kan brukes til å programmere noe som helst på bilen :)
MkIV'en fikk ikke OBD-II før i 96...om jeg ikke husker helt feil :)

#157508  av CelicaTurbo

@lpher skrev:
CelicaTurbo skrev:Nyere supraer har vel OBD-II i det minste så en standard diagnoseleser kan brukes, men jeg har aldri hørt at dette kan brukes til å programmere noe som helst på bilen :)
MkIV'en fikk ikke OBD-II før i 96...om jeg ikke husker helt feil :)
stemmer, derfor jeg skriver "nyere" men jeg husket ikke om Supra fikk det i 96 eller 97, standarden ble innført i 96 ihvertfall..