TheStig skrev:CelicaTurbo skrev:Er bra info om dette på mr2-forumet, skal se om jeg finner det. Grunnlaget er at en større pumpe på orginal fuelrail fører til at trykkforskjellen mellom injektorene blir større enn ønsket (testen viser også at dette er grunnen til at orginal bensinpumpe veksler mellom to nivåer).
Kan dette da bety at det ikke er så altfor lurt å kobble bensinpumpen om til et trinn likevel ?
Testene viser at orginal bensinpumpe gir ulik bensintrykk mellom dysene på lavt grunntrykk når den opererer i "høy" modus, mens trykkforskjellene trolig er vesentlig mindre når den operer i "lav" modus. Om det i praksis er så veldig farlig med litt forskjellig bensinmengde i sylindrene når motoren ikke ser noe turbotrykk er vel en annen sak, er ikke like kritisk å kjøre magert da med mindre man bruker datasprut for å modifisere cruising til mest mulig økonomisk (og mager) kjøring

Ifølge testens konklusjon er denne to-stegs mekanismen et triks fra Toyota for å motvirke trykkforskjellene mellom injektorene som skjer når standard pumpe går på full styrke, men på svakt grunntrykk. Dette gjelder gen 2. fuelrail og pumpe. 3. gen fuelrail håndtere fint større pumper og dyser uten problemer (innenfor visse rammer).