TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt Store ambisjoner og liten forstand.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#141808  av Anders gullstein

Nei, så ikke for meg noe rent banebruk uten noe som helst finish. Tenkte siden du sa det ble vanskelig å få den godkjent og slikt. :wink:

#141817  av Morten

Arne rebel skrev:Morten: Har du noen idèer og tips til den løsningen? Jeg er jo ikke så motorkyndige som dere i oljebyen... :?
Joda, har nå noen tanker om hva som må til ja! :wink: Har til og med pusha litt på Erling her for noe lignende, men ser ut som om han hopper direkte på noe grommere etterhvert.. :x

Hvis du er interessert i tips og tanker så kan vi kan jo snakkes en dag det passer? Vil jo være litt forskjellige løsninger avhengig av budsjett osv. :wink:

#141820  av ADHD:-)))

Hei!
viss eg forstår deg Mårten så snakkes de om konverterin av eg S3GE motor til turbo!!?
Å da eg å¨MEGET intresert i noe lignende!!!:-)
å ikke mins va som må til???
(Pris å deler)

Unsjyld meg Arne!!!
Men dette er jo AKKURAT de eg har lurt på om de lar seg jøre å DA blei eg meget intresert!!!:-)

#142064  av mk1 black limited

Arne: Husk at det er noen treff i løpet av vinteren også - isbane med MK1 er nok moro...:-)

#157540  av Arne rebel

Da tenkte jeg å blåse liv i denne tråden igjen....Pga litt store kostnader til "snikar boden" og at samboeren fikk maset seg til en ny stasjonsvogn ble det bare småpenger igjen til min hobby. :cry: (Bilen er jo bare hobby..) Så motoroppgradering blir det ikke på denne siden av sommeren, men håper ADHD:-)) prøver konvertere 3sge motoren slik at en slipper å gå upløyd mark.
Mk1 black limited: En får ta en runde på isen, men det passet desverre ikke å få med seg NSK sin iskjøring.
Pga kjøleproblemer har jeg tenkt å lage en kanal som radiatoren står i og lager et utløp i panseret. Lager en støtfanger i glassfiber som har "kanaler" som leder luft til radiator og bremser fremme, mens luften blir ledet ut i skjermen...
Vedlegg
Her blir hullet i skjermen...
Her blir hullet i skjermen...
P2210005.JPG (174 kiB) Vist 199 ganger
Radiatoren blir tippet fremover for å få utløpet over rammen bak..
Radiatoren blir tippet fremover for å få utløpet over rammen bak..
P2210006.JPG (306.19 kiB) Vist 202 ganger

#157550  av Morten

Ville tro det er bedre for aerodynamiske egenskaper om du heller slipper luften gjennom banseret enn ut skjermene? Er absolutt ingen ekspert på området da, så mulig jeg tar feil...

#157637  av Arne rebel

Morten: Lufta fra radiatoren (og event. andre register) kommer til å gå igjenom et hull i panseret slik som gt40en. Hullet i skjermen er for bremsene....(fjerner innerskjermene)

#157686  av CelicaTurbo

høres ut som en spennende løsning det :)

#158689  av Arne rebel

Etter isbanekjøringen satte jeg igang med mitt favorit-verktøy, vinkelsliperen.
Kuttet vekk unødig blikk i fronten og kappet hull i panseret. Kuttet hull i skjermene også...
Vedlegg
Litt blikk kuttet vekk...
Litt blikk kuttet vekk...
P2270010.JPG (335.54 kiB) Vist 216 ganger
Hull i panser...
Hull i panser...
P2270011.JPG (115.64 kiB) Vist 208 ganger
Hull tatt og knekkt en leppe 180grader for å få litt bedre hold rundt hullet
Hull tatt og knekkt en leppe 180grader for å få litt bedre hold rundt hullet
P2240006.JPG (262.16 kiB) Vist 204 ganger

#158700  av Christian

Du er ikke snau, det skal du ha :lol:

Ser jo passelig radikalt ut, men jeg er rimelig sikker på at du får en god løsning her. Og kapping/sveising har du bevist at du mestrer for lenge siden 8)

#158738  av ADHD:-)))

Hei!
Hei Arne!
Vel eg tenkte de var veien å gå! men seden eg eg lider av en forverende muskel sykdom så har eg nåkk innsett att alle mine planer om å modinger aldri kommer til å sje! siden eg ikke kan skru eller mekke på min bil!!!:-(
Men eg har sport den GODESTE Markhus omm vor mye han skal ha for å skaffe meg ein motor å instalere den for meg!!!:-) (eg har ikke jidopp enda bare innsed de att eg ikke kan jøre ting selv siden mine armer blir svakere å svakere!!!)
Å de nye prosjektet ditt som eg ser du har begynt med ser jo meget låvende ut!!!!:-)
Eg anntar de kommer flere bilder å info ettervert???

#158783  av Morten

Kan bli konge det der Arne! Gleder meg (nok en gang) til å se bilen din live jeg nå... :mrgreen:

#158832  av Tommy R

Hei. ot.: test : kjører fra deg når som helst :) mvh brorsan

#160568  av Arne rebel

Tommy R: Mye mulig det ja, men gir meg ikke uten kamp :lol:
Fikk blikk delene som skal erstatte det jeg kappet bort i fronten...blir nok ikke bare "plug and play" :roll:
Hadde tenkt å bestille en Erebuni front (eller hva den nå heter), men hvorfor gjøre det enkelt når en kan gjøre det på Sa-Lf vis :lol: Kappet til en finerplate i bunn som ramme og bygget videre med markplater og fugeskum. Har ikke bestemt meg for utformingen på de tre hullene, men en får kappe og feile litt. Dette blir en plugg, så ferdig fanger vil være kun i glassfiber.
Kappet opp framenden på hjulbuen som er festet i karosseriet slik at hjulbuen i fremkant ligger på linje\like langt ut som skjørtet i hjulbuen i bakkant...dvs at den ble ca 5cm breiere enn før på hver side i nedkant.
Leker litt med tanken å legge ned sideskjørtene 5cm slik at de flukter med fronten.
Vedlegg
Skjøte på sideskjørtet i nedkant?
Skjøte på sideskjørtet i nedkant?
P3110016.JPG (275.71 kiB) Vist 202 ganger
Skjermen ligger på linje med skjørtet...
Skjermen ligger på linje med skjørtet...
P3110018.JPG (219.83 kiB) Vist 201 ganger
Fra siden
Fra siden
P3110017.JPG (183.24 kiB) Vist 198 ganger
Noe av blikket som må tilpasses...
Noe av blikket som må tilpasses...
P3110014.JPG (175.71 kiB) Vist 203 ganger
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15