TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • IS200 med kompressor.. noen med erfaring?

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus

 #82277  av lexusmann
 
Vil si det er usedvanlig raskt kinderegg,da :mrgreen:
Var bare et lite bilde av en ccr som jeg hadde på data'n, og som jeg prøvde å få som avatar...minste bilde jeg hadde, men nå har jeg mange, får se om jeg får det til.....Takker Jostein!!

 #82304  av Kebab gud
 
det kinderegget var jeg mye å så på da det sto i tønsberg...

 #157442  av Wishmaster
 
noen som vet om en is200 med kompressor bruker mye mer drivstoff enn en vanlig?

 #157535  av lexusmann
 
Den jeg hadde lå i alle fall rundt litern, mener jeg å huske...

 #157597  av Vaulen
 
lexusmann skrev:Den jeg hadde lå i alle fall rundt litern, mener jeg å huske...
Han som kjører denne bilen nå, reagerte i hvertfall på forbruket etter å ha kjørt bilen noen måneder.
Tramper man på gassen tror jeg du skal slite bra med å komme under literen.

Tror ikke bilen bruker noe mer bensin ved rolig kjøring.
Men; Har man kompressor, turbo el.lign og beine veien.... så sier det seg selv at forbruket øker.

Lånte forresten bilen forrige helg, og kunne gjerne tenkt meg en slik jeg også.

 #157660  av lexusmann
 
Ja, Vaulen, var seff ved vanlig kjøring jeg mente da... :D Når man kjører "aktivt" er det jo noe annet... :wink: Hvordan går det med godbilen utenom akkurat bensinforbruket da??

 #165077  av Vaulen
 
Joda. Det går bra med bilen enda.
En punktering og en liten vannlekkasje rundt vindu/dør fremme er det eneste jeg kommer på.

Ellers ser den ganske lik ut som når vi var å hentet den.

 #229983  av Geir
 
Målet mitt er å spare såpass effektivt med penger så jeg får ettermontert kompressor innen neste sommer. Det skal nok holde hardt, men det er lov å prøve! Det blir noe dyrere for meg, siden jeg vil ha det godkjent i vognkort.

Kan noen bekrefte at originaldelene takler ettermonteringen? Det er jo isåfall bra, selv om det selvfølgelig er bedre med bedre bremser o.l., for kjøregledens skyld :)

Tror dere det er noen hensikt i å få hevet turtallssperra ved ettermontering av kompressor, hvis mulig? Eller bør den være som originalt? Litt artigere å dra den lenger dersom motoren tåler det.

 #229990  av csstian
 
Is er oppgitt til 0.97 på mila orginalt.Så står det i tte papirene mine at du kan plusse på 3.3% ved montering av kompressor. TTe kompressorn er utviklet å testet slik at orginal motor/drivverk og bremser skal holde.