TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ferdigstøpte elementer i plast/glassfiber

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #157786  av AndreasP

Har hørt at det er mulig å få tak i diverse typer ferdig elementer i plast eller glassfiber til bilstereo anlegg. Elementer hvor det bare er å feste høytalere osv. Noen her som vet om hvor det er mulig å få bestilt slike?

Har på følelsen av at det blir en del bedre å få tak i ferdig elementer enn å drive å lage selv, har lyst på litt runde former, men skal jeg lage selv så er det vanskelig å få til noe annet enn rette kanter :(

#157793  av Gt-4-Ever

Sjekk ut luxus modellen av bilen din på nett og se om den har f.eks flere høyttalere, skinnseter osv. Da kan du gå til en toyota forhandler å få de til å bestille det ekstrautstyret til bilen din. Må nok modifiseres litt for å få på plass, men jeg gjorde det på den måten. Bare et tips, ble veldig fabrikk, men
ser bra ut da.

#157802  av AndreasP

Okei, takker, men nøyaktig hva er luksus utgaven av en 1,8l T20 da? :oops:
Har du no bilder av hvordan resultatet ble i bilen din?

Men lurer fortsatt mest på ferdigstøpte elementer til bagasjerommet da :)

#157846  av Gt-4-Ever

slik var det i en t18 fra USA, jeg bestilte de til min som ikke hadde det. Dette er btw min bil. :D Til baggasjerommet anbefaler jeg en lukket kasse inntil bakseteryggen. Bygg selv, tar bare noen timer med rett utstyr. Har du høyt. i dørene fremme?
Vedlegg
Bilde 017.jpg
Bilde 017.jpg (228.4 kiB) Vist 2151 ganger

#157852  av AndreasP

Ja orginal høytalerne sitter i foran, men de må byttes ut etterhvert. Noen forslag til layout bak a? Vil lissom ikke ha alt for mye rette kanter

#158049  av Gt-4-Ever

kjøp 6,5" komp. sett fremme, og samme bak i sidene ved baksetet. Passer de ikke fremme kan du lage deg treringer i mdf, spon eller noe slikt. JEg måtte lage ringer, pluss lage hull og mere til for å få plass, men siden du allerede har høyttalere fremme, så tror jeg det vil gå greit å bytte de ut. Forslag til komp. sett er alle sett i "focal", "morel" eller "Impact" som jeg bruker.

#158084  av AndreasP

Takk for tipsene. Har allerede 6x9 og en 10" basskasse bak i bagasjen, men vil prøve å få bygd inn dette på en måte som blir litt kul, sam å ha høytalere foran og i sidene ved baksetet. Noen forslag til hvordan jeg kan bygge inn på en stylish måte bak, evnt tegninger eller bilder

#158237  av Gt-4-Ever

noe slikt som @lper kanskje? du kan f.eks bruke 2x10" i stedet og la være å bruke de høyttalerne som han har gjort. Blir fint uansett vei med subene.
Vedlegg
AUT11433.JPG
AUT11433.JPG (146.52 kiB) Vist 2162 ganger