TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Merkelig lyd.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #158106  av j.larssen

Omsider fått mr2en min. :lol: Hatt den en ukes tid nå og begynt å legge merkelig lyd. Høres ut som en slags "blafre" lyd????? Høres kun ved noe pådrag og best når motoren er blitt varm. Noen som har noen som helst aning hva dette kan være?

#158111  av BrennaRacing

Blafrelyden er helt sikker bare luft som kommer inn i coupen siden targataket eller vinduet ikke er helt tett....Har en sånn lyd jeg å :D

#158112  av j.larssen

er desverre ikke det. :( Lyden blir bare når jeg gir gass og høres ut som den kommer fra motor rommet.

#158113  av CelicaTurbo

er det snakk om turbomotor eller sugemotor det her?

#158114  av j.larssen

vanlig 2 L 91 mod.. Funderer om det kan være fri eksos ved manifolden?
men veldig usikker..

#158130  av CelicaTurbo

isåfall burde du høre det ved tomgang, spesiellt når du skrur av en motor med eksoslekk så "fiser" den.. eventuellt kan du starte motoren og la den gå mens du lytter rundt i motorrommet, ta en slange av et slag og stikk en ende intill øret, så bruker du den andre enden av slangen til å lete etter lyd av lekkasje..

#158135  av j.larssen

ok! vet du hva annet det kan være om det ikke er lekkasje?

#158166  av lasse

Er det kun ved et bestemt turtall eller er lyden der uansett under pådrag?

#158599  av j.larssen

er der uansett ja.. noen som har peiling?

#159198  av FireWalk

Frieksos er jo ganske lett å kjenne igjen. Flapre lyd.. hmm, det kan ikke være lyden fra luft filteret du mener da? eventuelt om det er tett luftfilter?
Sist redigert av FireWalk den 03 mar 2006 01:18, redigert 1 gang totalt.

#159199  av Sven

Det flexirøret i eksosen er vel en liten svakhet på MR2'en. Sjekk det.

#159207  av j.larssen

Flapre lyd beskriver lyden meget godt. :D Er byttet til turbo eksos annlegg av tidligere eier. Sikkert gjort dårlig jobb. Fått bekreftet mistanken om at det er fri eksos ved manifolden, da er det bare å hive seg rundt å sjekke.
Takker for hjelpen! :P

#159220  av FireWalk

Jeg hadde også frieksos ved manefolden min.. det hender at gjengene kan bli dårlige her, i så fall bør man sette inn en helicoil..

Vil vel heller beskrive lyden av frieksos som en "putrelyd" jeg da.. :lol: hundrevis av små eksplosjoner/smell hele tiden... :-)