TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• FÃ¥r jeg de delene tro???

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #152791  av predator

Ikke for og henge ut firmaet jeg no beskriver altså MEN...
Bestilte styling på Tuning.no i august i fjor, og har enda ikke fått de...
http://www.tuning.no/TOYOTA_MR2.htm Den øverste stylingen...
Lurte på om det er noen her inne som har bestili noe hos det firmaet?
Og evt, har dere fått delene?
Ringer kisen nesten ukentlig, men han kommer hele tiden med dårlige unnskyldninger som at han har fått feile deler og lang leveringstid og sånn...

:evil:

Sa i dag at jeg skulle ha de iløpet av Februar nå, så jeg venter spent, nermer seg jo sesong nå, lyst og få den ferdig til da :twisted:

#152796  av BrennaRacing

Jeg mener jeg har hørt rykter om at folk ikke er helt fornøyd med dette firmaet....

Jeg syns du burde kontakte forbrukerrådet...Det hadde hvertfall jeg gjort for lenge siden..

Skjekk ut siden dems, der står det nok en del ting du har krav på etter at du har fått en så dårlig service :D

http://www.forbrukerrådet.no/

Sitat:
Hvilke rettigheter har du ved forsinkelse?

Forsinkelse foreligger hvis selgeren ikke leverer varen til avtalt tidspunkt. Ved en forsinkelse kan du kreve at selgeren leverer, og du kan holde tilbake betalingen inntil levering skjer. Dersom forsinkelsen er vesentlig kan du heve kjøpet, det vil si at du kan gå fra avtalen og kreve tilbake det du eventuelt har betalt med tillegg av forsinkelsesrente fra da du betalte. Når forsinkelsen inntreffer, kan du sette en rimelig tilleggsfrist for selgeren. Leverer ikke selgeren innen tilleggsfristen, kan du heve kjøpet.

Dersom du har lidd et økonomisk tap, kan du i en del tilfeller kreve erstatning fra selgeren. Merk deg at du plikter å begrense tapet, og at du ikke får erstattet tap i næringsvirksomhet.

#152800  av Zepticon

for det først så ville jeg ikke tadd det firmaet særlig seriøst både pga den elendige websiden og fordi jeg har hørt mye dårlig om dem.
Treg levering er når en vare er en måned forsinket, ikke siden august i fjor, med mindre delene skal fraktes fra USA og hit på hundeslede.

Kittet mitt ble sendt fra litauen og hit på 7 dager, og da stoppet det 2 dager i toll. Så jeg ville ringt å krevd penga tilbake, eller at dem sender deg et kit. Kjøpsloven sier vell no sånnt om at om varen ikke leveres i avtalt tid så kan du heve kjøpet.

En annen ting er at der er SVINDYRT hos dem. Kittet som jeg har til Mazdaen koster vell over 18000 hos dem med universal skjørter men når jeg fikk samme kittet fra litauen kom det på 9600kr inkludert ALLE utgifter og de orginale skjørtene til kittet.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg bedt om penga tilbake og importert stylingen selv. Om du finner en seriøs forhandler (folk her kan sikkert hjelpe deg på det punktet) så har du ingenting å frykte. bare husk på at du må betale moms (25%) + noen ekstra utgifter som transportselskapet tar for jobben med selve importen. DFDS Transport tok 900kr for dette når jeg kjøpte mitt.

EDIT: ser nå at BrennaRacing har fisket fram no snacks fra lovverket. Hadde jeg vært deg hadde jeg gitt Tuning.no fyken på flekken, krevd penga tilbake uasnett om dem lover å levere, og kjøpt fra en annen forhandler.

EDIT 2: Dette er det jeg forbinder med et ungarsk horehus (har ingen personlige erfaringer da :roll: ), og ikke en seriøs norsk foretning... Har fått de folka helt opp i halsen nå :x
Formelig LYSER seriøsitet av det her ja... Og den "kortbetalingen" minner jo litt om svidel siden du bare skal "sende det på mail" liksom :roll:

Bilde
Sist redigert av Zepticon den 26 jan 2006 21:30, redigert 2 ganger totalt.

#152801  av kake

Lever disse enda ? :wink: Lokalet dems er et bøttekott på 2x2 kvadratmeter fyllt opp med diverse harrygreier til sinnsyke priser. Betaler du prisen for kitet som sto på siden du linka til ?

#152815  av lasserj

jeg kjøpte noen rieger merker derfra, betalte på fårhånd. gikk fint, kjapp levering.
men stylingen de selger dær er ikke billig kontra andre forhandlere

#152838  av predator

kake skrev:Lever disse enda ? :wink: Lokalet dems er et bøttekott på 2x2 kvadratmeter fyllt opp med diverse harrygreier til sinnsyke priser. Betaler du prisen for kitet som sto på siden du linka til ?
Har betalt på forhånd ja :roll: Lur som jeg var, sjekket ikke så masse andre forhandlere først, og visste ikke om denne siden her.
Hadde jeg vist utfalet av dette hadde jeg ALDRI betalt eller bestilt noe som helst av det drit firmaet...

Han virket jo innmari deriøs første gang jeg snakket med han (da jeg bestilte) :roll: Men som tiden viser er han det stikk motsatte.

Skal vennte og se til 1 uken i feb nå som jeg gidde han fristen til sist gang jeg snakket med ham. Dokker det ikke en lappe opp i posten da eller hellst før, så blir jeg og kontakte forbruker ombudet ja, for dette er jo over støvvelskaft...

Kjøpte ikke hele stylingen da, (front, bakfanger og luftinntak)

Siste han sa var at han hadde fått feil styling (den sølvfarget under)
Og måtte sende tilbake den for så og få den rette opp hit igjen, fikk luftinntaket sendt opp da, men det hjelper jo lite da jeg ikke får resten...
Surt, da jeg har bare stylingen som står igjen på bilen faktisk...
:evil: men lover og komme tilbake og skrive mere her da jeg vet mere selv, er jo bare 4 dager igjen til feb nå så :lol:

#153172  av predator

Ringte han igjen i dag for og høre hvilken unnskyldning han brukte denne gangen :lol:
Jo da, skulle få de iløpet av februar nå. Herre jesus da, e d virkelig så vanskeli å få ett stylingsett oppover fra Tyskland. Bruke postbudet rullestol eller?
Nei no e d snart en frobrukerombud sak... begynner og bli lei no ja... :evil:

#153192  av Zepticon

Bare be om penga igjen og om ikke så sier du at han bryter loven og at det blir forbrukerombudet evt rettsak :twisted:

#153194  av sindrejl

predator skrev:Ringte han igjen i dag for og høre hvilken unnskyldning han brukte denne gangen :lol:
Jo da, skulle få de iløpet av februar nå. Herre jesus da, e d virkelig så vanskeli å få ett stylingsett oppover fra Tyskland. Bruke postbudet rullestol eller?
Nei no e d snart en frobrukerombud sak... begynner og bli lei no ja... :evil:
hørtes ganske spesielt ut dette ja.. tar ikke mange ukene å få opp et sett fra tyskland, langt værre er det å få over sjøen..det kan ta en og en halv mnd bare pga fraktselskapet.

#153202  av predator

Tro jeg blir og vente til midten av Feb.... har jeg ikke settet i hendene da, så blir jeg og kontakte de ja... Sykt, har ikke vært borti lignende jeg...
:roll:

#158142  av predator

YYAAAAAHHHHOOOOOOOOOO.
No fikk jeg endelig delene jeg bestilte for 6 mnd og 13 dager siden :lol:

Så nå er det bare og pusse litt og lakkere... :P

#158156  av predator

legger ut noen bilder her siden jeg nettopp har lært hvordan man gjør det :oops: :lol:
Vedlegg
S4300009.JPG
S4300009.JPG (306 kiB) Vist 1259 ganger
Styling (alt).JPG
Styling (alt).JPG (86.69 kiB) Vist 1266 ganger

#158235  av lexusmann

Du burde fått RIMELIG bra del av kjøpesummen tilbake når du nå har venta i over et halvt år!!! :shock:
Syns du ikke burde finne deg i dette her...og en oppfordring til andre om å holde seg klar av dette firmaet...Selvfølgelig kan ting skje, og forsendelsen forsinket, men hallo!! 6 måneder??

#158243  av predator

Prøvde og krangle meg til avslag på prisen, noe han ikke gikk med på, for det var jo ikke hans feil mente han da. La skylden på Nordisk exspress han.
SÃ¥ jeg og oppfordrer alle her inne til og holde seg vekk fra det firmaet...

#158281  av BrennaRacing

Du burde sende han en mail å bare informere han om at du ikke syns at servicen er særlig bra..Så burde du si at du har advart folk her på forumet om å handle fra firmaet hans....

Hadde jeg drevet et firma å fått en sånn mail hadde jeg nok gjort det jeg kunne for at kunden hadde blitt fornøyd igjen...Er vel ingen (seriøse) firmaer i Norge som vil ha et slikt rykte på seg :D