TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Bygge turbo!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

 #157539  av sw20
 
Morten skrev:
sw20 skrev:vil gjerne ha respons så tidlig så mulig!
KKK K3 eller K4 fra Audi 1.8T? De har jo max trykk i underkant av 2000 omdreininger på 1.8 literen. (og holder til 180-190 chippa på de motorene)

sikker ikkje så dyrt heller...

får kjøpe en slik med manifoil slik at e kan sveise manifoyl til bilen min...

 #157548  av Morten
 
sw20 skrev:sikker ikkje så dyrt heller...

får kjøpe en slik med manifoil slik at e kan sveise manifoyl til bilen min...
hva skal du med manifolden da? eneste du kan bruke fra den er jo flensen? :wink:

 #157574  av sleeper
 
Morten skrev:
sw20 skrev:sikker ikkje så dyrt heller...

får kjøpe en slik med manifoil slik at e kan sveise manifoyl til bilen min...
hva skal du med manifolden da? eneste du kan bruke fra den er jo flensen? :wink:
og hvis den er i støpejern som de fleste er så kan du ikke bruke den heller!!! :? :?
du må få skjert ut en flens og lage resten selv!"

 #157645  av sw20
 
fant ut at en kompis av meg har tilgang til laser skjerer... så dropper nokk manifoilen....

får sveisa grenrør me hos en anna venn av meg! somogså ville bygge eksos... noe han har gjort før for å si det slik! hehe!

detter jo på plass litt ting no... dei skulle ringe meg fra g-sted eler ka det hete i mårra om en motor dei hadde stående!

 #157953  av sw20
 
kansje det er bedre å gå for noe sant????


har meir troa på det!


åsså skal e selle 16" krom felgane å kjøpe disse!
Vedlegg
bp03-rsgt.jpg
bp03-rsgt.jpg (25.07 kiB) Vist 2487 ganger
018_16.jpg
018_16.jpg (37.31 kiB) Vist 2487 ganger

 #157993  av GT4 CS
 
Jepp mann, ta den helt ut isteden :D
Kommer til og bli gatas skrekk igjen med en 3sgte i corollan din :wink:
Og de felga der er superlette, brutter har de på sin bil i 17"

 #158438  av sw20
 
blir nok saker det..

har funne ut at e trenge en del stuff!...
Alt dette er bolt on deler....
:twisted:
Så no e det bare å skaffe motor og begynne å skaffe deler åsså begynne å sette sammen...


Her e oppskrifta...
ENGINE
3SGTE 2.0 16 VALVE TURBO - LATE ST205 (JAPAN SPEC)
TWIN ENTRY STAGE CT20 TURBO WITH UPRATED ACTUATOR
3 BAR MAP SENSOR CLOSED LOOP DUMP VALVE
550cc INJECTORS, HIGH CAPACITY 255L/HR FENSPORT FUEL PUMP
NGK PLATINUM SPARKPLUGS
BLITZ DIRECT INDUCTION FILTER WITH COLD AIR SUPPLY AND CARBON AIRBOX
ERL TWIN JET WATER INJECTION SYSTEM WITH ACCUMULATOR(MOTEC CLOSED LOOP CONTROL)

EXHAUST
TWIN BOX 3" BORE STRAIGHT THROUGH EXHAUST - 3" STAINLESS TAIL

BLITZ CAT REPLACEMENT PIPE

ENGINE MANAGEMENT
MOTEC M4 PROFESSIONAL -CONTROLLING - IGNITION & FUELLING, WATER INJECTION, BOOST CONTROL, DATA LOGGING.

CLUTCH
STANDARD PEDAL
SW20 CLUTCH MASTER CYLINDER
STAINLESS BRAIDED HOSE
ST182 SLAVE CYLINDER
GT4 CELICA CLUTCH

GEARBOX
SW20 TURBO TORQUE BIAS LSD GEARBOX - LATE JAPAN SPEC (MODIFIED FOR FWD)
TRD QUICK-SHIFT LINKAGE
INTERNAL OIL PUMP & OIL COOLER
EQUAL LENGTH DRIVESHAFTS (NO TORQUE STEER)

COOLING SYSTEM
ST205 WATERCOOLED INTERCOOLER & PUMP
CUSTOM ALLOY CHARGE COOLER RADIATOR
STAINLESS STEEL BRAIDED HOSES
ST185 RADIATOR
WATERCOOLED OIL COOLER
SUPRA MA70 OIL COOLER FOR POWER STEERING FLUID
GEARBOX OIL COOLER
TWIN FANS (CONTROLLED BY MOTEC WITH OVERIDE SWITCH)
COLD AIR FEEDS FOR AIR FILTER, ALTERNATOR & DRIVE BELTS

CHASSIS
FRONT: FRONT TRACK INCREASED BY 5.5mm (PER SIDE)
1.5 DEGREE NEGATIVE CAMBER
TRD (27mm) ANTI ROLLBAR (STANDARD IS 18mm) WITH POLYURETHANE BUSHES
KONI TOP ADJUSTABLE FRONT SHOCKS FROM ST185
FENSPORT FRONT SPRINGS SPECIALLY MADE 50% STIFFER & MINUS 30mm RIDE HEIGHT
CUSTOM FRONT STRUT BRACE

POLY BUSHES EVERYWHERE !

REAR: 1.5 DEGREE NEGATIVE CAMBER
TRD (19mm) ANTI ROLLBAR (STANDARD IS 14mm)
KONI TOP ADJUSTABLE REAR SHOCKS FROM AE92 COROLLA GTi
FENSPORT 20% STIFFER SPRINGS & MINUS 30mm RIDEHEIGHT
POLYURETHANE BUSHES THROUGHOUT
CUSTOM REAR STRUT BRACE

BRAKES
FRONT: TRD 4 POT ALLOY CALIPERS
TRD (300 x 30mm) SLOTTED DISCS WITH ALLOY BELL
TRD BRAKE PADS
STAINLESS STEEL BRAIDED HOSES

REAR: AE102 (JAPAN SPEC LEVIN 20V) REAR STUB AXLES
SW20 REAR DISCS (263 X 10mm)
AE102 (JAPAN SPEC LEVIN 20V) REAR CALIPERS
AE102 (JAPAN SPEC LEVIN 20V) HANDBRAKE CABLES

INTERIOR
TRD STEERING WHEEL
TRD QUICKSHIFT UNIT
SUBARU IMPREZZA WRX RECARO SEATS (INTERIOR RE-TRIMMED TO MATCH)
SPA DIGITAL BOOST & AIR TEMP GUAGE,BLITZ EXHAUST GAS TEMP GUAGE
TOYOTA STEREO WITH CD PLAYER, CAT1 ALARM ETC

WHEELS & TYRES
7 X 16 OZ SATURN PLUS WITH 205/45 ZR 16 PIRELLI PZERO TYRES

BODY STYLING
TTE WRC FRONT BUMPER & REAR SPOILER
COROLLA G6R SIDESKIRTS
CLEAR SIDE REPEATERS
FRONT WINGS & BUMPER STRETCHED (15mm EITHER SIDE TO HOUSE WIDER TRACK)

PERFORMANCE
301BHP @ 1.1 BAR BOOST, EASY 150MPH

 #158440  av sw20
 
GT4 CS skrev:Jepp mann, ta den helt ut isteden :D
Kommer til og bli gatas skrekk igjen med en 3sgte i corollan din :wink:
Og de felga der er superlette, brutter har de på sin bil i 17"

:twisted: E e gatas skrekk sammeka moror e har... :twisted:

har ikkje funne igjen filmen fra våler rune... men skal se om e ikkje kan finne den å få kopiert den no når e e ferdig å pusse opp soverommet her...! :roll:

 #158442  av larsst185
 
Ja,det dær så billig ut :lol:

 #158444  av sw20
 
hehe
:twisted:

jo men trenger ikkje å trimme motoren til 301hk da??

men satt og las no... fant ut at det er enklere å tilpasse en 4AGZE


var ikkje halvparten som måtte skiftes engang.. mot 3sgt motoren...

kansje enklere å gjer det.... også skal vist den motoren vere meir pålitelig..
Vedlegg
4agze.jpg
4agze.jpg (6.95 kiB) Vist 2406 ganger

 #158445  av sw20
 
det biligste er vel kansje å sette in en 20v black top
4AGE-20V [160ps]


men det er ikkje like gøy og det blir bare 50hk meir... noe man merker godt men da blir det ikkje overtrykk... og da e litt av vitsen vekke føler eg...? :twisted: