EDIT: oppdaterte topicen nå da dette prosjektet har utviklet seg til å bli litt større enn forventet. 
OPPDATERING:
For dere som leser dette prosjektet for første gang så har det skjedd store endringer underveis. Jeg bestemte meg for å gå en vei, men ombestemte meg midtveis og gikk en annen vei. Derfor er det MS og hjemmemekk i begynnelsen av prosjektet, og DTA og mer bolt on senere.
Etter at første motoren min ble ødelagt av tenningsbank bestemte jeg meg for å restaurere hele bilen 100%.
Første bud var å få inn en ny motor.
I den anledning har jeg også byttet deler av drivverket, overhalt girkasse, ny chlutch osv. Hele tenning systemet er byttet.
Siden hele bilen nå blir gått gjennom og fikset på så tenkte jeg at det kunne være på sin plass med litt motor oppgraderinger fremfor å overhale/kjøpe nytt det som er der fra før. Det blir ingen omfattende trimming da jeg prioriterer driftsikkerhet fremfor noe annet. Men med en del oppgraderinger som større turbo, Ic og vanninnsprut så er dette "Gratis hester" som øker ytelsen uten å ha noen negativ invirkning på levetiden, snarere tvert imot.
Det som skal på nå er:
Greddy intercooler
HKS dumpventil
Datasprut
800cc dyser
Nytt ledningsnett (for å få vekk eventuelle ledningsbrudd osv)
AFM skal bort til fordel for MAP sensor.
Greddy oil catch tank
Oppgradert og overhalt turbo.
Vann/metanol innsprut
Launch control
Traction Control
Inovate wideband 02 sensor.
ny luft temp sensor.
3" downpipe. + effekt anlegg.
Bredere bakdekk
Ny fuelrail og bensinpumpe.
1 grad kaldere plugger.
+++
Har så smått begynt å få på diverse ting, tok noen bilder i dag. av montering av Ny Intercooler.
Har allerede fått på den overhalte turboen. Nye tenn kabler, ny coil, ny fordeler, coli ledning osv.
Dette blir min PROSJEKT tråd om bilen min. Alt som skal gjøres fra nå av og frem mot sommeren kommer til å bli postet her. Jeg satser alt på at bilen skal være 100% til sommeren.
Selve motor styringen (datasprutet) er nyeste Megasquirt med PCB 3.0 med Knock control modul og hele pakka.

Slik fungerer det:

Her er noen bilder av noe av delene jeg har fått:

OPPDATERING:
For dere som leser dette prosjektet for første gang så har det skjedd store endringer underveis. Jeg bestemte meg for å gå en vei, men ombestemte meg midtveis og gikk en annen vei. Derfor er det MS og hjemmemekk i begynnelsen av prosjektet, og DTA og mer bolt on senere.

Etter at første motoren min ble ødelagt av tenningsbank bestemte jeg meg for å restaurere hele bilen 100%.
Første bud var å få inn en ny motor.
I den anledning har jeg også byttet deler av drivverket, overhalt girkasse, ny chlutch osv. Hele tenning systemet er byttet.
Siden hele bilen nå blir gått gjennom og fikset på så tenkte jeg at det kunne være på sin plass med litt motor oppgraderinger fremfor å overhale/kjøpe nytt det som er der fra før. Det blir ingen omfattende trimming da jeg prioriterer driftsikkerhet fremfor noe annet. Men med en del oppgraderinger som større turbo, Ic og vanninnsprut så er dette "Gratis hester" som øker ytelsen uten å ha noen negativ invirkning på levetiden, snarere tvert imot.
Det som skal på nå er:
Greddy intercooler
HKS dumpventil
Datasprut
800cc dyser
Nytt ledningsnett (for å få vekk eventuelle ledningsbrudd osv)
AFM skal bort til fordel for MAP sensor.
Greddy oil catch tank
Oppgradert og overhalt turbo.
Vann/metanol innsprut
Launch control
Traction Control
Inovate wideband 02 sensor.
ny luft temp sensor.
3" downpipe. + effekt anlegg.
Bredere bakdekk
Ny fuelrail og bensinpumpe.
1 grad kaldere plugger.
+++
Har så smått begynt å få på diverse ting, tok noen bilder i dag. av montering av Ny Intercooler.
Har allerede fått på den overhalte turboen. Nye tenn kabler, ny coil, ny fordeler, coli ledning osv.
Dette blir min PROSJEKT tråd om bilen min. Alt som skal gjøres fra nå av og frem mot sommeren kommer til å bli postet her. Jeg satser alt på at bilen skal være 100% til sommeren.
Selve motor styringen (datasprutet) er nyeste Megasquirt med PCB 3.0 med Knock control modul og hele pakka.

Slik fungerer det:

Her er noen bilder av noe av delene jeg har fått:
Vedlegg
Bilde388.jpg (186.56 kiB) Vist 3562 ganger
P1010050.JPG (179.34 kiB) Vist 3578 ganger
P1010006.JPG (133.38 kiB) Vist 3598 ganger
P1010064.JPG (148.25 kiB) Vist 3554 ganger
P1010049.JPG (95.34 kiB) Vist 3588 ganger
Sist redigert av FireWalk den 02 jul 2010 11:43, redigert 9 ganger totalt.
- MR2 TURBO -