TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DÃ¥rlig Oljetrykk..?!

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #158588  av vÃ¥gen
 
har en 91 modell celica! 2.0gti 3s-ge..!
under 2000 omdr, så lyser oljelampa på høyre sia i dashbordet!
når jeg passerer ca 2000 så slukner den,
motoren går igrunn ikke noe dårligere enn det den har gjort tidligere,
men over ca 3000 omdr. så "kakler" den litt..!
den bruker heller ikke mere olje enn normalt!
har ikke så sinnsykt peiling på motorer når det blir sopass teknisk!
håper dere kan veiliede og hjelpe meg litt med dette..! 8)

 #158589  av ErikG
 
Sjekk oljetrykket ditt!! Har du peilet olja?

 #158597  av vÃ¥gen
 
ErikG skrev:Sjekk oljetrykket ditt!! Har du peilet olja?
jeg har peila olja! normalt nivå, litt under fullt!
og på det nivået har jeg vært ganske så flink til å holde det på!
kunna sjekka oljetrykket ja, de gjør vel det ganske raskt på et verksted..?
de har vel utstyr for sånne ting..?

 #158598  av vÃ¥gen
 
visst det så er oljetrykket som er dårlig..?
hva kan det komme av?

 #158603  av Christian
 
Det er vel sannsynelig at oljepumpa begynner å bli sliten...

Har du kakling ved 3000rpm, samtidig med dårlig oljetrykk under 2000rpm, er jeg ganske sikker på at du har dårlig pumpe og rådebank.

Ikke bruk bilen før du har fått sjekket det.

 #158630  av vÃ¥gen
 
Christian skrev:Det er vel sannsynelig at oljepumpa begynner å bli sliten...

Har du kakling ved 3000rpm, samtidig med dårlig oljetrykk under 2000rpm, er jeg ganske sikker på at du har dårlig pumpe og rådebank.

Ikke bruk bilen før du har fått sjekket det.
Rådebank ja..! dette hørest ikke bra ut!
hva vill det koste for noe slikt!
må vel overhalest hele motoren da sikkert..?
skaden har kåmmet på grunn av oljepumpen mest sannsynlig?
er den defekt så leverer den dårlig med olje?
jeg har jo brukt bilen litt,men det er lite, hva sjer visst jeg bruker den?
er det mulig å redde dette problemet før det er for seint?
takk for svar! 8)

 #158637  av Christian
 
Om det er rådebank ville jeg ha åpnet den så fort som mulig, uten å bruke den i mellomtiden.

Hva det vil koste er nesten umulig å si, kommer ann på hva som må gjøres/byttes, og hvem som gjør det for deg.

 #158644  av vÃ¥gen
 
Christian skrev:Om det er rådebank ville jeg ha åpnet den så fort som mulig, uten å bruke den i mellomtiden.

Hva det vil koste er nesten umulig å si, kommer ann på hva som må gjøres/byttes, og hvem som gjør det for deg.
ok! jeg har fått skaffa meg en annen 3s-ge motor!
gamle eieren har overhalt toppen på den, byttet ventiltetninger..!
men den brukte fortsatt mye olje, så det er nåkk bare å bytte ringene!
har tenkt å ta siste del av overhalingen på den snarest mulig å sette den i bilen!
da har jeg god tid på eventulet triksing på den motoren som står i nå..!
:D
hva tror du om det?
det er vel kansje best å parkere bilen nå ja,
rådebank kan vel fort utvikle seg til store skader?

 #158663  av Christian
 
Det kan gå bra lenge, eller det kan ryke noe iløpet av få timer7dager...