TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mitt MR2 prosjekt.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#135053  av kake

Karbonpanser er kult nok det, men da måtte jeg hatt speil, motorlokk og spoiler i karbon også. Vet ikke heelt hvordan det hadde sett ut men :)

Ja, det er synd at MVP har slutta med Bomex, ellers hadde jeg kjøpt der. Mailet fyren på http://www.garagegt.com/ også, men han klarte ikke å skaffe, ikke engang noen replicaer som han først trodde han kunne skaffe :(

#135507  av kake

Har fått satt i ny komplett clutch og svinghjulet idag (eller rettere sagt Toyota har gjort det 8)). Utrolig digg med ny clutch som tar med en gang og ikke slurer! Endelig lynkjappe girskift igjen. Men, jeg kan seriøst anbefale JUN svinghjulet. Jeg som syntes responsen i -GE motoren var meget bra fra før, med de modifikasjonene jeg har gjort (strakt luftinnsug, effektanlegg uten kat, og tenningsjustering). Men, nå er den bare helt værst :) Reagerer umiddelbart ved minste berøring og er vanvittig kjapp opp til rødmerkinga nå. Bommet t.o.m. et par ganger på mellomgassinga ved nedgiring pga at den kom så fort :)

Lyden også er meeget heftig nå, sammen med Blitz filteret og mongoosen ved pådrag.

Prøvde opp et par bakker i 120 i 5.gir, og merket ikke at den gikk noe dårligere enn med det originale svinghjulet. Vet ikke om det er det samme i 200, men før jeg finner ut det skal clutchen bli skikkelig innkjørt først.

Egentlig burde jo et slikt svinghjul vært originalt på den motoren, det føles ut som det er en 10-15hk. ekstra under aks. Men, eneste er jo at turtallet faller betraktelig kjappere når du trår inn clutchen, men for oss som mellomgasser/dobbeltclutcher har jo ikke det noe å si. Kanskje derfor Toyota valgte den svintunge greia originalt, og så er det litt lettere å kvele den.

#135535  av nokia4life

Jeg beundrer din bil, j***** fiiiin :D

Når jeg får lappen, så er det sikker MR2 for alle høvdingene....

Tror jeg :wink:

#135822  av kake

Takk, det er bra :)

Org. svinghjulet veier forresten 7,6kg (iflg. min badevekt :))

#158823  av kake

Har nå fått surra meg til å prøvemontere bomex sugerøra jeg kjøpte tilbake i november (Det var jo endel varmegrader forrige helg så :)) Var bra passform på de, må litt sliping til på den ene for å få den til å flukte med motorlokket, og den andre må justeres noen få mm, men det skal jeg ordne.

Planen er å få de lakkert, sammen med motorlokket, kofferten, panseret og lyktedekslene foran før sesongen. Er et par steinsprut og ei småripe blitt der...
Vedlegg
Dessuten kan jo bilen nå kjøre under vann også, ganske praktisk :)
Dessuten kan jo bilen nå kjøre under vann også, ganske praktisk :)
scoops on car2.jpg (56.51 kiB) Vist 1162 ganger
Greit med litt kjøligere luft nedi den varmeovnen.
Greit med litt kjøligere luft nedi den varmeovnen.
scoops on car1.jpg (58.72 kiB) Vist 1157 ganger

#158826  av aneriks

hvor kjøpte du de hen?

#158829  av kake

BSbildeler (tidligere Re:Style). Eneste jeg fant som klarte å skaffe faktisk :)

#158831  av predator

Hvordan festet du dem? Har 1 sånn en som skal på jeg og, bare at den går oppover taket...

#158834  av kake

Er bolt on, bruker de samme skruene som de originale, samt 2 skruer til taket (sitter under).

#158838  av aneriks

kake skrev:BSbildeler (tidligere Re:Style). Eneste jeg fant som klarte å skaffe faktisk :)
de som skaffe resten av stylingen min så det passer jo fint, er det ekte boomex, eller kopi? vist det er kopi du vet ikke hvor de fikk tak i de fra? litt lettere vist de skal bestille flere

#158841  av kake

Det er ekte vare, de har Bomex logoen inngravert under i glassfibern, og så kom de i Bomex eske.

#159224  av bullit

alltid hatt lyst på sånne der. Hvor mye kom de på?

#159329  av kake

Var vel 4.5 lapper jeg betalte inkl. frakt og alt til meg.

#159342  av sindrejl

samme prisen som vi skaffer dem i det.. Stylingservice altså. 4500,- for begge sider fra Extreme Dimensions.. kan også skaffes i carbon, men prisen dobler seg nesten :?

#179904  av kake

Fått gjort littegrann, ny lakk og scoops er på er på samt nye emblemer.

Har også skiftet frostvæske og bremsevæske.

Venter fortsatt på nye bremser, et 320mm ratt, pedaler + noe annet småtteri fra dcdezign, men virker ikke som det kommer til å dukke opp :x

Noen bilder...
Vedlegg
Montering pågår, emblemer mangler.
Montering pågår, emblemer mangler.
4-uten emblemer.jpg (66.69 kiB) Vist 1148 ganger
Nytt japansk MR emblem som skal på fronten.
Nytt japansk MR emblem som skal på fronten.
3-mrmerke.jpg (73.47 kiB) Vist 1140 ganger
Fronten på vei til lakking.
Fronten på vei til lakking.
2-frontfangern.jpg (75.09 kiB) Vist 1139 ganger
Demontert front. Kan ikke akkurat si at den er dårlig festet :)
Demontert front. Kan ikke akkurat si at den er dårlig festet :)
1-uten front.jpg (59.65 kiB) Vist 1150 ganger