TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bil-import fra japanske firma?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #158894  av møkkamann

Sikkert tatt opp før, fant ikke når jeg søkte.. :oops:
Noen som har noen erfaringer med å forhåndsbetale en bil for så og få den sendt med båt fra japan? Synes det er litt skummelt å sende fra meg penger og bare `satse`på at dem sender bilen.. :roll: Noen som har noen gode linker til noen firma som sender og ikke svindler deg. :wink:

#158930  av Tore

Er vel litt risky det der, vurderte å gjøre det selv, men kom frem til at det var greit å kjøpe seg litt sikkerhet ved å la noen som driver import ta seg av den biten! Første problem er at de er skikkelig elendige i engelsk, og det blir derfor vanskelig med kommunikasjon i utg.pkt.

Så har man usikkerheten med at noe som oppgis å være "mint-condition" egentlig er en bil full av problemer.

SÃ¥ har man de som bare er svindlere.

Så har man problemet med å få tilstrekkelig dokumentasjon sammen med bilen (viktig for registrerig).

Så må man organisere frakt, og fraktselskaper (roro-båter) er ikke alltid like glade i å sende en bil for en privatperson, de vil heller ha kunder som sender flere biler, eller bruker dem flere ganger. Det gir deg (ofte) en pris på transport som spiser opp en hel del pengene du sparer ved å gjøre det selv... :!:

Noen andre med erfaringer? (Dette var da mine, helt subjektive!)

#158931  av Rage

Send meg en PM med hvilke biler du har tenkt på, så skal jeg sette deg i kontakt med det rette selskapet å handle bil igjennom ;)

Mvh,
Andreas

#158941  av arctic_celi

Tror Tore har mye rett i det der!
Ting kommer til å koste mye mer for deg som privat/engangskunde en for en firma/storkunde. Så vinningen kan gå opp i spinningen.
Jeg har villet (er en av de som tenker å gjøre det akkurat samme som deg)
skrevet ned akkurat hva er det jeg vil ha... nøyaktig... deretter sende denne informasjonen til samtlige importører.
For de er det blitt mange av i Norges land... så får du vudere hvem som passer deg best... ifohold til fagkunnskap... plassering... kontakter... sikkerhet... osv osv osv osv.. ;)

Lykke til da!

(Tore: har du en tråd på bilen din? Kunne vært hyggelig lesning... lurer på hva du betale.. hvem du brukte... hva du skal gjøre... hva er gjordt..)

#158972  av @lpher

Er nok ganske bingo å handle usett bil, av ukjent selger, faaaaaaaaar away :wink: Så jeg ville nok...som det blir nevnt flere ganger her....la noen som gjør dette til daglig få noen lapper for jobben istedet...DET er det definitivt verdt! :D

En annen ting når det gjelder import av JDM-Supra er virrvarret av modeller....mao hvilket utstyr bilen har etc. :)

Denne tråden ineholder en del interesant info om dette :)
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... =jdm+supra

#159070  av Tore

arctic_celi skrev: (Tore: har du en tråd på bilen din? Kunne vært hyggelig lesning... lurer på hva du betale.. hvem du brukte... hva du skal gjøre... hva er gjordt..)
Bilen ankommer Drammen om fem dager, og er 100% original, Skal å hente den i slutten av måneden hos selger, og da kommer det en tråd med bilder info osv! Blir mange sønløse netter nå, gleder meg syykt :D

Planene begrenser seg litt til et skrantende studentbudsjett, men oppgradering av lyktene blir nok gjort med en gang. Så skal den godkjennes og tolles inn, det skjer ikke i 2006, desverre. Men etter det har jeg planer om mye rart, som irriterer meg at jeg ikke kan begynne på før bil-nazi-tilsynet har stemplet ett stort OK! i papirene...

men vurderer noe vinyl på siden som sier "powered by lånekassen.no" :lol:

Men, mer kommer!