TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvilke dele passer fra 3SFE med 3SGTE fra ST165 '89

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #13349  av Zz24hours

det ser ud til at i herinde kender en del til turbomotorer og konverteringer, og så vil jeg da også gerne deltage lidt i jeres forum :-)

jeg har købt en 3SGTE motor og umiddelbart har jeg ikke på den følgende

- Strømfordeler
- kabler
- gasspjæld
- generator
- servopumpe
- svinghjul
- ledningsnet

hvis i ved hvilke dele jeg kan (eller IKKE kan) tage fra min 3SFE, så vil jeg gerne høre om det

Derudover har jeg også næsten fået fat i en intercooler fra samme model Så skal jeg bare have fundet mig et tilskudssystem, en katalysator og bygget udstødningen om, så ligner det noget :-)

#13352  av CelicaTurbo

generator går trolig bra, ledningsnett må trolig bygges om du ikke allerede har dette..

Bjørni har sendt meg en del koblingsskjema for 3S-GTE motoren som kan være til hjelp, disse vil jeg legge ut til nedlastning om kort tid på forsiden. Ev. send meg en epost så sender jeg dem direkte til deg. Dette er for 2. gen motor men mye er trolig det samme..

#13353  av Zz24hours

det ville da være perfekt :-)

du må meget gerne sende dem til kassen@toyotaklub.dk når du har dem

mange mange tak :-) ..

yderligere info er velkommen 8)

#13366  av CelicaTurbo

det er sendt :D

#13373  av Zz24hours

mange tak .. der er lidt at kigge på, kan jeg se :-)

nu er det godt nok en 3SFE -> 3SGTE men mon ikke jeg kan finde lidt inspiration :-)

#13378  av MR2turbo

Hvis du vil kan jeg sende deg Toyota sin delekatalog på CD så kan du bare gå inn å sammenligne delenummerene der.. :)
Den har nummer på alle deler til Toyota-biler frem til 1998...
Send meg en mail på mr2turbo@broadpark.no hvis du er interresert...

#13387  av @lpher

MR2turbo skrev:Hvis du vil kan jeg sende deg Toyota sin delekatalog på CD så kan du bare gå inn å sammenligne delenummerene der.. :)
Den har nummer på alle deler til Toyota-biler frem til 1998...
Send meg en mail på mr2turbo@broadpark.no hvis du er interresert...
Ey! 1998? Ã…ssen EPC plater har du da? :)
...har du nyere plater enn meg? :D

@lpher

#13507  av MR2turbo

@lpher skrev:Ey! 1998? Ã…ssen EPC plater har du da? :)

@lpher
he he, Jeg har fått de hos Toyota, så det er orginalplater.. Sakl se om jeg kan få tak i nyere om jeg kommer på det når jeg er der nestegang.. ;)

Chris, Send meg en mail på adressa over.. :)

#13532  av @lpher

MR2turbo skrev:
@lpher skrev:Ey! 1998? Ã…ssen EPC plater har du da? :)

@lpher
he he, Jeg har fått de hos Toyota, så det er orginalplater.. Sakl se om jeg kan få tak i nyere om jeg kommer på det når jeg er der nestegang.. ;)

Chris, Send meg en mail på adressa over.. :)

Ahhh.....im not worthy, im not worthy... :D

Jeg har de vanlige cd'ene som har florert på nett de siste åra....
95 Euro/usa cd1 & 2
97 jap cd 1 & 2 (uten Supra!)

Så jeg kunne trengt en plate som er bare bittelitt nyere en det....slik at jeg får tak i delenummerne til alt det godiset som kom med siste revisjonen av supran :)

@lpher

#13555  av MR2turbo

okey.. bare send meg en mail du og @lpher så skal jeg se hva jeg får til.. ;)

Med porto og CD'er tror jeg at jeg må ha 50 kr.. Går det greit?

#13633  av @lpher

MR2turbo skrev:okey.. bare send meg en mail du og @lpher så skal jeg se hva jeg får til.. ;)

Med porto og CD'er tror jeg at jeg må ha 50 kr.. Går det greit?
Shure thing...just sent you a mail :D

@lpher

#15906  av larsst185

Kristian:har dere siste version av epc??

#15918  av CelicaTurbo

det er litt varierende versjoner rundt, selv har jeg 95 men siden bilen er fra 91 så ser jeg ikke på det som så alt for viktig å ha noe nyere. Noen her har 98 mener jeg. Det er jo mulig at noen delenummere er forandret gjennom disse årene men jeg antar gamle nummere slår inn i nye systemet uansett :)

Om jeg har forstått det rett så jobber du hos Toyota, jeg håper du har forståelse for at enkelte bruker dette verktøyet :)

#15971  av @lpher

CelicaTurbo skrev:det er litt varierende versjoner rundt, selv har jeg 95 men siden bilen er fra 91 så ser jeg ikke på det som så alt for viktig å ha noe nyere.
De 'fleste' har Europa/usa/canada CD1 & 2....fra 95....fordi disse har ligget åpent ute på nettet i flere år nå ;-)

JDM CD1 & 2 i fra 97 er også 'lett' tilgjengelig på nettet ;-)
CelicaTurbo skrev: Noen her har 98 mener jeg. Det er jo mulig at noen delenummere er forandret gjennom disse årene men jeg antar gamle nummere slår inn i nye systemet uansett :)
Kan skrive under på det ja...har fått mang en mail tilbake med 'delenummer ikke gjenkjent' på ja ;-)

Men...da tar jeg bare en screen-capture av EPC-bildet og sender bildefila som vedlegg....og voila...så får jeg det som jeg vil...MEN nå har jeg euro/usa/can 98 CD'ene...så nå har jeg vel de nyeste delenummerne til Supran ihvertfall... ;-)
CelicaTurbo skrev: Om jeg har forstått det rett så jobber du hos Toyota, jeg håper du har forståelse for at enkelte bruker dette verktøyet :)
Virket ikke som gutta på Hell Bil i Trondheim hadde noe spesielt i mot det ihvertfall ;-)

@lpher