TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ekstremt bra bilspill! Live For Speed!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #1509  av tahustvedt

Her er et dritbra bilspill som også er sinnsykt realistisk. De første gangene virker det som om det er veldig glatt på banen men så merker man at det faktisk er som i virkeligheten og at farten er høy når det sklir. :) Ikke som andre spill med andre ord!

http://www.scawen.pwp.blueyonder.co.uk/

Jeg spiller Online ofte og da heter jeg "Tor Arne - MR2" :) Det er sykt bra! men man bør ha et skikkelig ratt til PC, for ellers må man styre med musa.

Tor Arne

#1510  av CelicaTurbo

hehe, har spilt på server samtidig med deg både idag (lørdag) og i går jeg, og anntok at det var deg siden du er den eneste Tor Arne med MR2 som jeg kjenner til :) (aner ikke hvordan skrive meldinger i spillet men har ikke prøvd å finne ut av det heller)..

men, virkelig artig spill ja, og bra realisme, men, rimelig vanskelig å holde den bakhjulstrekkeren på veien når man kommer ut av svingen når man styrer med musen.. ratt og pedaler er nok en stooor fordel :)

#1511  av tahustvedt

Stilig! Hva heter du da?

Den bakhjulstrekkeren uten turbo er veldig lik NA MR2. MR2 er litt sprekere men handling er veldig likt.

Praktiske knapper:
-W se ut venstre vindu (har denne på en knapp på rattet)
-E se ut høyre vindu (bla-bla)
-Trykk på T for å skrive meldinger.
-Shift-H skifter horn.
-N viser navneliste og setter navn oppå bilene hele tiden.

Tor Arne

#1512  av CelicaTurbo

Kaller meg bare Kristian men har ikke fått spillt så mye egentlig.. og jeg har problemer med ytelsen.. har et ganske kraftig grafikk kort (Geforce 3) men jeg får ikke mer enn 7-20fps, og i starten når det blir grønt er det omtrent ulevelig med to-tre frames sekundet.. :? har sjekket på forumet og det er vist et problem som flere av de med kraftige nvidia skjermkort sliter med, mens andre maskiner med tregere skjermkort fra samme fabrikant har ingen problemer.. Jeg må kjøre med bildet i vindu på desktop, så lav som mulig detalj og ingen speil får å få det til å gå så jevnt som mulig.. litt irriterende når musen som jeg styrer med kommer utenfor spill-vinduet for da kan man ikke styre bilen lenger før man "finner" musen på desktopen og får den inn i vinduet igjen :?

#1524  av tahustvedt

Det går faktisk glattere hvis du skrur opp alle detaljene i speilet. :) De har ikke funnet ut hvorfor enda.

Jeg bruker et GeForce2 GTS 32Mb og får mellom 40 og 60 FPS hele tiden. :)

Tor Arne

#1526  av CelicaTurbo

hm, jeg kan jo prøve det da.. men, må først få gang igjen i maskinen min..

#1548  av tahustvedt

Nå kjører jeg nesten bare turboen. Jeg får rundetider på under 1:30 på nestenhver runde. Rekorden min er 1:28.73 :)

Jeg har laget en skin til turboen nå. Den er Rothmans-inspirert og modifiserer usteende og lyktene. :)

Bilde

Bilde

Jeg kjører av og til sammen med medlemmer av et annet forum i private race, http://www.minhembio.com

Tor Arne

#1564  av CelicaTurbo

stilig skin ja :) kan ikke noe for det jeg men synes den bilen ligner utrolig mye på 200SX (S13) :) det dumme med spillet er at det er lett å miste kontrollen når du styrer med mus og serverne er ganske fulle.. :?

#1567  av tahustvedt

Har laget to nye skins.

Bilde
Segafredo-skin (Gulf). Download

Bilde
Gammeltypen Gulf-skin. Download

Download Rothmans skin.

Prøv å kjøre turbo-bilen i normale hastigheter som man kjører på veier. Da ser man at den sitter faktisk på veien, men en grense er en grense. :) Kan forstå at det er vanskelig å kjøre på grensen med mus, ja. Det er vanskelig med ratt også før man blir varm i armene. I går kveld hadde jeg gangsperr i armene. Force-feedbacken er ganske sterk og så holder jeg så sinnsykt hardt i rattet når det er hektisk. :)

Tor Arne

#1568  av CelicaTurbo

største problemer er jo alle de kødde-førerne som saboterer løpet da.. har begynt å bli vant med bakhjulstrekkeren uten turbo nå og det går bedre og bedre men det skal så lite til da.. særlig i starten er det vannvittig lett for at folk dunker i hverandre.. kanskje det gjør spillet mer spennende da :)

men dette skin'et, ser de andre spillerne dette også eller? hvis ikke er det jo ikke fullt såå interessant da.. :)

#1569  av tahustvedt

Nei, det er bare på din PC at bilene har det skinet. :)

Jeeg hater de som ødelegger løpene. Grrr...

Nå har det forresten kommet en ny patch som gjør at man kan "banne" folk fra serverne i 12 timer. Da blir det nok slutt på køddet!

Kjørte mange 10-runders turbo-løp i går og da var det en idiot i GTi som kom og begynte å kjøre feil vei på langstrekken. Jeg klarte å svinge unna i fem runder men så tok han meg. Skulle hatt han idioten her da. :)

Tor Arne

#1580  av CelicaTurbo

jeg opplevde en gang at jeg kom i full guff over startområdet med en bil hakk i hel og plutselig dukket det opp en bil "20 meter" fremfor meg.. (person joinet spillet).. hadde jo overhodet ikke sjangs til å stoppe eller unnvike så jeg dundret inn i bilen og sendte den langt bortover, og bilen bak meg dunket så klart inn i meg også så det ble en bra mølje til slutt ja.. artig akkurat den der men det ødela jo løpet for min del. Lurer på hva den personen som joinet tenkte jeg?

Men det værste er personer som kjører mot kjøreretningen ja, eller kjører bak deg og ikke bremser i det hele tatt før svingen men knuser inn i deg i full fart :? blir nok mer slutt på det nå da..

#1582  av henningl

En gang jeg stod på grid'en og skulle starte.. fullgass og bilen kom 20cm fremmover før enn eller annen kom ut av pit'en akkurat der som jeg stod. Fysikken i spillet likte ikke så godt 2 biler oppå hverandre, så det endte med at jeg omtrent så hele startgrid'en ovenfra i fugleperspektiv! Bilen fløy som et sprettball rett til værs..

#1592  av CelicaTurbo

hehe, stilig.. kanskje jeg skal prøve det? joine et spill og så gli litt frem og holde bremsen til det kommer noen hehe :) men, litt synd om de som kommer bak ikke klarer å bremse da for da blir det jo sabotasje av deres spill.. :?