TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Supra'er med LAV KM hos www.king-buyer.co.jp

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

#159226  av spkstrp

Angående strøkne biler: Har hørt at

* Japanere bruker bilen kun sosialt (må bruke kollektivtrafikken til vanlig uansett)
* Veiene i japan saltes aldri (derfor må du rustbehandle den før du bruker den i Norge, for vi SALTER veiene.)
* Klager du over EUkontroll? Den japanske kontrollen er vist helt avsindig, spesielt på "gamle biler" (10 år?) .. Derfor er det bedre å selge en 10 år gammel bil billig og kjøpe en ny, fordi kontrollene gjør det så dyrt å ha gammel bil.

Vet ikke om dette er 100% fakta eller 100% bullshit som er funnet på av selgere :)

#159269  av lexusmann

Noen som kan forklare en "5Ã¥ring" hvordan babelfish fungerer??

#159274  av @lpher

spkstrp skrev: * Klager du over EUkontroll? Den japanske kontrollen er vist helt avsindig, spesielt på "gamle biler" (10 år?) .. Derfor er det bedre å selge en 10 år gammel bil billig og kjøpe en ny, fordi kontrollene gjør det så dyrt å ha gammel bil.
Har hørt snakk om akkurat dette punktet tidligere ihvertfall :)

#159290  av arctic_celi

lexusmann skrev:Noen som kan forklare en "5Ã¥ring" hvordan babelfish fungerer??
Nope... men forklare deg det :)

1. Kopier address linjen/feltet på den siden du skal oversette
2. Gå inn på http://babelfish.altavista.com/
3. Lim inn addresselinjen i feltet "Oversett en nettside"
4. Velg "fra og til språk"
5. Trykk på oversett

og hvis man er heldig så fungerer det
(har hadt mine problemer jeg også) :roll:

#159292  av arctic_celi

@lpher skrev:
spkstrp skrev: * Klager du over EUkontroll? Den japanske kontrollen er vist helt avsindig, spesielt på "gamle biler" (10 år?) .. Derfor er det bedre å selge en 10 år gammel bil billig og kjøpe en ny, fordi kontrollene gjør det så dyrt å ha gammel bil.
Har hørt snakk om akkurat dette punktet tidligere ihvertfall :)
Er det pga av avgassene det?
eller er det andre grunner til at det blir kostbart for dem?

#159300  av @lpher

arctic_celi skrev:
Er det pga av avgassene det?
eller er det andre grunner til at det blir kostbart for dem?
No idea :) Men jeg antar dette kun er for å stimulere til fornying av bilparken :) ...samt bringe ekstra intekter til satskassen...noe vi her i norge er GODT kjent med :?

#159325  av lexusmann

arctic_celi skrev:
lexusmann skrev:Noen som kan forklare en "5Ã¥ring" hvordan babelfish fungerer??
Nope... men forklare deg det :)

1. Kopier address linjen/feltet på den siden du skal oversette
2. Gå inn på http://babelfish.altavista.com/
3. Lim inn addresselinjen i feltet "Oversett en nettside"
4. Velg "fra og til språk"
5. Trykk på oversett

og hvis man er heldig så fungerer det
(har hadt mine problemer jeg også) :roll:
Tusen takk, da fikk jeg også det til, det var jo veldig bra!! :D
Den svarte Aristoen var det grommeste jeg har sett på lange tider! :shock: Nå skulle man hatt tilgang på litt peng... :roll:

#159388  av Ivar

sindrejl skrev:om n/a er billigversjon av supra og kun for de fattige, så er jo st202 kun for fattige folk og en billigversjon av gt4.. blir skikkelig teit å si, og dette KUN fordi en supra tt var med på fnf ..
etter den filmen er det liksom bare tt folk veit om eller vil vite om.

faktumet er jo at den n/a motoren er utrolig bra, og er råskap i seg selv (ja har prøvd den i en ENORM lexus gs300), og om man velger uten targatak kan man likevel kjøre fletta av de fleste.
Det var for øvrig en vraket N/A de bygget opp i the fast and the furious.

#159389  av sindrejl

Ivar skrev:
sindrejl skrev:om n/a er billigversjon av supra og kun for de fattige, så er jo st202 kun for fattige folk og en billigversjon av gt4.. blir skikkelig teit å si, og dette KUN fordi en supra tt var med på fnf ..
etter den filmen er det liksom bare tt folk veit om eller vil vite om.

faktumet er jo at den n/a motoren er utrolig bra, og er råskap i seg selv (ja har prøvd den i en ENORM lexus gs300), og om man velger uten targatak kan man likevel kjøre fletta av de fleste.
Det var for øvrig en vraket N/A de bygget opp i the fast and the furious.
okda :)

#159483  av Ivar

... og den nevnte websiden har dårlig rykte. Det er en av de mest kjente japanske bilforhandlerne, og jeg har kun hørt dritt om dem. Mye snusk med kilometerstand og lignende. (Kun hearsay altså. Ingen personlig erfaring med dem.)

#159490  av spkstrp

hehe ja, så det var en na i ff :) De åpner jo panseret på vraket helt i begynelsen.

Angående de inspeksjonene så har dere nok rett i hvordan politikerne tenker :) men jeg tror ikke det bare går på avgass! har ivertfall hørt at det går på alle deler også, slik at mye blir byttet ut tidlig i japan!

#159530  av sindrejl

Ivar skrev:... og den nevnte websiden har dårlig rykte. Det er en av de mest kjente japanske bilforhandlerne, og jeg har kun hørt dritt om dem. Mye snusk med kilometerstand og lignende. (Kun hearsay altså. Ingen personlig erfaring med dem.)
mye det samme jeg har hørt jeg også.. noen har faktisk gått så langt som å si at det er japansk mafia som driver denne sjappa

#161247  av @lpher

Ivar skrev:... og den nevnte websiden har dårlig rykte. Det er en av de mest kjente japanske bilforhandlerne, og jeg har kun hørt dritt om dem. Mye snusk med kilometerstand og lignende. (Kun hearsay altså. Ingen personlig erfaring med dem.)
Ser uk-supra-folkene har "variert" erfaring med dem også :wink:

En annen ting er at nettsiden oppdateres "en gang i skuddåret" slik at mange av bilene allerede er solgt...

#161326  av sindrejl

@lpher skrev:Denne er det fks en dude på mkivsupra.net-forumet som har eid LENGE :)
http://www.king-buyer.co.jp/details.php?carid=744
han har kjøpt via dem da? dævven da er dem treg :P